Γράφει ο Γιάννης Βερίγος:
Εδώ και ένα χρόνο περίπου, από τότε που ξεκίνησε η επιβολή των κυβερνητικών και διοικητικών περικοπών στους μισθούς, στα δώρα, στα επιδόματα και στην αναλογία των οκταμήνων, είναι η πρώτη φορά που μια επιβληθείσα περικοπή...
(η μείωση της αποζημίωσης των εκτός έδρας μετακινούμενων Συναδέλφων) πάρθηκε πίσω, έστω και προσωρινά.
Η συγκεκριμένη περικοπή δεν αφορά μόνο τους οδηγούς αλλά και εργαζόμενους άλλων κλάδων που μετακινούνται. Τα σωματεία όμως των οποίων δεν έδειξαν το απαιτούμενο ενδιαφέρον να αντιδράσουν και να σταματήσουν την εφαρμογή της σχετικής εγκυκλίου, ευθυγραμμισμένα απόλυτα με την γενικότερη κατάσταση αποδοχής των πάντων, που επικρατεί το τελευταίο διάστημα.
(Αλήθεια, είναι απορίας άξιο να μάθουμε, στην λήψη της απόφασης από το Δ.Σ. του ΕΛΤΑ για την μείωση της αποζημίωσης των εκτός έδρας, οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων τι θέση πήραν;)...
Μάλιστα δεν ήταν λίγοι οι Συνδικαλιστές (ειδικά της πλειοψηφίας) που λοιδόρησαν τους Οδηγούς επειδή απέργησαν.
Κάποιοι έκαναν μάλιστα ότι περνούσε από το χέρι τους να αποτρέψουν την πραγματοποίηση της απεργίας των Οδηγών.
Τώρα δε, που οι Οδηγοί δικαιώθηκαν - έστω και προσωρινά - πολλοί είναι εκείνοι που διεκδικούν την πατρότητα της όποιας επιτυχίας, ισχυριζόμενοι πως ''κατόπιν ενεργειών τους" λύθηκε το πρόβλημα.
Αλήθεια ποιές ενέργειες έκαναν όταν επιβαλλόταν οι υπόλοιπες περικοπές που έχουμε υποστεί μέχρι σήμερα;
Το θετικό αποτέλεσμα που πέτυχαν οι Οδηγοί με την εξαγγελία των κινητοποιήσεων τους, αποδεικνύει πως αν υπήρχαν ανάλογες συνδικαλιστικές αντιδράσεις σίγουρα δεν θα βρισκόμαστε σήμερα στο σημείο που είμαστε.
Το πλέον περίεργο φαινόμενο όμως, είναι οι "παραινέσεις" αλλά και κριτική που δέχτηκα χθες στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΠΟΣΤ από συνδικαλιστές ειδικά της πλειοψηφίας, αλλά και της ΔΑΚΕ ΕΝΟΤΗΤΑ (τυχαίο, δεν νομίζω), πως δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή για απεργία, γιατί τις ημέρες της απεργίας μεταφέρονται συντάξεις και δημιουργείται πρόβλημα στους συνταξιούχους.
Υπερβολική ευαισθησία (που εγώ απ' ότι φαίνεται δεν έχω) και μπράβο τους, όμως καλό θα ήταν να εκδώσουν ένα εγχειρίδιο που να αναφέρει πότε επιτρέπεται να κάνουμε απεργίες και πότε όχι.
Γιατί την Πρωτοχρονιά του 2008 η απεργία των Οδηγών βγήκε παράνομη, επειδή υπήρχε μεγάλος όγκος αλληλογραφίας και θα δημιουργούσε πρόβλημα στο κοινωνικό σύνολο και γι' αυτό δεν στηρίχτηκε ούτε τότε από την ΠΟΣΤ.
Τώρα επίσης η ΠΟΣΤ δεν στήριξε τους Οδηγούς επειδή αφενός κατά την γνώμη της το πρόβλημα της περικοπής το είχε λύσει η ίδια, αφετέρου γιατί η απεργία δημιουργούσε πρόβλημα στους συνταξιούχους.
Όταν λοιπόν είναι εορταστική περίοδος (Χριστούγεννα - Πάσχα) δεν πρέπει να απεργούμε.
Όταν μεταφέρονται συντάξεις και επιδόματα (ένα δεκαήμερο κάθε μήνα) δεν πρέπει να απεργούμε.
Όταν καταθέτονται φορολογικές δηλώσεις δεν πρέπει να απεργούμε.
Όταν υπάρχουν μεγάλα χρηματικά υπόλοιπα στα γραφεία και υπάρχει κίνδυνος ληστείας δεν πρέπει να απεργούμε.
Όταν υπάρχει αυξημένη δουλειά δεν πρέπει να απεργούμε.
Όταν είναι περίοδος πανελληνίων εξετάσεων δεν πρέπει να απεργούμε.
Το Καλοκαίρι που οι Συνάδελφοι παίρνουν άδεια δεν πρέπει να απεργούμε.
Απ' ότι φαίνεται
ΟΙ ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΣΑΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΑ & ΤΙΣ ΑΡΓΙΕΣ.
Εγώ όταν ξεκίνησα να συνδικαλίζομαι, πριν 24 χρόνια από τα πρώτα πράγματα που έμαθα και προσπαθώ να ακολουθώ μέχρι σήμερα, ήταν αφενός πως αντιδράς άμεσα όταν παρουσιάζεται το πρόβλημα και αφετέρου η αντίδραση σου πρέπει να γίνεται την καταλληλότερη περίοδο που κρίνεις πως με αυτήν προκαλείς περισσότερη πίεση στον εργοδότη σου, ώστε να έχεις το καλυτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Φαίνεται όμως πως ο συνδικαλισμός προχώρησε, εκσυχρονίστηκε και εγώ έμεινα παραδοσιακός και ανεπίδεκτος μάθησης, βάζοντας πάνω απ΄ όλα τα συμφέροντα των Συναδέλφων που εκπροσωπώ.
Απ' ότι αποδείχτηκε βέβαια στη πράξη την ίδια πορεία ακολουθούν όλοι οι Συνδικαλιστές που εκπροσωπούν τους Οδηγούς σε όλη την Ελλάδα, με αποτέλεσμα τα δύο Σωματεία των Οδηγών να είναι συσπειρωμένα, συμπαγή και ετοιμοπόλεμα ανά πάσα στιγμή.
Οι Οδηγοί εμπιστεύονται τους εκπροσώπους τους και το αποδεικνύουν πάντοτε με την καθολική συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις.
Αυτό απ' ότι φαίνεται ενοχλεί και ενοχλεί πολύ.
Αλήθεια αυτοί που μας επιπλήττουν για λανθασμένους χειρισμούς, τι έχουν να επιδείξουν;
Πόσο τους εμπιστεύονται τα μέλη των Σωματείων τους;
Τι συμμετοχή έχουν στις κινητοποιήσεις τους;
Πόσοι εργαζόμενοι ακολουθούν τις επιλογές τους;
Ας κοιτάξουν λοιπόν τα του οίκου τους κι ας αφήσουν τους Οδηγούς να πορεύονται, όπως έχουν μάθει, πάντα με ψηλά το κεφάλι.
Κι αν δεν φρόντισαν να έχουν κατσίκα, ας μην εύχονται να ψοφήσει και του γείτονα.
Εδώ και ένα χρόνο περίπου, από τότε που ξεκίνησε η επιβολή των κυβερνητικών και διοικητικών περικοπών στους μισθούς, στα δώρα, στα επιδόματα και στην αναλογία των οκταμήνων, είναι η πρώτη φορά που μια επιβληθείσα περικοπή...
(η μείωση της αποζημίωσης των εκτός έδρας μετακινούμενων Συναδέλφων) πάρθηκε πίσω, έστω και προσωρινά.
Κι αυτό επιτεύχθηκε χάριν της κινητοποίησης των δύο Συλλόγων των Οδηγών του ΕΛΤΑ.
Η συγκεκριμένη περικοπή δεν αφορά μόνο τους οδηγούς αλλά και εργαζόμενους άλλων κλάδων που μετακινούνται. Τα σωματεία όμως των οποίων δεν έδειξαν το απαιτούμενο ενδιαφέρον να αντιδράσουν και να σταματήσουν την εφαρμογή της σχετικής εγκυκλίου, ευθυγραμμισμένα απόλυτα με την γενικότερη κατάσταση αποδοχής των πάντων, που επικρατεί το τελευταίο διάστημα.
(Αλήθεια, είναι απορίας άξιο να μάθουμε, στην λήψη της απόφασης από το Δ.Σ. του ΕΛΤΑ για την μείωση της αποζημίωσης των εκτός έδρας, οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων τι θέση πήραν;)...
Μάλιστα δεν ήταν λίγοι οι Συνδικαλιστές (ειδικά της πλειοψηφίας) που λοιδόρησαν τους Οδηγούς επειδή απέργησαν.
Κάποιοι έκαναν μάλιστα ότι περνούσε από το χέρι τους να αποτρέψουν την πραγματοποίηση της απεργίας των Οδηγών.
Τώρα δε, που οι Οδηγοί δικαιώθηκαν - έστω και προσωρινά - πολλοί είναι εκείνοι που διεκδικούν την πατρότητα της όποιας επιτυχίας, ισχυριζόμενοι πως ''κατόπιν ενεργειών τους" λύθηκε το πρόβλημα.
Αλήθεια ποιές ενέργειες έκαναν όταν επιβαλλόταν οι υπόλοιπες περικοπές που έχουμε υποστεί μέχρι σήμερα;
Το θετικό αποτέλεσμα που πέτυχαν οι Οδηγοί με την εξαγγελία των κινητοποιήσεων τους, αποδεικνύει πως αν υπήρχαν ανάλογες συνδικαλιστικές αντιδράσεις σίγουρα δεν θα βρισκόμαστε σήμερα στο σημείο που είμαστε.
Το πλέον περίεργο φαινόμενο όμως, είναι οι "παραινέσεις" αλλά και κριτική που δέχτηκα χθες στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΠΟΣΤ από συνδικαλιστές ειδικά της πλειοψηφίας, αλλά και της ΔΑΚΕ ΕΝΟΤΗΤΑ (τυχαίο, δεν νομίζω), πως δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή για απεργία, γιατί τις ημέρες της απεργίας μεταφέρονται συντάξεις και δημιουργείται πρόβλημα στους συνταξιούχους.
Υπερβολική ευαισθησία (που εγώ απ' ότι φαίνεται δεν έχω) και μπράβο τους, όμως καλό θα ήταν να εκδώσουν ένα εγχειρίδιο που να αναφέρει πότε επιτρέπεται να κάνουμε απεργίες και πότε όχι.
Γιατί την Πρωτοχρονιά του 2008 η απεργία των Οδηγών βγήκε παράνομη, επειδή υπήρχε μεγάλος όγκος αλληλογραφίας και θα δημιουργούσε πρόβλημα στο κοινωνικό σύνολο και γι' αυτό δεν στηρίχτηκε ούτε τότε από την ΠΟΣΤ.
Τώρα επίσης η ΠΟΣΤ δεν στήριξε τους Οδηγούς επειδή αφενός κατά την γνώμη της το πρόβλημα της περικοπής το είχε λύσει η ίδια, αφετέρου γιατί η απεργία δημιουργούσε πρόβλημα στους συνταξιούχους.
Όταν λοιπόν είναι εορταστική περίοδος (Χριστούγεννα - Πάσχα) δεν πρέπει να απεργούμε.
Όταν μεταφέρονται συντάξεις και επιδόματα (ένα δεκαήμερο κάθε μήνα) δεν πρέπει να απεργούμε.
Όταν καταθέτονται φορολογικές δηλώσεις δεν πρέπει να απεργούμε.
Όταν υπάρχουν μεγάλα χρηματικά υπόλοιπα στα γραφεία και υπάρχει κίνδυνος ληστείας δεν πρέπει να απεργούμε.
Όταν υπάρχει αυξημένη δουλειά δεν πρέπει να απεργούμε.
Όταν είναι περίοδος πανελληνίων εξετάσεων δεν πρέπει να απεργούμε.
Το Καλοκαίρι που οι Συνάδελφοι παίρνουν άδεια δεν πρέπει να απεργούμε.
Απ' ότι φαίνεται
ΟΙ ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΣΑΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΑ & ΤΙΣ ΑΡΓΙΕΣ.
Εγώ όταν ξεκίνησα να συνδικαλίζομαι, πριν 24 χρόνια από τα πρώτα πράγματα που έμαθα και προσπαθώ να ακολουθώ μέχρι σήμερα, ήταν αφενός πως αντιδράς άμεσα όταν παρουσιάζεται το πρόβλημα και αφετέρου η αντίδραση σου πρέπει να γίνεται την καταλληλότερη περίοδο που κρίνεις πως με αυτήν προκαλείς περισσότερη πίεση στον εργοδότη σου, ώστε να έχεις το καλυτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Φαίνεται όμως πως ο συνδικαλισμός προχώρησε, εκσυχρονίστηκε και εγώ έμεινα παραδοσιακός και ανεπίδεκτος μάθησης, βάζοντας πάνω απ΄ όλα τα συμφέροντα των Συναδέλφων που εκπροσωπώ.
Απ' ότι αποδείχτηκε βέβαια στη πράξη την ίδια πορεία ακολουθούν όλοι οι Συνδικαλιστές που εκπροσωπούν τους Οδηγούς σε όλη την Ελλάδα, με αποτέλεσμα τα δύο Σωματεία των Οδηγών να είναι συσπειρωμένα, συμπαγή και ετοιμοπόλεμα ανά πάσα στιγμή.
Οι Οδηγοί εμπιστεύονται τους εκπροσώπους τους και το αποδεικνύουν πάντοτε με την καθολική συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις.
Αυτό απ' ότι φαίνεται ενοχλεί και ενοχλεί πολύ.
Αλήθεια αυτοί που μας επιπλήττουν για λανθασμένους χειρισμούς, τι έχουν να επιδείξουν;
Πόσο τους εμπιστεύονται τα μέλη των Σωματείων τους;
Τι συμμετοχή έχουν στις κινητοποιήσεις τους;
Πόσοι εργαζόμενοι ακολουθούν τις επιλογές τους;
Ας κοιτάξουν λοιπόν τα του οίκου τους κι ας αφήσουν τους Οδηγούς να πορεύονται, όπως έχουν μάθει, πάντα με ψηλά το κεφάλι.
Κι αν δεν φρόντισαν να έχουν κατσίκα, ας μην εύχονται να ψοφήσει και του γείτονα.
Πηγή:www.pak-elta.gr