ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ - ΕΙΝΑΙ ΔΙΩΞΕΙΣ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ - ΕΙΝΑΙ ΔΙΩΞΕΙΣ
Ο πρόσφατος νόμος 3920/11 για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής,
προβλέπει μετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού, 1.450 στον αριθμό, από
τους συγκοινωνιακούς φορείς σε άλλα νομικά πρόσωπα του δημοσίου.
Οι εργαζόμενοι υποστηρίξαμε από την πρώτη στιγμή ότι η επιλογή αυτή είναι αυθαίρετη και δεν αποτελεί προϊόν καμίας μελέτης ή οικονομοτεχνικής έρευνας.
Με την εφαρμογή του νόμου, δινόταν το δικαίωμα στους εργαζόμενους να υποβάλλουν αίτηση σε εθελοντική βάση προκειμένου να μεταταχθούν σε άλλες υπηρεσίες εκτός αστικών συγκοινωνιών. Ο προβλεπόμενος αριθμός των 1.450 μετατάξεων υπερκαλύφθηκε και παρά τη διαφωνία μας, ο στόχος του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, περί αποδέσμευσης τάχα, από το λειτουργικό κόστος της εταιρείας ικανοποιήθηκε στο σύνολό του.
Παρ' όλα αυτά, οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ μένουμε άφωνοι από την επιμονή του υπουργείου να επιμείνει στην υποχρεωτική μετάταξη 170 συγκεκριμένων εργαζομένων που έχουν προσφέρει τις υπηρεσίες τους για 33 και 34 ο καθένας χρόνια στην εταιρεία.
Η επιμονή αυτή του υπουργείου, σε συνδυασμό με τον αρχικό αριθμό ΄΄πλεονάζοντος΄΄ προσωπικού που είχε ορίσει για τους ΗΣΑΠ στο ύψος του 40% της δύναμής του- σε αντίθεση με τους άλλους συγκοινωνιακούς φορείς που είχε οριστεί στο 8%- 10% , μας οδηγούν στη διαπίστωση πως στόχος του υπουργείου δεν είναι άλλος από τη στοχοποίηση και τη δίωξη των εν λόγω συναδέλφων μας.
Με τις πιο αντιδημοκρατικές μεθόδους και τον πιο αυταρχικό τρόπο, η ηγεσία του υπουργείου επιλέγει να καταστρέψει στην κυριολεξία 170 εργαζομένους, καθώς το προσωπικό αυτό βρίσκεται μερικούς μόνο μήνες ή ένα με δύο χρόνια πριν τη συνταξιοδότηση, με αποτέλεσμα να καλείται λίγο πριν το τέλος του υπηρεσιακού του βίου να συνεχίσει και να παρέχει τις υπηρεσίες του σε νέα και άγνωστα εργασιακά αντικείμενα, απ' αυτά που μέχρι σήμερα εκπαιδεύτηκε και εξελίχθηκε.
Ακόμα από την εξέλιξη αυτή θα προκληθεί βίαια μείωση κατά 50% στη σύνταξή τους, παρόλο που για 33 και 34 χρόνια οι εργαζόμενοι αυτοί κατέβαλλαν αυξημένα ασφάλιστρα προκειμένου να λάβουν, όπως βάσιμα προσδοκούσαν και δικαιούντο μια καλύτερη σύνταξη.
Στο τέλος επίσης του υπηρεσιακού τους βίου, οι 170 εργαζόμενοι θα υποστούν νέα μείωση αποδοχών που θα ξεπεράσει το 40%. Η μείωση μάλιστα αυτή αποτελεί συνέχεια των περικοπών που έχουν ήδη προηγηθεί τον τελευταίο χρόνο και θα τους ανατρέψει όλο τον οικογενειακό προγραμματισμό και το πλάνο ζωής τους .
Η Ένωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ εκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση στις διώξεις των 170 εργαζομένων. Επισημαίνουμε πριν λίγους μήνες στις ίδιες θέσεις από τις οποίες σήμερα διώχνουν εργαζόμενους έφεραν μεταταγμένους υπάλληλους από την πρώην Ολυμπιακή τους οποίους και υποδεχτήκαμε. Θεωρούμε ότι οι μετατάξεις αυτές είναι άδικες, υπερβολικές και πέρα για πέρα αδικαιολόγητες.
Για το λόγο αυτό οι εργαζόμενοι του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου πραγματοποιήσαμε σήμερα κατάληψη του κτηρίου του ΗΣΑΠ και αύριο 5 Μαΐου, προχωράμε σε νέα στάση εργασίας 12 το μεσημέρι με 4 το απόγευμα και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Μεταφορών στις 12.30 μ.μ.
Την Παρασκευή επίσης τα συνδικαλιστικά μας όργανα θα εξετάσουν ένα πρόγραμμα συνεχιζόμενων, πολύμορφων και αγωνιστικών δράσεων που θα αποκτούν διαδοχικό χαρακτήρα γενικευμένης αντιπαράθεσης και ρήξης με τις μέχρι σήμερα αδικαιολόγητες και εν τέλει εκδικητικού χαρακτήρα αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Οι εργαζόμενοι υποστηρίξαμε από την πρώτη στιγμή ότι η επιλογή αυτή είναι αυθαίρετη και δεν αποτελεί προϊόν καμίας μελέτης ή οικονομοτεχνικής έρευνας.
Με την εφαρμογή του νόμου, δινόταν το δικαίωμα στους εργαζόμενους να υποβάλλουν αίτηση σε εθελοντική βάση προκειμένου να μεταταχθούν σε άλλες υπηρεσίες εκτός αστικών συγκοινωνιών. Ο προβλεπόμενος αριθμός των 1.450 μετατάξεων υπερκαλύφθηκε και παρά τη διαφωνία μας, ο στόχος του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, περί αποδέσμευσης τάχα, από το λειτουργικό κόστος της εταιρείας ικανοποιήθηκε στο σύνολό του.
Παρ' όλα αυτά, οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ μένουμε άφωνοι από την επιμονή του υπουργείου να επιμείνει στην υποχρεωτική μετάταξη 170 συγκεκριμένων εργαζομένων που έχουν προσφέρει τις υπηρεσίες τους για 33 και 34 ο καθένας χρόνια στην εταιρεία.
Η επιμονή αυτή του υπουργείου, σε συνδυασμό με τον αρχικό αριθμό ΄΄πλεονάζοντος΄΄ προσωπικού που είχε ορίσει για τους ΗΣΑΠ στο ύψος του 40% της δύναμής του- σε αντίθεση με τους άλλους συγκοινωνιακούς φορείς που είχε οριστεί στο 8%- 10% , μας οδηγούν στη διαπίστωση πως στόχος του υπουργείου δεν είναι άλλος από τη στοχοποίηση και τη δίωξη των εν λόγω συναδέλφων μας.
Με τις πιο αντιδημοκρατικές μεθόδους και τον πιο αυταρχικό τρόπο, η ηγεσία του υπουργείου επιλέγει να καταστρέψει στην κυριολεξία 170 εργαζομένους, καθώς το προσωπικό αυτό βρίσκεται μερικούς μόνο μήνες ή ένα με δύο χρόνια πριν τη συνταξιοδότηση, με αποτέλεσμα να καλείται λίγο πριν το τέλος του υπηρεσιακού του βίου να συνεχίσει και να παρέχει τις υπηρεσίες του σε νέα και άγνωστα εργασιακά αντικείμενα, απ' αυτά που μέχρι σήμερα εκπαιδεύτηκε και εξελίχθηκε.
Ακόμα από την εξέλιξη αυτή θα προκληθεί βίαια μείωση κατά 50% στη σύνταξή τους, παρόλο που για 33 και 34 χρόνια οι εργαζόμενοι αυτοί κατέβαλλαν αυξημένα ασφάλιστρα προκειμένου να λάβουν, όπως βάσιμα προσδοκούσαν και δικαιούντο μια καλύτερη σύνταξη.
Στο τέλος επίσης του υπηρεσιακού τους βίου, οι 170 εργαζόμενοι θα υποστούν νέα μείωση αποδοχών που θα ξεπεράσει το 40%. Η μείωση μάλιστα αυτή αποτελεί συνέχεια των περικοπών που έχουν ήδη προηγηθεί τον τελευταίο χρόνο και θα τους ανατρέψει όλο τον οικογενειακό προγραμματισμό και το πλάνο ζωής τους .
Η Ένωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ εκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση στις διώξεις των 170 εργαζομένων. Επισημαίνουμε πριν λίγους μήνες στις ίδιες θέσεις από τις οποίες σήμερα διώχνουν εργαζόμενους έφεραν μεταταγμένους υπάλληλους από την πρώην Ολυμπιακή τους οποίους και υποδεχτήκαμε. Θεωρούμε ότι οι μετατάξεις αυτές είναι άδικες, υπερβολικές και πέρα για πέρα αδικαιολόγητες.
Για το λόγο αυτό οι εργαζόμενοι του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου πραγματοποιήσαμε σήμερα κατάληψη του κτηρίου του ΗΣΑΠ και αύριο 5 Μαΐου, προχωράμε σε νέα στάση εργασίας 12 το μεσημέρι με 4 το απόγευμα και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Μεταφορών στις 12.30 μ.μ.
Την Παρασκευή επίσης τα συνδικαλιστικά μας όργανα θα εξετάσουν ένα πρόγραμμα συνεχιζόμενων, πολύμορφων και αγωνιστικών δράσεων που θα αποκτούν διαδοχικό χαρακτήρα γενικευμένης αντιπαράθεσης και ρήξης με τις μέχρι σήμερα αδικαιολόγητες και εν τέλει εκδικητικού χαρακτήρα αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Κανένας μόνος του στην κρίση.
Ο αγώνας είναι κοινός και το δίκιο με το μέρος μας.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ