Από 5 εταιρείες θα γίνουν 2 μέσα σε 15 ημέρες. Από την ανασυγκρότηση του ΟΑΣΑ και τις μισθολογικές περικοπές, εκτιμάται ότι θα εξοικονομούνται περίπου 150 εκατ. ευρώ ετησίως
Της Μαρίας Μόσχου
Την άμεση συγχώνευση των συγκοινωνιακών εταιρειών από πέντε που είναι σήμερα σε δύο και την σύνταξη νέου οργανογράμματος για κάθε μία εταιρεία μέσα στις επόμενες 15 ημέρες προωθεί το υπουργείο Υποδομών προκειμένου να αποφύγει την απειλή των απολύσεων στις ΔΕΚΟ αυτές. Μάλιστα, το υπουργείο εξετάζει ακόμα και το ενδεχόμενο να υπάρξει και νέο πρόγραμμα μετατάξεων εκτός των 1.440 που προέβλεπε το νομοσχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ αν προκύψει υπεράριθμο προσωπικό από τα οργανογράμματα που θα συνταχθούν.
Η διοίκηση του υπουργείου Υποδομών έδωσε άμεση εντολή να προχωρήσει στην ταχύτατη συγχώνευση των συγκοινωνιακών εταιρειών σε δύο (την ΣΤΑΣΥ και την ΟΣΥ) θέλοντας να «προλάβει» οποιαδήποτε αρνητική εξέλιξη.
Στο πλαίσιο αυτό αναμένει εντός του επόμενου δεκαπενταημέρου να έχουν καταρτιστεί τα νέα οργανογράμματα των εταιρειών. Αν από αυτά προκύψει ότι ορισμένοι εργαζόμενοι είναι υπεράριθμοι σχεδιάζει να προβεί σε δεύτερο κύμα μετατάξεων.
Σημειώνεται ότι από τις 1.440 μετατάξεις που προβλέπονται μέχρι σήμερα έχουν υλοποιηθεί μόνο οι 620 ενώ οι υπόλοιπες έχουν «κολλήσει»στη γραφειοκρατία.
Εν τω μεταξύ σήμερα αναμένεται να εγκριθούν από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής οι διοικήσεις των νέων εταιρειών, δηλαδή της εταιρείας Σταθερών Συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ) που θα περιλαμβάνει το μετρό, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το τραμ καθώς και της εταιρείας Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ), στην οποία θα ενταχθούν αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ.
Στελέχη
Πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο νέων εταιρειών θα είναι οι κ.κ. Γιάννης Σπυράκος (ΣΤΑΣΥ) και Κώστας Καραγιαννόπουλος (ΟΣΥ). Τα νέα διοικητικά συμβούλια των ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ θα αποτελούνται από πέντε ή επτά μέλη και θα έχουν συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Ο ΟΑΣΑ μετατρέπεται σε μητροπολιτικό φορέα, όπου θα έχει το ρόλο του επόπτη.
Πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο νέων εταιρειών θα είναι οι κ.κ. Γιάννης Σπυράκος (ΣΤΑΣΥ) και Κώστας Καραγιαννόπουλος (ΟΣΥ). Τα νέα διοικητικά συμβούλια των ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ θα αποτελούνται από πέντε ή επτά μέλη και θα έχουν συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Ο ΟΑΣΑ μετατρέπεται σε μητροπολιτικό φορέα, όπου θα έχει το ρόλο του επόπτη.
Οι νέες διοικήσεις θα κληθούν άμεσα:
Να καταρτίσουν τα νέα οργανογράμματα αλλά και τους κανονισμούς προσωπικού. Σε περίπτωση που το προσωπικό, που έχει απομείνει για να απασχοληθεί στις δύο εταιρείες, κριθεί υπεράριθμο τότε είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να ακολουθήσει και νέο πρόγραμμα μετατάξεων.
Να πραγματοποιήσουν διαπραγματεύσεις με τους εργαζομένους, οι οποίες θα πρέπει να ολοκληρωθούν στα τέλη Ιουλίου για την υπογραφή των νέων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Οι νέες Συμβάσεις θα έχουν «άρωμα» ΟΣΕ με καταργήσεις επιδομάτων, υπερωριών και βαθμίδων και αναμένεται να προκαλέσουν την έντονη αντίδραση των εργαζομένων. Σε περίπτωση που δεν καταλήξουν σε συμφωνία τότε η νέα ΣΣΕ θα προκύψει με νομοθετική ρύθμιση.
Να μειώσουν άμεσα τα κόστη των εταιρειών, Κάθε τρεις μήνες οι νέες εταιρείες θα ελέγχονται οικονομικά από ορκωτούς ελεγκτές, Στην περίπτωση που από τον έλεγχο εντοπίζονται αποκλίσεις από το εγκεκριμένο επιχειρησιακό τους σχέδιο, οι διοικήσεις των φορέων θα υφίστανται κυρώσεις ενώ παράλληλα θα συγκροτείται νέο επιχειρησιακό σχέδιο.
Να ανασυγκροτήσουν το πρόγραμμα δρομολογίων των μέσων. Στόχος είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό με τον επανασχεδιασμό των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης με συνδυασμένες μεταφορές.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομίας από την ανασυγκρότηση του ΟΑΣΑ και τις μισθολογικές περικοπές, εκτιμάται ότι θα εξοικονομούνται περίπου 150 εκατ. ευρώ ετησίως. Την ίδια στιγμή αναμένεται να εισέλθουν στα ταμεία των φορέων άλλα 80 εκατ. ευρώ από τις αυξήσεις των εισιτηρίων.
ΠΗΓΗ - .imerisia.
ΠΗΓΗ - .imerisia.