O.SY. BUS DRIVERS Πώς οι παράνομες και άθλιες πρακτικές του ΙΚΑ, παγιδεύουν τους πολίτες! - "O.SY. BUS DRIVERS®"
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » » Πώς οι παράνομες και άθλιες πρακτικές του ΙΚΑ, παγιδεύουν τους πολίτες!

Πώς οι παράνομες και άθλιες πρακτικές του ΙΚΑ, παγιδεύουν τους πολίτες!

Written By OsyBusDrivers on Δευτέρα 25 Απριλίου 2011 | 7:28 μ.μ.

Πώς οι παράνομες και άθλιες πρακτικές του ΙΚΑ, παγιδεύουν τους πολίτες!
Οι άθλιες πρακτικές του ΙΚΑ, ενός ιδρύματος - τέρατος, καταδυναστεύουν και παγιδεύουν τους πολίτες, προκαλούν τη σπατάλη πόρων και συχνά οδηγούν στο κλείσιμο επιχειρήσεων που, σε κανονικές συνθήκες θα μπορούσαν να λειτουργήσουν κερδοφόρα, να αναπτυχθούν και να προσφέρουν θέσεις εργασίας.

Το περιστατικό το οποίο καταγγέλθηκε από μέλος του Συλλόγου μας, έχει ως εξής:
Εταιρία με έδρα την Αθήνα, λειτουργούσε υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη έως το 2001 και καθ’ όλο το διάστημα της λειτουργίας του κατέβαλε κανονικά και ανελλιπώς τις ασφαλιστικές της υποχρεώσεις, ενώ επί πολλά χρόνια η επιχείρηση ζητούσε να της γίνει έλεγχος.

Δέκα χρόνια μετά τη διακοπή της λειτουργίας του υποκαταστήματός της, λαμβάνει επιστολή, από το ΙΚΑ Θεσσαλονίκης, με ημερομηνία πρωτοκόλλησης την 24/3/2011 και αριθμό πρωτοκόλλου xxxxxx/11, στην οποία αναφέρονται τα παρακάτω:
“Σας γνωρίζουμε ότι, κατά τον έλεγχο που διενεργήθηκε στην επιχείρησή σας, την 27/1/2011, διαπιστώθηκε η ύπαρξη οφειλής από εισφορές ΙΚΑ και επιβάλαμε ΠΕΠΕΕ με αριθμό xxxxxx/11, την οποία αρνηθήκατε να παραλάβετε την 22/2/2011.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 27 του κανονισμού ασφάλισης του ΙΚΑ, η ανωτέρω πράξει θεωρείται ότι σας κοινοποιήθηκε από την ημερομηνία της αρνήσεώς σας και τοιχοκολλήθηκε σε ειδική πινακίδα του υποκαταστήματός μας, από την ημερομηνία δε αυτής αρχίζει και η προθεσμία για την άσκηση των νομίμων ένδικων μέσων”.

Το έγγραφο αυτό, το οποίο αποτελεί ένα από τα επίσημα έντυπα του ΙΚΑ, τα οποία καθημερινά λαμβάνουν κατά χιλιάδες δυστυχείς και ταλαιπωρημένοι μικρο-επαγγελματίες οι οποίοι αγωνίζονται να επιβιώσουν από τα δεινά της κρίσης που έχει προκαλέσει η παράλογη λειτουργία του δημόσιου τομέα, συνθέτει μία απολύτως άθλια πρακτική, η οποία παγιδεύει τους πολίτες. Όμως, βρίθει παρανομιών.
(δείτε το έγγραφο, σε μεγαλύτερες διαστάσεις, σε αρχείο στο άνω δεξί τμήμα του παραθύρου, στο τμήμα "αρχεία)
Ο έλεγχος πραγματοποιήθηκε (και ποιός ξέρει πώς πραγματοποιήθηκε ο έλεγχος μέσα από τους σκονισμένους φακέλους και τα κιτρινισμένα έγγραφα μίας δεκαετίας), χωρίς να κληθεί ή να ενημερωθεί η επιχείρηση.
Όταν ο “έλεγχος” ολοκληρώθηκε, το ΙΚΑ, δεν απέστειλε στην επιχείρηση το πόρισμα του ελέγχου του, όπως απαιτεί ο νόμος.
Το ΙΚΑ, δεν κάλεσε την επιχείρηση για να εκφράσει τις απόψεις της επί του πορίσματος του ελέγχου, όπως απαιτεί το Σύνταγμα (άρθρο 20, παρ. 2 “Tο δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης του ενδιαφερομένου ισχύει και για κάθε διοικητική ενέργεια ή μέτρο που λαμβάνεται σε βάρος των δικαιωμάτων ή συμφερόντων του.”) και ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας (άρθρο 6, παρ. 1, του Ν. 2690/1999, “1. Οι διοικητικές αρχές, πριν από κάθε ενέργεια ή μέτρο σε βάρος των δικαιωμάτων ή συμφερόντων συγκεκριμένου προσώπου, οφείλουν να καλούν τον ενδιαφερόμενο να εκφράσει τις απόψεις του, εγγράφως ή προφορικώς, ως προς τα σχετικά ζητήματα”).

Το ΙΚΑ δεν ακολούθησε τις επιταγές του Συντάγματος και του νόμου. Εξέδωσε άμεσα (είναι εκπληκτικό το πώς οι υπηρεσίες του λειτούργησαν με ταχύτητα αστραπής μετά από ...δέκα χρόνια αναμονής!) ΠΕΠΕΕ (Πράξη Επιβολής Πρόσθετης Επιβάρυνσης Εισφορών), την οποία -όπως ισχυρίζεται το ΙΚΑ- απέστειλε, όχι στην έδρα της επιχείρησης, αλλά στο ...σπίτι μέλους του Διοικητικού της Συμβουλίου. (Σημείωση: Το μέλος του Δ.Σ., ουδέποτε παρέλαβε την επιστολή αυτή, αλλά και ποιό λόγο θα είχε να αποκρύψει την παραλαβή της, όταν επί χρόνια η εταιρία ζητούσε να της γίνει έλεγχος).
Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε η επιχείρηση με το ΙΚΑ, της αναφέρθηκε ότι έστειλε επιστολή την οποία η επιχείρηση ...αρνήθηκε να παραλάβει (και όμως, ο νόμος δίνει το δικαίωμα στο ΙΚΑ να επιδώσει, και σε περίπτωση άρνησης παραλαβής, να θυροκολλήσει το έγγραφό του).
Και επειδή, κατά το ΙΚΑ (άρθρο 27 του Κανονισμού Ασφάλισης του ΙΚΑ) η “άρνηση” θεωρείται ως κοινοποίηση (!), τοιχοκόλλησε την ΠΕΠΕΕ σε ειδική πινακίδα του υποκαταστήματός του (στη Θεσσαλονίκη), ενώ παράλληλα, άρχισε να μετρά ο χρόνος κατά τον οποίο ο επιχειρηματίας είχε δικαίωμα να υποβάλλει διοικητική προσφυγή!
Δηλαδή, το ΙΚΑ (και αυτό συμβαίνει με πάρα πολλές υπηρεσίες του Δημοσίου όταν κάποιος πολίτης είναι αγνώστου διευθύνσεως - όμως το ΙΚΑ γνωρίζει τη διεύθυνση της εταιρίας στην Αθήνα, η οποία δεν έχει μεταβληθεί στην τελευταία δεκαετία), θεωρεί ότι ο κάθε πολίτης, πρέπει κάθε πρωί να γυρνάει σε όλες τις διοικητικές υπηρεσίες της χώρας, για να δει εάν έχει τοιχοκολληθεί κάτι σε βάρος του, για να μη βρεθεί μπλεγμένος και καταλήξει είτε με χρέη, είτε στη φυλακή!
Τέλος, το ΙΚΑ απέστειλε, την παραπάνω (τυποποιημένη, σε ειδικό έντυπο) επιστολή (πάλι στο σπίτι του μέλους του Δ.Σ.), η οποία εκδόθηκε στις 24/3/2011, ταχυδρομήθηκε (με επιστολή Β’ κατηγορίας) στις 28/3/2011 και έφθασε στην οικεία του μέλους, στις 4/4/2011.
Όμως, πέρα από τη σωρεία των παρανομιών και των ανοησιών του ΙΚΑ, το πιο καταπληκτικό είναι το εξής: Όταν το ΙΚΑ εξέδιδε την παραπάνω άθλια επιστολή του (στις 24/3/2011), είχε ήδη παρέλθει το διάστημα των 30 ημερών, κατά το οποίο η επιχείρηση είχε το δικαίωμα να υποβάλει προσφυγή!

Δηλαδή, ξαφνικά και χωρίς καμία προειδοποίηση (έστω αυτές που απαιτεί ο νόμος), το ΙΚΑ, μετά από δέκα χρόνια απραξίας, παρανομόντας, εκδίδει ένα έγγραφο, που παγιδεύει τον πολίτη, αφού -με ευθύνη του ΙΚΑ- δε του δίνει καμία δυνατότητα αντίδρασης, καθώς το διάστημα υποβολής προσφυγής έχει παρέλθει πριν ακόμη ο πολίτης ενημερωθεί για τον έλεγχο του ΙΚΑ!
Μάλιστα, κάτι που αποδεικνύει το πόσο συχνή είναι η συγκεκριμένη πρακτική του Ιδρύματος, αποδεικνύεται ότι, η συγκεκριμένη επιστολή του ΙΚΑ Θεσσαλονίκης, δεν έχει συνταχθεί για τη συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά αποτελεί ένα τυποποιημένο έντυπο του Ιδρύματος, μέσα από το οποίο αποδεικνύεται ότι η πρακτική της μη ενημέρωσης των πολιτών για ζητήματά τους και η καταπάτηση συνταγματικών τους δικαιωμάτων αποτελεί ...επίσημη πρακτική!

Το καλύτερο όμως σας το φυλάξαμε για το τέλος: Πριν από δύο περίπου χρόνια, η συγκεκριμένη επιχείρηση (η οποία σήμερα, λόγω της κατάρρευσης των εργασιών της -ελέω κρίσης- δεν απασχολεί εσωτερικό τμήμα λογιστών, αλλά έχει αναθέσει τη λογιστική παρακολούθηση σε εξωτερικό γραφείο) θέλοντας να ενημερωθεί για διάφορες υποχρεώσεις της γύρω από το ΙΚΑ, απευθύνθηκε προς αυτό και ζήτησε ένα αντίγραφο του Κανονισμού Ασφάλισης (με βάση τον οποίο εκδίδονται όλες οι αποφάσεις και οι ποινές). Τότε, στις 30-10-2009, έλαβε την καταπληκτική απάντηση από το ΙΚΑ ότι, το ΙΚΑ ...δε διαθέτει τον Κανονισμό Ασφάλισης και ότι έχει συσταθεί επιτροπή για την επεξεργασία του, οι εργασίες της οποίας δεν είχαν ακόμη ολοκληρωθεί!!
Απίστευτο; Και όμως αληθινό, διατυπωμένο σε επιστολόχαρτο του Ιδρύματος, συνοδευόμενο και από τη μεγάλη του Κράτους σφραγίδα! (δείτε σχετικό άρθρο).
Δηλαδή, η εταιρία "τιμωρήθηκε" από τον Προϊστάμενο του ΙΚΑ Θεσσαλονίκης, με βάση ένα άρθρο ενός "Κανονισμού Ασφάλισης", τον οποίον ακόμη και ο πιο επιμελής πολίτης δε μπορεί να βρει για να τον διαβάσει, εκτός εάν εγγραφεί και αυτός συνδρομητής στον ...Μπούρλο!

Σημείωση: σε πρόσφατη απάντηση του Ιδρύματος, επί νεότερου αιτήματος της επιχείρησης για το ίδιο αίτημα, το ΙΚΑ απάντησε ότι η επιτροπή δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει τις εργασίες της!

Αυτό είναι το αίσχος, ενός άθλιου συστήματος, το οποίο όχι μόνον καταδυναστεύει, αλλά παράλληλα, με μία περίεργη “σαδιστική” διάθεση, παγιδεύει τους πολίτες του! Αλήθεια, αυτοί οι “κύριοι Προϊστάμενοι” που υπογράφουν τέτοιες άθλιες επιστολές, έχουν άραγε την εμπειρία του τί θα πει να είσαι ένας απροστάτευτος μικρο-επαγγελματίας, που αγωνίζεσαι να τα βγάλεις πέρα σε μία τόσο μεγάλη κρίση -την οποία προκάλεσε το σπάταλο Κράτος- και να έχεις κι’ από πάνω σου, όλους αυτούς τους “δημόσιους αγάδες” να σε πυροβολούν, να σε εκβιάζουν και να ξεφτιλίζουν την επιχείρησή σου και την προσωπικότητά σου;

Το ζήτημα και η ...οφειλή της επιχείρησης ανέρχεται (όπως τηλεφωνικά ανακοινώθηκε) στο “θηριώδες” ποσό των 34 ευρώ!
Τα οποία βεβαίως δεν πρόκειται να καταβάλει, πριν της αποδειχθεί -με νόμιμες διαδικασίες- ότι τα οφείλει.
Στο μεταξύ, η επιχείρηση προτίθεται να μηνύσει τους σαδιστές υπαλλήλους του ΙΚΑ για παράβαση καθήκοντος (αφού δεν τηρήθηκαν οι νόμοι), για ψευδή βεβαίωση (αφού ψευδώς αναφέρεται ότι η επιχείρηση αρνήθηκε να παραλάβει την ΠΕΠΕΕ) και συκοφαντική δυσφήμιση (αφού αναρτήθηκαν συκοφαντικά και προσβλητικά γι’ αυτή έγγραφα σε δημόσιο χώρο), ενώ παράλληλα θα ασκήσει αγωγή σε βάρος του Ιδρύματος και των εμπλεκόμενων υπαλλήλων.

Όμως, δε λύνεται έτσι το πρόβλημα. Αν η συγκεκριμένη επιχείρηση έχει το θάρρος να αντιμετωπίσει το τέρας του Δημοσίου και να διεκδικήσει το δίκιο της, τί γίνεται με τους περισσότερους ταλαιπωρημένους και κατατρομαγμένους μικρο-επαγγελματίες; Τίποτα. Απλά, αυτοί σκύβουν το κεφάλι, πληρώνουν τα άδικα πρόστιμα, καμιά φορά λαδώνουν κιόλας και καταρριούνται την ώρα και τη στιγμή που είχαν την έμπνευση να γίνουν επιχειρηματίες, σ’ αυτό το Κράτος που δε σέβεται τους πολίτες του και το οποίο, έχοντας κατασπαταλήσει δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του, εξακολουθεί -στο έτος 2011- να λειτουργεί τόσο αναχρονιστικά, που τρομάζει...

Αλήθεια, τί λέτε για όλα αυτά κύριε Ροβέρτο Σπυρόπουλε, Διοικητή του ΙΚΑ;
Ψάχνοντας στο google για το βιογραφικό σας (έτσι ώστε να δούμε ποιές θέσεις κατείχατε στο παρελθόν και το πόσο εσείς συμβάλλατε για το ωραίο σύστημα λειτουργίας που έχουμε στη χώρα μας), πρώτη - πρώτη, βρέθηκε μία σελίδα όπου, πέρα από τη φωτογραφία σας και το πλούσιο βιογραφικό σας, προβάλλουν τα συνθήματα: “Πρώτα ο Πολίτης” και “Μαζί μπορούμε να κτίσουμε μία ανθρώπινη κοινωνία”.
Αυτή την κοινωνία θέλετε να κτίσετε; Με αυτές τις πρακτικές και αυτό το ήθος;


Σημείωση: Ο Σύλλογος ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ, θα καταγγείλει το θέμα στη Διοίκηση του ΙΚΑ και στον αρμόδιο Υπουργό και θα δηλώσει ότι θα παρακολουθεί την εξέλιξη του ζητήματος. Παράλληλα, θα ξεκινήσει αγώνα για την κατάργηση των διαρκών παρανομιών του ΙΚΑ, την όσο το δυνατό ταχύτερη έκδοση του Κανονισμού Ασφάλισης του ΙΚΑ, αλλά και την κατάργηση του απαράδεκτου νόμου που προβλέπει διάστημα 10ετούς παραγραφής για τις οφειλές στο ΙΚΑ, τη στιγμή που το διάστημα παραγραφής για όλους τους πολίτες ανέρχεται σε 5 χρόνια.


(Δείτε τα έγγραφα που αποδεικνύουν ότι το ΙΚΑ δεν έχει τον "Κανονισμό Ασφάλισής" του)
Share this article :

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ YOU - TUBE

 
Support : Copyright © 2012. "O.SY. BUS DRIVERS®" - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger
back to top