Μείωση αποδοχών και διατήρηση μόνο οικογενειακών επιδομάτων, χρονοεπιδόματος και θέσης θα προβλέπουν οι προτάσεις των διοικήσεων. Ανοιχτό το ενδεχόμενο απολύσεων. Με κινητοποιήσεις προειδοποιούν οι εργαζόμενοι
Στην τελική ευθεία και με "πιλότο" τον ΟΣΕ μπαίνει το ζήτημα των νέων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις συγκοινωνιακές εταιρείες. "Ψαλίδισμα" αποδοχών και διατήρηση μόνο των οικογενειακών επιδομάτων (γάμου και τέκνων), του χρονοεπιδόματος και του επιδόματος θέσης θα περιλαμβάνουν οι προτάσεις των διοικήσεων στους εργαζομένους για την υπογραφή νέας ΣΣΕ.Επιπλέον εάν από τα νέα οργανογράμματα προκύψει πλεονάζον προσωπικό, το οποίο δεν καλύπτεται από τις μετατάξεις, αυτό θα υπαχθεί στον θεσμό της μισθωτής εφεδρείας, ενώ δεν αποκλείονται οι απολύσεις. Πηγές του υπουργείου σημείωναν, πάντως, ότι και για την υπαγωγή στη μισθωτή εφεδρεία θα πρέπει να συντρέχουν αντικειμενικά κριτήρια. Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες, ο υπουργός Υποδομών, Γιάννης Ραγκούσης, αρκέστηκε να σημειώσει πως "το Μεσοπρόθεσμο και ο Εφαρμοστικός Νόμος ψηφίστηκαν. Ισχύει ό,τι ακριβώς ψηφίστηκε".
Η έναρξη των διαπραγματεύσεων για τις νέες ΣΣΕ αναμένεται εντός του προσεχούς 10ημέρου.
Οι εργαζόμενοι έχουν ήδη προειδοποιήσει με νέο γύρο κινητοποιήσεων σε περίπτωση πρόσθετων περικοπών, ενώ ο κ. Ραγκούσης, αναφερόμενος στο "καυτό" μέτωπο των αστικών συγκοινωνιών, τόνισε ότι, για εκείνον, "η σύγκρουση δεν είναι αυτοσκοπός". Ο υπουργός έστειλε ωστόσο σαφές μήνυμα, ξεκαθαρίζοντας ότι "υπέρτερο κριτήριο των επιλογών μας πρέπει να είναι το δημόσιο συμφέρον".
Η επίσημη πρόταση, αν και δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα, αναμένεται να είναι σκληρή, καθώς θα στηρίζεται αποκλειστικά στο μοντέλο ΟΣΕ. Η διαφορά θα είναι ότι, στην περίπτωση του ΟΑΣΑ, τα χρονικά περιθώρια αναμένονται ασφυκτικά και δεν είναι βέβαιο ότι θα δοθούν οι παρατάσεις στις διαπραγματεύσεις που δόθηκαν στην περίπτωση των σιδηροδρομικών εταιρειών. Βάσει του νόμου σε περίπτωση που διοικήσεις και εργαζόμενοι δεν συμφωνήσουν, προβλέπεται το θέμα να κλείνει με νομοθετική ρύθμιση.
Οι νεοπροσλαμβανόμενοι θα αμείβονται με ό,τι ορίζει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ενώ για τους παλαιότερους προβλέπεται ψαλίδι στα επιδόματα. Μεγάλοι "χαμένοι" θα είναι οι εργαζόμενοι στις παλαιές εταιρείες και κυρίως στον ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) και τον ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ), καθώς οι εργαζόμενοι στις νεότερες εταιρείες (μετρό και τραμ) έχουν ήδη μικρότερα μισθολόγια.
Σε ό,τι αφορά στην ΕΘΕΛ, εξετάζεται ρύθμιση, βάσει της οποίας θα δίνεται η δυνατότητα σε διοικητικούς υπαλλήλους να εκπαιδεύονται και να γίνονται οδηγοί. Στις διαπραγματεύσεις θα συζητηθεί και η δυνατότητα κάλυψης ποσοστού της διαφοράς των αποδοχών που έπαιρναν οι εργαζόμενοι με τις αποδοχές που θα προκύπτουν από τη νέα ΣΣΕ, όπως ακριβώς συνέβη και στον ΟΣΕ.
ΟΑΣΑ
Μετατάξεις με fast track
Με τη διαδικασία του... fast track επιχειρείται να ελαχιστοποιηθούν οι καθυστερήσεις που προκάλεσε ο ανασχηματισμός στις 950 προγραμματισμένες μετατάξεις του ΟΑΣΑ. Ηδη στη γραμματεία του υπουργείου Υποδομών, δημιουργήθηκε ειδική ομάδα, η οποία διεκπεραιώνει... χέρι με χέρι τη συλλογή νέων υπογραφών.
Μέχρι τον ανασχηματισμό, ΦΕΚ είχαν λάβει 262 μετατάξεις και όπως όλα δείχνουν η διαδικασία για τις υπόλοιπες 688, μάλλον, δεν θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Αυγούστου, όπως προγραμματιζόταν.
Σε ό,τι αφορά στη διαδικασία, είναι χαρακτηριστικό ότι, προκειμένου να ολοκληρωθεί μία μετάταξη, απαιτούνται συνολικά 15 στάδια.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
http://www.ethnos.gr/