Με μεγάλο ενδιαφέρον κοιτούν προς τη χώρα μας γερμανικές και γαλλικές επιχειρήσεις, ευελπιστώντας να γίνουν ιδιοκτήτες ή να συμμετέχουν σε ελληνικές επιχειρήσεις που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.
Η δήλωση Σόιμπλε ότι η Γερμανία μπορεί να αγοράσει “ήλιο” από την Ελλάδα δεν ήταν καθόλου τυχαία, σύμφωνα με ρεπορτάζ του “Πρώτου Θέματος” - αντίθετα δείχνει ότι τα ελληνικά “φιλέτα” είναι πολύ επιθυμητά για τους ξένους.
Μετά τον ΟΤΕ, μεγαλύτερο μέρος του οποίου θα περιέλθει σε γερμανικά χέρια, ενδιαφέρον υπάρχει για το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο από το Μόναχο. Προ ημερών, σε κατ' ιδίαν συνομιλίες τους, αξιωματούχοι της γερμανικής πρεσβείας στην Αθήνα παραδέχτηκαν ότι κορυφαία στελέχη τουλάχιστον μίας μεγάλης γερμανικής τράπεζας ζήτησαν ενημέρωση για το ΤΤ.
Γερμανικό ενδιαφέρον φαίνεται ότι θα υπάρξει και για το αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος”, όπου το δημόσιο κατέχει το 55% των μετοχών. Εκεί ωστόσο τα πράγματα περιπλέκονται από την απόφαση της Χόχτιφ να πουλήσει το 40% των μετοχών της.
Ο επικεφαλής της Fraport – εταιρεία που εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης – δηλώνει “παρών” στις εξελίξεις και τονίζει ότι αν η Ελλάδα αποκρατικοποιήσει περιφερειακά αεροδρόμια (π.χ. της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου ή της Μυκόνου) η εταιρεία του ενδιαφέρεται.
Ενδιαφέρον για τη ΔΕΗ εξάλλου έχουν επιδείξει οι πολυεθνικές RWE και Ε.ΟΝ., ενώ τα γερμανικά Ταχυδρομεία δεν διαψεύδουν σενάριο για αγορά των ΕΛΤΑ. Αντιθέτως ο επικεφαλής της Deutsche Post Φρανκ Άπελ, έχει κάνει σαφές ότι η επιχείρηση σχεδιάζει αγορές και συμμετοχές ίσως και στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του “Πρώτου Θέματος” γαλλικό ενδιαφερον υπάρχει για ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΟΔΙΕ, ΛΑΡΚΟ, “ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟ”, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λιμάνι Θεσσαλονίκης, ΕΛΠΕ, ΔΕΠΑ, αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης, Συστήματα αεροναυτιλίας και τραμ. Εταιρείες όπως η Veolia, EDF και Bollore είναι έτοιμες να λάβουν μέρος στους διεθνείς διαγωνισμούς.
Από την άλλη, ο γαλλικός κολοσός Suez Environment επιζητεί την ανάληψη του μάνατζμεντ της ΕΥΑΘ, στην περίπτωση που προχωρήσει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση ποσοστού άνω του 23% του μετοχικού κεφαλαίου.
Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι γερμανικό ενδιαφέρον υπάρχει για: ΟΤΕ, Εταιρείες Ηλιακής Ενέργειας, ΤΤ, “ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟ”, Αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ηρακλειου και Μυκόνου, ΔΕΗ και ΕΛΤΑ.
"Στρατηγικός εταίρος στο ενεργειακό πεδίο"“Η Ελλάδα μπορεί να καταστεί στρατηγικός εταίρος της Γερμανίας στο ενεργειακό πεδίο. Είναι μεγάλη ευκαιρία να συνεργαστούμε και να επενδύσουμε πολλά δισ. ευρώ στη χώρα σας, όπου ο ήλιος είναι άφθονος”, δηλώνει στο Πρώτο Θέμα ο πρόεδρος των Γερμανών βιομηχάνων Χανς Πέτερ Κάιτελ.
Ο δρ Κάιτελ επισημαίνει πως μετά το τέλος της χρήσης της πυρηνικής ενέργειας στη Γερμανία πρέπει η χώρα να βρει άλλες ενεργειακές διεξόδους.
http://leoforeia.gr/
Η δήλωση Σόιμπλε ότι η Γερμανία μπορεί να αγοράσει “ήλιο” από την Ελλάδα δεν ήταν καθόλου τυχαία, σύμφωνα με ρεπορτάζ του “Πρώτου Θέματος” - αντίθετα δείχνει ότι τα ελληνικά “φιλέτα” είναι πολύ επιθυμητά για τους ξένους.
Μετά τον ΟΤΕ, μεγαλύτερο μέρος του οποίου θα περιέλθει σε γερμανικά χέρια, ενδιαφέρον υπάρχει για το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο από το Μόναχο. Προ ημερών, σε κατ' ιδίαν συνομιλίες τους, αξιωματούχοι της γερμανικής πρεσβείας στην Αθήνα παραδέχτηκαν ότι κορυφαία στελέχη τουλάχιστον μίας μεγάλης γερμανικής τράπεζας ζήτησαν ενημέρωση για το ΤΤ.
Γερμανικό ενδιαφέρον φαίνεται ότι θα υπάρξει και για το αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος”, όπου το δημόσιο κατέχει το 55% των μετοχών. Εκεί ωστόσο τα πράγματα περιπλέκονται από την απόφαση της Χόχτιφ να πουλήσει το 40% των μετοχών της.
Ο επικεφαλής της Fraport – εταιρεία που εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης – δηλώνει “παρών” στις εξελίξεις και τονίζει ότι αν η Ελλάδα αποκρατικοποιήσει περιφερειακά αεροδρόμια (π.χ. της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου ή της Μυκόνου) η εταιρεία του ενδιαφέρεται.
Ενδιαφέρον για τη ΔΕΗ εξάλλου έχουν επιδείξει οι πολυεθνικές RWE και Ε.ΟΝ., ενώ τα γερμανικά Ταχυδρομεία δεν διαψεύδουν σενάριο για αγορά των ΕΛΤΑ. Αντιθέτως ο επικεφαλής της Deutsche Post Φρανκ Άπελ, έχει κάνει σαφές ότι η επιχείρηση σχεδιάζει αγορές και συμμετοχές ίσως και στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του “Πρώτου Θέματος” γαλλικό ενδιαφερον υπάρχει για ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΟΔΙΕ, ΛΑΡΚΟ, “ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟ”, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λιμάνι Θεσσαλονίκης, ΕΛΠΕ, ΔΕΠΑ, αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης, Συστήματα αεροναυτιλίας και τραμ. Εταιρείες όπως η Veolia, EDF και Bollore είναι έτοιμες να λάβουν μέρος στους διεθνείς διαγωνισμούς.
Από την άλλη, ο γαλλικός κολοσός Suez Environment επιζητεί την ανάληψη του μάνατζμεντ της ΕΥΑΘ, στην περίπτωση που προχωρήσει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση ποσοστού άνω του 23% του μετοχικού κεφαλαίου.
Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι γερμανικό ενδιαφέρον υπάρχει για: ΟΤΕ, Εταιρείες Ηλιακής Ενέργειας, ΤΤ, “ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟ”, Αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ηρακλειου και Μυκόνου, ΔΕΗ και ΕΛΤΑ.
"Στρατηγικός εταίρος στο ενεργειακό πεδίο"“Η Ελλάδα μπορεί να καταστεί στρατηγικός εταίρος της Γερμανίας στο ενεργειακό πεδίο. Είναι μεγάλη ευκαιρία να συνεργαστούμε και να επενδύσουμε πολλά δισ. ευρώ στη χώρα σας, όπου ο ήλιος είναι άφθονος”, δηλώνει στο Πρώτο Θέμα ο πρόεδρος των Γερμανών βιομηχάνων Χανς Πέτερ Κάιτελ.
Ο δρ Κάιτελ επισημαίνει πως μετά το τέλος της χρήσης της πυρηνικής ενέργειας στη Γερμανία πρέπει η χώρα να βρει άλλες ενεργειακές διεξόδους.
http://leoforeia.gr/