Πριν ένα χρόνο, τον Απρίλη μήνα του 2010, για να πάει ένας κάτοικος Κ.Τούμπας
στο Σιδηροδρομικό Σταθμό ή αντίστοιχα ένας κάτοικος Άνω Τούμπας στον τερματικό
των ΚΤΕΛ, με σκοπό να στείλει ή να πάρει ένα δέμα, πλήρωνε στον Ο.Α.Σ.Θ. για τις τέσσερες
διαδρομές – δύο να πάει και δύο να γυρίσει : 0,50 ευρώ.
Φέτος, σε
λιγότερο από ένα χρόνο μετά, για τον
ίδιο σκοπό και τις ίδιες διαδρομές, με τα ίδια και κατά ένα χρόνο ποιο
παλαιωμένα λεωφορεία, στην καλύτερη
περίπτωση, αναγκάζεται να πληρώσει στον Ο.Α.Σ.Θ. το λιγότερο 1,80 ευρώ
για δύο εισιτήρια των 0,90 ευρώ, δηλαδή 360% σε σύγκριση με το 100% που
ήταν τα 0,50 ευρώ. Στη χειρότερη περίπτωση, αν στο περίπτερο δεν υπάρχουν, για
τον α’ ή το β’ λόγο, εισιτήρια των 0,90 ευρώ διπλής διαδρομής, θα αναγκαστεί να
ακυρώσει τέσσερα εισιτήρια στην τιμή των 0,80 ευρώ , δηλαδή συνολικά 3,20
ευρώ ή 640% σε σύγκριση με το 0,50 ευρώ ή 100% που ήταν πριν ένα
χρόνο.
Μήπως
όμως αυξήθηκαν αναλογικά και οι αποδοχές των κατοίκων, οπότε δεν υπάρχει λόγος
να ανησυχούμε? Δυστυχώς όχι. Το αντίθετο
μάλιστα. Αν πάρουμε υπόψη μόνο το γεγονός της περικοπής των επιδομάτων Πάσχα,
Αδείας και Δώρου Χριστουγέννων, δηλαδή δύο μισθών το χρόνο, προκύπτει ότι οι
ετήσιες αποδοχές και συντάξεις
μειώθηκαν, τουλάχιστον κατά 14,3%, χωρίς να παίρνουμε υπόψη τη
συνεχιζόμενη μείωση της ονομαστικής αξίας των μισθών και συντάξεων. Επομένως
η τιμή του κάθε προϊόντος, και στην προκειμένη περίπτωση του κάθε
εισιτηρίου, αυξήθηκε κατά το ίδιο ποσοστό, δηλαδή κατά 14,3%.
Άρα
συνολικά το κόστος μετακίνησης ενός επιβάτη, κατοίκου Τούμπας, για τις παραπάνω
περιπτώσεις, αυξήθηκε από 100% που ήταν πέρυσι, στην καλύτερη περίπτωση
στα 388,6% και
στην χειρότερη στα 697,2%.
Και μπαίνουν λογικά τα παρακάτω
ερωτήματα:
1 - Αφού καλούμαστε όλοι να βάλουμε πλάτες για το
ξεπέρασμα της κρίσης, που
δημιούργησαν οι εκάστοτε κυβερνόντες, δεν θα έπρεπε λόγω μείωσης των
αποδοχών των επιβατών να μειωθούν αναλογικά και οι τιμές των εισιτηρίων, άρα και
το κέρδος των μετόχων του Ο.Α.Σ.Θ.?
2 - Δεν θα έπρεπε να αντιδράσει ο κάθε λογικά σκεπτόμενος άνθρωπος στην πράξη αισχροκέρδειας Κυβέρνησης –
Ο.Α.Σ.Θ.?
3 - Γιατί, σε καιρούς «διαφάνειας» που ζούμε, δεν δημοσιεύονται οι αναλυτικοί ετήσιοι ισολογισμοί του Ο.Α.Σ.Θ. ?
4 – Γιατί
στον προϋπολογισμό του 2011 που κατέθεσε ο ΟΑΣΘ στη βουλή δεν αναφέρετε πόσο
είναι το επιχειρηματικό κέρδος; θυμίζουμε ότι το 2010 ήταν 16.000.000 ευρώ.
Μήπως φέτος θα΄ναι το ίδιο και παραπάνω – σε χρονιά σκληρής
λιτότητας;
5 -Ποιο
είναι οι μέτοχοι του Ο.Α.Σ.Θ. – δηλαδή ποιοι μας εκμεταλλεύονται εν ψυχρό
και σε ποιο βαθμό (αριθμός ολόκληρων μετοχών ή % μετοχής), με την αμέριστη
υποστήριξη της Κυβέρνησης και των
κατασταλτικών της οργάνων?
·
Καλούμε όλους τους
συμπολίτες/σες να μη μείνουν απλοί
θεατές στα γεγονότα.
·
Να μπούνε μαζικά στον
αγώνα για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους.
·
Η αδράνεια, ο καθωσπρεπισμός και η
«νομιμοφροσύνη» απέναντι στη δράση, το θράσος και την ανομία των εχόντων και
κατεχόντων δεν πρέπει να περάσει και δεν θα περάσει!
·
Να πάρουν πίσω τις αδικαιολόγητες και
δυσβάστακτες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων!
·
Ο αγώνας μας είναι
δίκαιος και πρέπει να είναι νικηφόρος!