Στη δημοσιότητα έδωσε ο ΟΑΣΑ τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2011.
Έκπληξη αποτελεί η μείωση των συνολικών εσόδων κατά 10,6% παρά την
αύξηση κατά 40% της τιμής των εισιτηρίων. Κύρια αιτία, σύμφωνα με τον
ΟΑΣΑ, φαίνεται να είναι η δραματική μείωση της κρατικής επιδότησης από το Υπουργείο Οικονομικών προς τους φορείς των Μέσων Μεταφοράς που άγγιξε το 52%.
Από τον ΟΑΣΑ τονίζεται η κατά 24% συνολική μείωση των εξόδων λειτουργίας η οποία και οδήγησε σε μείωση του ελλείμματος λειτουργίας σε σχέση με το 2009 και το 2010 (-35%). Επιπλέον, η εταιρία ΟΑΣΑ Α.Ε. εμφανίζει λειτουργικό πλεόνασμα από τα τέλη του 2010 και η καθαρή της θέση φαίνεται να ενισχύεται το πρώτο τρίμηνο του 2011 (βελτίωση οικονομικού αποτελέσματος +217% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2010).
Όσον αφορά την μείωση των εσόδων από το κόμιστρο (εισιτήρια και κάρτες) που παρατηρείται, παρά την αύξηση της τιμής τους, αυτή αποδίδεται από τον ΟΑΣΑ α) στην αύξηση του ΦΠΑ κατά 4% (από 9% σε 13%), β) στις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις κατά τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο, και γ) στην αύξηση της τιμής του κομίστρου τον μήνα Μάρτιο. Η κατάσταση όμως φαίνεται να ομαλοποιείται τον Μάρτιο και Απρίλιο.
Πηγή: ΟΑΣΑ
Από τον ΟΑΣΑ τονίζεται η κατά 24% συνολική μείωση των εξόδων λειτουργίας η οποία και οδήγησε σε μείωση του ελλείμματος λειτουργίας σε σχέση με το 2009 και το 2010 (-35%). Επιπλέον, η εταιρία ΟΑΣΑ Α.Ε. εμφανίζει λειτουργικό πλεόνασμα από τα τέλη του 2010 και η καθαρή της θέση φαίνεται να ενισχύεται το πρώτο τρίμηνο του 2011 (βελτίωση οικονομικού αποτελέσματος +217% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2010).
Όσον αφορά την μείωση των εσόδων από το κόμιστρο (εισιτήρια και κάρτες) που παρατηρείται, παρά την αύξηση της τιμής τους, αυτή αποδίδεται από τον ΟΑΣΑ α) στην αύξηση του ΦΠΑ κατά 4% (από 9% σε 13%), β) στις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις κατά τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο, και γ) στην αύξηση της τιμής του κομίστρου τον μήνα Μάρτιο. Η κατάσταση όμως φαίνεται να ομαλοποιείται τον Μάρτιο και Απρίλιο.
Πηγή: ΟΑΣΑ