Πουλήστε ΔΕΚΟ, κόψτε επιδόματα
«Εξυγιάνετε τις ΔΕΚΟ ή βάλτε πωλητήριο» και «ψαλιδίστε τα κοινωνικά επιδόματα ή καταργήστε τα» ήταν τα δύο τελεσίγραφα που άφησαν οι τεχνοκράτες της τρόικα στα υπουργεία Υποδομών και Εργασίας που επισκέφτηκαν χθες προετοιμάζοντας το έδαφος για τον έλεγχο της οικονομίας που θα πραγματοποιηθεί στις 10 Μαΐου.
Στο υπουργείο Υποδομών οι εμπειρογνώμονες εξέφρασαν έντονη ανησυχία για τον αργό ρυθμό που υλοποιείται η εξυγίανση του ΟΣΕ και των άλλων συγκοινωνιακών φορέων και, σύμφωνα με πληροφορίες, έφθασαν στο σημείο να πουν ότι «εάν δεν υλοποιηθούν τα σχέδια που έχουν συμφωνηθεί η λύση είναι η ιδιωτικοποίηση ή το λουκέτο».
Είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στους τεχνοκράτες της τρόικας και δείχνουν πως μόνο 49 εκατ. ευρώ εξοικονόμησαν πέρσι οι πέντε συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ της Αθήνας (ΗΣΑΠ, ΑΜΕΛ, Τραμ, ΗΛΠΑΠ, ΕΘΕΛ) κάτι που όμως οφείλεται, σχεδόν επί το πλείστον, στη μείωση των δαπανών μισθοδοσίας, η οποία είχε αναδρομική ισχύ από 1/1/2010.
Οι λειτουργικές ζημιές των συγκριμένων ΔΕΚΟ ανήλθαν στα 349,5 εκατ. ευρώ το 2010 υπερκαλύπτοντας τον κύκλο εργασιών, ο οποίος ανήλθε πέρσι στα 250 εκατ. ευρώ.
Οι ελεγκτές της τρόικας ξεκαθάρισαν στους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Υποδομών ότι βάσει των επιταγών του μνημονίου οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας υποχρεούνται να μειώσουν τις λειτουργικές ζημιές, στα 155 εκατ. ευρώ, το 2011 και να εξοικονομηθούν από κάθε πηγή 200 εκατ. μέσα σε ένα χρόνο.
Πολλά είναι και τα ανοιχτά μέτωπα της τρόικας με το υπουργείο Εργασίας. Μεταξύ αυτών τα περιουσιακά και εισοδηματικά κριτήρια, η υπέρβαση των οποίων θα οδηγεί σε απώλεια των κοινωνικών επιδομάτων για χιλιάδες δικαιούχους.
Στην συνάντηση που είχαν οι εμπειρογνώμονες της τρόικα με γενική γραμματέα Κοινωνικής Ασφάλισης Άννα Δρέττα παρουσιάστηκαν τα κυβερνητικά σχέδια για περιστολή δαπανών 2 δισ., φέτος (και με την εφαρμογή του νέου ασφαλιστικού) ενώ το υπουργείο Εργασίας φιλοδοξεί να εξοικονομήσει συνολικά 6,5 δισ. ευρώ έως το 2015 μέσα από το μεσοπρόθεσμο σχέδιο δράσης.
Οι τεχνοκράτες όμως εξέφρασαν έντονες αμφιβολίες για το κατά πόσο είναι εφικτός ο στόχος να εξοικονομηθούν 3,5 δισ. ευρώ από την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής και της αδήλωτης εργασίας και για τα λόγο αυτό ζήτησαν εναλλακτικό σχέδιο προτείνοντας περικοπές ή την κατάργηση κοινωνικών επιδομάτων.
«Αγκάθι» στις συζητήσεις παραμένει ο θεσμός των επιχειρησιακών συμβάσεων καθώς το αρχικό ενδιαφέρον που επέδειξαν οι επιχειρηματίες μεταφράστηκε τελικές συμβάσεις ατομικού χαρακτήρα.
Το τεχνικό κλιμάκιο αναμένεται στο τέλος των επαφών του να συντάξει μία πρώτη έκθεση, η οποία και θα παραδοθεί στους επικεφαλής της τρόικας που θα κάνουν, την ερχόμενη εβδομάδα, την τελική αποτίμηση.
Μετά την αξιολόγηση θα «κλειδώσει» το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο της περιόδου 2011-2015 και το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων των 50 δισ. ευρώ, που πρέπει να κατατεθούν στη Βουλή έως τα μέσα του μήνα.
Στο υπουργείο Υποδομών οι εμπειρογνώμονες εξέφρασαν έντονη ανησυχία για τον αργό ρυθμό που υλοποιείται η εξυγίανση του ΟΣΕ και των άλλων συγκοινωνιακών φορέων και, σύμφωνα με πληροφορίες, έφθασαν στο σημείο να πουν ότι «εάν δεν υλοποιηθούν τα σχέδια που έχουν συμφωνηθεί η λύση είναι η ιδιωτικοποίηση ή το λουκέτο».
Είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στους τεχνοκράτες της τρόικας και δείχνουν πως μόνο 49 εκατ. ευρώ εξοικονόμησαν πέρσι οι πέντε συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ της Αθήνας (ΗΣΑΠ, ΑΜΕΛ, Τραμ, ΗΛΠΑΠ, ΕΘΕΛ) κάτι που όμως οφείλεται, σχεδόν επί το πλείστον, στη μείωση των δαπανών μισθοδοσίας, η οποία είχε αναδρομική ισχύ από 1/1/2010.
Οι λειτουργικές ζημιές των συγκριμένων ΔΕΚΟ ανήλθαν στα 349,5 εκατ. ευρώ το 2010 υπερκαλύπτοντας τον κύκλο εργασιών, ο οποίος ανήλθε πέρσι στα 250 εκατ. ευρώ.
Οι ελεγκτές της τρόικας ξεκαθάρισαν στους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Υποδομών ότι βάσει των επιταγών του μνημονίου οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας υποχρεούνται να μειώσουν τις λειτουργικές ζημιές, στα 155 εκατ. ευρώ, το 2011 και να εξοικονομηθούν από κάθε πηγή 200 εκατ. μέσα σε ένα χρόνο.
Πολλά είναι και τα ανοιχτά μέτωπα της τρόικας με το υπουργείο Εργασίας. Μεταξύ αυτών τα περιουσιακά και εισοδηματικά κριτήρια, η υπέρβαση των οποίων θα οδηγεί σε απώλεια των κοινωνικών επιδομάτων για χιλιάδες δικαιούχους.
Στην συνάντηση που είχαν οι εμπειρογνώμονες της τρόικα με γενική γραμματέα Κοινωνικής Ασφάλισης Άννα Δρέττα παρουσιάστηκαν τα κυβερνητικά σχέδια για περιστολή δαπανών 2 δισ., φέτος (και με την εφαρμογή του νέου ασφαλιστικού) ενώ το υπουργείο Εργασίας φιλοδοξεί να εξοικονομήσει συνολικά 6,5 δισ. ευρώ έως το 2015 μέσα από το μεσοπρόθεσμο σχέδιο δράσης.
Οι τεχνοκράτες όμως εξέφρασαν έντονες αμφιβολίες για το κατά πόσο είναι εφικτός ο στόχος να εξοικονομηθούν 3,5 δισ. ευρώ από την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής και της αδήλωτης εργασίας και για τα λόγο αυτό ζήτησαν εναλλακτικό σχέδιο προτείνοντας περικοπές ή την κατάργηση κοινωνικών επιδομάτων.
«Αγκάθι» στις συζητήσεις παραμένει ο θεσμός των επιχειρησιακών συμβάσεων καθώς το αρχικό ενδιαφέρον που επέδειξαν οι επιχειρηματίες μεταφράστηκε τελικές συμβάσεις ατομικού χαρακτήρα.
Το τεχνικό κλιμάκιο αναμένεται στο τέλος των επαφών του να συντάξει μία πρώτη έκθεση, η οποία και θα παραδοθεί στους επικεφαλής της τρόικας που θα κάνουν, την ερχόμενη εβδομάδα, την τελική αποτίμηση.
Μετά την αξιολόγηση θα «κλειδώσει» το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο της περιόδου 2011-2015 και το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων των 50 δισ. ευρώ, που πρέπει να κατατεθούν στη Βουλή έως τα μέσα του μήνα.