Στον πρώτο κατασκευασμένο σταθμό του μετρό Θεσσαλονίκης -στον "Ευκλείδη"- έκανε την άφιξή του σήμερα ο "Μετροπόντικας", ο οποίος υπερνικώντας τοίχους και άλλα εμπόδια, δικαίωσε το πλήθος των συγκεντρωμένων, που με τα προστατευτικά κράνη στα κεφάλια, τις βιντεοκάμερες και τις φωτογραφικές μηχανές ανά χείρας... περίμεναν στα έγκατα της γης, ώστε να αποθανατίσουν την έλευσή του...
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, επεσήμανε σε δηλώσεις του ότι η άφιξη του μετροπόντικα στο σταθμό του Ευκλείδη, δείχνει πως η κατασκευή του μετρό βρίσκεται σε θετική τροχιά, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις του ότι η πρώτη γραμμή του έργου -στην οποία απασχολούνται πάνω από 850 άτομα- θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2014, το αργότερο αρχές του 2015.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Μαγκριώτης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη θετική στάση του υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Παπακωνσταντίνου, ο οποίος και διασφάλισε τη χρηματοδότηση κατασκευής της πρώτης γραμμής στην επόμενη τριετία, δίνοντας το πράσινο φως για 550 εκατ. ευρώ.
Επαναλαμβάνοντας ότι καθημερινά αντιμετωπίζονται και επιλύονται προϋπάρχοντα, αλλά και νέα προβλήματα, που φρενάρουν την υλοποίηση του έργου, ο κ. Μαγκριώτης ανέφερε ότι την ημέρα που το ΠΑΣΟΚ ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, είχε κατασκευαστεί μόλις το 14% του φυσικού αντικειμένου της πρώτης γραμμής του μετρό, παρόλο που είχε περάσει το 64% του συμβατικού χρόνου για την κατασκευής της.
Σε ό,τι αφορά το θέμα των αρχαιολογικών ανασκαφών, ο κ. Μαγκριώτης επεσήμανε ότι ενώ στα τέσσερα πρώτα χρόνια κατασκευής του έργου καταγράφηκε πρόοδος 28% στις αρχαιολογικές έρευνες και ανασκαφές, μέσα σε διάστημα δέκα μηνών το ποσοστό αυτό υπερβαίνει σήμερα το 45%. Υπενθύμισε επίσης ότι το αρχαιολογικό έργο, είναι το μεγαλύτερο στη χώρα και σημείωσε ότι θα ξεπεράσει σε κόστος τα 60 εκατ. ευρώ, ενώ θα αναδείξει τον πολιτισμό και την ιστορία των 23 αιώνων της Θεσσαλονίκης.
Επανέλαβε ότι στα τέλη του 2011, εάν δεν υπάρξουν νομικά προβλήματα και ενστάσεις, θα έχουμε και ανάδοχο για την επέκταση της γραμμής του μετρό προς τη Καλαμαριά, μέχρι τη Μίκρα. «Δουλεύουμε εντατικά ώστε το 2013 να υπάρξει δημοπράτηση της πρώτης γραμμής προς τη δυτική πλευρά της πόλης», σημείωσε.
Τέλος, αναφορικά με τα προβλήματα που έχουν ανακύψει σχετικά με τη γραμμή του μετρό στο Παπάφειο, ο κ. Μαγκριώτης απηύθυνε έκκληση να δοθούν λύσεις στο πλαίσιο της σύμβασης και των νόμων.
Θέμα μερικών εβδομάδων αποτελεί, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Χρήστο Τσίτουρα, η επίσημη ανακοίνωση για τη μερική τροποποίηση του βασικού άξονα του μετρό Θεσσαλονίκης, που ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα καταλήγει στη Μίκρα της Καλαμαριάς, όπου τελικά θα γίνει και το αμαξοστάσιο. «Κάναμε όλες τις κινήσεις από πλευράς μας και περιμένουμε τη σύμφωνη γνώμη από τους εποπτευόμενους φορείς», σημείωσε.
Υπενθύμισε ότι με την τροποποίηση αυτή, εξοικονομούνται 250 εκατ. ευρώ, που θα χρησιμοποιηθούν για άλλες εργασίες του μετρό, ενώ ταυτόχρονα θα ολοκληρωθούν πιο γρήγορα οι εργασίες κατασκευής της βασικής γραμμής του μετρό. Ο αρχικός σχεδιασμός κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, όπως τόνισε, έγινε σε παρελθόντα χρόνο και χωρίς να συνυπολογίζεται η επέκταση προς την Καλαμαριά, ενώ δεν υπήρχε και πρόβλεψη να γίνει γραμμή που θα περνάει από Τούμπα και Χαριλάου, με τελικό προορισμό την Πυλαία, όπου τελικά θα γίνει τερματικός σταθμός και όχι αμαξοστάσιο.
Κληθείς να σχολιάσει το θέμα του Παπαφείου, σημείωσε ότι όσα περισσότερα γήπεδα υπάρχουν ανοικτά, τόσο μεγαλύτερες καταγράφονται οι ανάγκες για ανθρώπινο δυναμικό. Σε κάθε σταθμό, ο μέσος όρος των απασχολούμενων είναι περί τα 150 άτομα, υπογράμμισε και ξεκαθάρισε ότι «δεν μπορεί να γίνει αλλού ο σταθμός του Παπαφείου». Γνωστοποίησε επίσης ότι μεθαύριο ξεκινούν οι εργασίες στο σταθμό της Ανάληψης, «ένα πολύ δύσκολο έργο, λόγω της στενότητας του δρόμου και χαλαρών εδαφών».
Στο μεταξύ, στον σταθμό παραβρέθηκαν και μέλη του συνδικάτου Οικοδόμων Θεσσαλονίκης, διαμαρτυρόμενοι για τις περίπου 100 απολύσεις τεχνικού προσωπικού, τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, και τις καθυστερήσεις στην πληρωμή των δεδουλευμένων.
ΠΗΓΗ - www.express.gr
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, επεσήμανε σε δηλώσεις του ότι η άφιξη του μετροπόντικα στο σταθμό του Ευκλείδη, δείχνει πως η κατασκευή του μετρό βρίσκεται σε θετική τροχιά, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις του ότι η πρώτη γραμμή του έργου -στην οποία απασχολούνται πάνω από 850 άτομα- θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2014, το αργότερο αρχές του 2015.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Μαγκριώτης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη θετική στάση του υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Παπακωνσταντίνου, ο οποίος και διασφάλισε τη χρηματοδότηση κατασκευής της πρώτης γραμμής στην επόμενη τριετία, δίνοντας το πράσινο φως για 550 εκατ. ευρώ.
Επαναλαμβάνοντας ότι καθημερινά αντιμετωπίζονται και επιλύονται προϋπάρχοντα, αλλά και νέα προβλήματα, που φρενάρουν την υλοποίηση του έργου, ο κ. Μαγκριώτης ανέφερε ότι την ημέρα που το ΠΑΣΟΚ ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, είχε κατασκευαστεί μόλις το 14% του φυσικού αντικειμένου της πρώτης γραμμής του μετρό, παρόλο που είχε περάσει το 64% του συμβατικού χρόνου για την κατασκευής της.
Σε ό,τι αφορά το θέμα των αρχαιολογικών ανασκαφών, ο κ. Μαγκριώτης επεσήμανε ότι ενώ στα τέσσερα πρώτα χρόνια κατασκευής του έργου καταγράφηκε πρόοδος 28% στις αρχαιολογικές έρευνες και ανασκαφές, μέσα σε διάστημα δέκα μηνών το ποσοστό αυτό υπερβαίνει σήμερα το 45%. Υπενθύμισε επίσης ότι το αρχαιολογικό έργο, είναι το μεγαλύτερο στη χώρα και σημείωσε ότι θα ξεπεράσει σε κόστος τα 60 εκατ. ευρώ, ενώ θα αναδείξει τον πολιτισμό και την ιστορία των 23 αιώνων της Θεσσαλονίκης.
Επανέλαβε ότι στα τέλη του 2011, εάν δεν υπάρξουν νομικά προβλήματα και ενστάσεις, θα έχουμε και ανάδοχο για την επέκταση της γραμμής του μετρό προς τη Καλαμαριά, μέχρι τη Μίκρα. «Δουλεύουμε εντατικά ώστε το 2013 να υπάρξει δημοπράτηση της πρώτης γραμμής προς τη δυτική πλευρά της πόλης», σημείωσε.
Τέλος, αναφορικά με τα προβλήματα που έχουν ανακύψει σχετικά με τη γραμμή του μετρό στο Παπάφειο, ο κ. Μαγκριώτης απηύθυνε έκκληση να δοθούν λύσεις στο πλαίσιο της σύμβασης και των νόμων.
Θέμα μερικών εβδομάδων αποτελεί, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Χρήστο Τσίτουρα, η επίσημη ανακοίνωση για τη μερική τροποποίηση του βασικού άξονα του μετρό Θεσσαλονίκης, που ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα καταλήγει στη Μίκρα της Καλαμαριάς, όπου τελικά θα γίνει και το αμαξοστάσιο. «Κάναμε όλες τις κινήσεις από πλευράς μας και περιμένουμε τη σύμφωνη γνώμη από τους εποπτευόμενους φορείς», σημείωσε.
Υπενθύμισε ότι με την τροποποίηση αυτή, εξοικονομούνται 250 εκατ. ευρώ, που θα χρησιμοποιηθούν για άλλες εργασίες του μετρό, ενώ ταυτόχρονα θα ολοκληρωθούν πιο γρήγορα οι εργασίες κατασκευής της βασικής γραμμής του μετρό. Ο αρχικός σχεδιασμός κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, όπως τόνισε, έγινε σε παρελθόντα χρόνο και χωρίς να συνυπολογίζεται η επέκταση προς την Καλαμαριά, ενώ δεν υπήρχε και πρόβλεψη να γίνει γραμμή που θα περνάει από Τούμπα και Χαριλάου, με τελικό προορισμό την Πυλαία, όπου τελικά θα γίνει τερματικός σταθμός και όχι αμαξοστάσιο.
Κληθείς να σχολιάσει το θέμα του Παπαφείου, σημείωσε ότι όσα περισσότερα γήπεδα υπάρχουν ανοικτά, τόσο μεγαλύτερες καταγράφονται οι ανάγκες για ανθρώπινο δυναμικό. Σε κάθε σταθμό, ο μέσος όρος των απασχολούμενων είναι περί τα 150 άτομα, υπογράμμισε και ξεκαθάρισε ότι «δεν μπορεί να γίνει αλλού ο σταθμός του Παπαφείου». Γνωστοποίησε επίσης ότι μεθαύριο ξεκινούν οι εργασίες στο σταθμό της Ανάληψης, «ένα πολύ δύσκολο έργο, λόγω της στενότητας του δρόμου και χαλαρών εδαφών».
Στο μεταξύ, στον σταθμό παραβρέθηκαν και μέλη του συνδικάτου Οικοδόμων Θεσσαλονίκης, διαμαρτυρόμενοι για τις περίπου 100 απολύσεις τεχνικού προσωπικού, τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, και τις καθυστερήσεις στην πληρωμή των δεδουλευμένων.
ΠΗΓΗ - www.express.gr