Σε θετική τροχιά, ιδίως σε ό,τι αφορά τα μέσα σταθερής τροχιάς, μπαίνει
σταδιακά με την εφαρμογή του προγράμματος αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης των
συγκοινωνιακών φορέων ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας.
Τα πρώτα μηνύματα από το μέτωπο των αστικών συγκοινωνιών καταγράφουν αύξηση κατά 17,28% στα έσοδα του ΟΑΣΑ από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών στο τετράμηνο Μαρτίου - Ιουνίου. Η βελτίωση των εσόδων, όμως, σχετίζεται άμεσα με την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων κατά 40% και δευτερευόντως με την εντατικοποίηση των ελέγχων για την λαθρεπιβίβαση.
Ειδικότερα, στο τετράμηνο Μαρτίου - Ιουνίου 2011 οι συνολικές εισπράξεις από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών ανήλθαν σε 81,1 εκατομμύρια. Τα έσοδα από τις πωλήσεις εισιτήριων ανήλθαν σε 65,84 εκατ. ευρώ (αυξημένα κατά 20,5%), ενώ την ίδια ώρα οι εισπράξεις από τις πωλήσεις καρτών απεριορίστων διαδρομών σε 29,37 εκατ. ευρώ (αυξημένα κατά 10,64%).
Αισιοδοξία για πλεόνασμα
Τα παραπάνω στοιχεία δημιουργούν αισιοδοξία ότι ο ΟΑΣΑ θα ολοκληρώσει τη χρονιά με πλεόνασμα. Το πλέον πιθανό είναι πως και η εταιρεία στην οποία έχουν συγχωνευθεί τα μέσα σταθερής τροχιάς (ΣΤΑ.ΣΥ.) θα καταγράψει μεγάλη μείωση του λειτουργικού ελλείμματός της, αφού τα αποτελέσματα των τριών επιμέρους εταιρειών καταγράφονται σαφώς βελτιωμένα. Αντίθετα, αρνητική εικόνα εξακολουθούν να καταγράφουν λεωφορεία και τρόλεϊ, κάτι που αναμένεται ότι θα αποτυπωθεί και στην εικόνα των αποτελεσμάτων της εταιρείας Ο.ΣΥ. (οδικές συγκοινωνίες).
Από τα οικονομικά στοιχεία για τον όμιλο ΟΑΣΑ που δημοσίευσε το υπουργείο Οικονομικών για το πρώτο πεντάμηνο του έτους, στο διάστημα αυτό παρουσιάζεται μείωση κατά 30% ή 60,9 εκατομμύρια ευρώ των ζημιών (προ επιχορηγήσεων) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Το σύνολο των εξόδων στο ίδιο διάστημα εμφανίζει υποχώρηση κατά 17% ή 53,9 εκατομμυρίων. Η μείωση αυτή είναι το αποτέλεσμα της πτώσης κατά 27% των δαπανών μισθοδοσίας, της μείωσης διάφορων λειτουργικών εξόδων κατά 12% αλλά και της αύξησης κατά 21% των αμοιβών και εξόδων τρίτων.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εικόνα των επιμέρους εταιρειών του ομίλου ΟΑΣΑ με την ΑΜΕΛ να εμφανίζει βελτίωση, ενώ αντίθετα επιβάρυνση των μεγεθών καταγράφουν στο πεντάμηνο ΗΛΠΑΠ και ΕΘΕΛ.
ΑΜΕΛ: Καταγράφει κέρδη
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου η ΑΜΕΛ, δηλαδή το μετρό, εμφανίζει θετικό αποτέλεσμα 8,6 εκατομμυρίων ευρώ έναντι ζημιών 3,1 εκατ. πέρυσι (βελτίωση 381%). Η εταιρεία έχει αύξηση των πωλήσεών της κατά ένα εκατομμύριο ευρώ, μείωση της δαπάνης για αμοιβές και έξοδα προσωπικού κατά 28% και μείωση των εξόδων της κατά 24%.
Η εταιρεία κατ’ εφαρμογήν το προγράμματος εξυγίανσης μείωσε το προσωπικό της κατά 255 άτομα και πλέον απασχολεί 1.418 εργαζόμενους.
ΗΣΑΠ: Μικρή βελτίωση
Ελαφρά βελτίωση εμφανίζει στις επιδόσεις του ο ΗΣΑΠ, ο οποίος στο πεντάμηνο εμφανίζει ζημιές 14,4% εκατομμυρίων ευρώ έναντι 15,2 εκατομμυρίων το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Στο πεντάμηνο η εταιρεία καταγράφει μείωση των πωλήσεων της κατά 10%, ωστόσο η τάση αυτή αντιστρέφεται το Μάιο, οπότε και οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά 3%.
Ο ΗΣΑΠ έχει πετύχει μεγάλη μείωση των δαπανών για την μισθοδοσία του προσωπικού, καθώς από τα 38,5 εκατομμύρια ευρώ πέρυσι υποχώρησαν στα 23,3 εκατομμύρια φέτος. Η πτώση αυτή ήταν το αποτέλεσμα της μείωσης του προσωπικού κατά 235 άτομα αλλά και της περικοπής των μισθών. Η εταιρεία πλέον απασχολεί 1.040 υπαλλήλους έναντι 1.275 πέρυσι.
ΤΡΑΜ: χωρίς μειώσεις στο προσωπικό
Η εταιρεία του ΤΡΑΜ αποτελεί ιδιάζουσα περίπτωση, καθώς είναι η μόνη εταιρεία στην οποία το προσωπικό μειώθηκε ελάχιστα - κατά 15 μόλις άτομα, από τα 683 πέρυσι στα 668 φέτος. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλος αριθμός προσλήψεων είχαν κριθεί ως παράνομες από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Πάντως, στο πεντάμηνο η εταιρεία εμφανίζει αύξηση των πωλήσεών της κατά 5%, περιορισμό των δαπανών μισθοδοσίας κατά 19% και μείωση των ζημιών της κατά 55% από τα 6,2 εκατομμύρια πέρυσι στα 2,7 εκατομμύρια φέτος.
ΕΘΕΛ: μείωση κατά 14% στο κόστος μισθοδοσίας
Τα λεωφορεία της Αθήνας στο πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαίου κατέγραψαν αύξηση των ζημιών κατά 3% από τα 55,5 εκατομμύρια στα 56,9 εκατομμύρια. Οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά 9%, ενώ μειωμένο κατά 14% ήταν το κόστος για δαπάνες μισθοδοσίας.
Το προσωπικό της εταιρείας μειώθηκε κατά 393 άτομα από τα 6.406 στα 6.013 άτομα. Πάντως, το μήνα Μάιο η εταιρεία καταγράφει σαφώς βελτιωμένες επιδόσεις με αύξηση των πωλήσεών της κατά 35% και βελτίωση του οικονομικού της αποτελέσματος κατά 70%, με τις ζημιές να μειώνονται στα 6,7 εκατομμύρια έναντι 22,4 εκατομμυρίων ευρώ τον ίδιο μήνα πέρυσι.
ΗΛΠΑ: αύξηση πωλήσεων 8%
Τα τρόλεϊ στο πεντάμηνο εμφάνισαν αύξηση των πωλήσεων κατά 8%, μείωση του μισθοδοτικού κόστους κατά 24% αλλά και αύξηση των ζημιών στα 7,1 εκατομμύρια ευρώ έναντι 5,7 εκατομμύριων ευρώ πέρυσι. Το προσωπικό της εταιρείας μειώθηκε κατά 195 άτομα και σήμερα απασχολούνται 1.201 άτομα έναντι 1.396 άτομα πέρυσι.
Τα μεγέθη της εταιρείας είναι πολύ βελτιωμένα τον Μάιο, οπότε και οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26%, ενώ το οικονομικό αποτέλεσμα βελτιώθηκε κατά 70%.
Τα πρώτα μηνύματα από το μέτωπο των αστικών συγκοινωνιών καταγράφουν αύξηση κατά 17,28% στα έσοδα του ΟΑΣΑ από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών στο τετράμηνο Μαρτίου - Ιουνίου. Η βελτίωση των εσόδων, όμως, σχετίζεται άμεσα με την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων κατά 40% και δευτερευόντως με την εντατικοποίηση των ελέγχων για την λαθρεπιβίβαση.
Ειδικότερα, στο τετράμηνο Μαρτίου - Ιουνίου 2011 οι συνολικές εισπράξεις από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών ανήλθαν σε 81,1 εκατομμύρια. Τα έσοδα από τις πωλήσεις εισιτήριων ανήλθαν σε 65,84 εκατ. ευρώ (αυξημένα κατά 20,5%), ενώ την ίδια ώρα οι εισπράξεις από τις πωλήσεις καρτών απεριορίστων διαδρομών σε 29,37 εκατ. ευρώ (αυξημένα κατά 10,64%).
Αισιοδοξία για πλεόνασμα
Τα παραπάνω στοιχεία δημιουργούν αισιοδοξία ότι ο ΟΑΣΑ θα ολοκληρώσει τη χρονιά με πλεόνασμα. Το πλέον πιθανό είναι πως και η εταιρεία στην οποία έχουν συγχωνευθεί τα μέσα σταθερής τροχιάς (ΣΤΑ.ΣΥ.) θα καταγράψει μεγάλη μείωση του λειτουργικού ελλείμματός της, αφού τα αποτελέσματα των τριών επιμέρους εταιρειών καταγράφονται σαφώς βελτιωμένα. Αντίθετα, αρνητική εικόνα εξακολουθούν να καταγράφουν λεωφορεία και τρόλεϊ, κάτι που αναμένεται ότι θα αποτυπωθεί και στην εικόνα των αποτελεσμάτων της εταιρείας Ο.ΣΥ. (οδικές συγκοινωνίες).
Από τα οικονομικά στοιχεία για τον όμιλο ΟΑΣΑ που δημοσίευσε το υπουργείο Οικονομικών για το πρώτο πεντάμηνο του έτους, στο διάστημα αυτό παρουσιάζεται μείωση κατά 30% ή 60,9 εκατομμύρια ευρώ των ζημιών (προ επιχορηγήσεων) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Το σύνολο των εξόδων στο ίδιο διάστημα εμφανίζει υποχώρηση κατά 17% ή 53,9 εκατομμυρίων. Η μείωση αυτή είναι το αποτέλεσμα της πτώσης κατά 27% των δαπανών μισθοδοσίας, της μείωσης διάφορων λειτουργικών εξόδων κατά 12% αλλά και της αύξησης κατά 21% των αμοιβών και εξόδων τρίτων.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εικόνα των επιμέρους εταιρειών του ομίλου ΟΑΣΑ με την ΑΜΕΛ να εμφανίζει βελτίωση, ενώ αντίθετα επιβάρυνση των μεγεθών καταγράφουν στο πεντάμηνο ΗΛΠΑΠ και ΕΘΕΛ.
ΑΜΕΛ: Καταγράφει κέρδη
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου η ΑΜΕΛ, δηλαδή το μετρό, εμφανίζει θετικό αποτέλεσμα 8,6 εκατομμυρίων ευρώ έναντι ζημιών 3,1 εκατ. πέρυσι (βελτίωση 381%). Η εταιρεία έχει αύξηση των πωλήσεών της κατά ένα εκατομμύριο ευρώ, μείωση της δαπάνης για αμοιβές και έξοδα προσωπικού κατά 28% και μείωση των εξόδων της κατά 24%.
Η εταιρεία κατ’ εφαρμογήν το προγράμματος εξυγίανσης μείωσε το προσωπικό της κατά 255 άτομα και πλέον απασχολεί 1.418 εργαζόμενους.
ΗΣΑΠ: Μικρή βελτίωση
Ελαφρά βελτίωση εμφανίζει στις επιδόσεις του ο ΗΣΑΠ, ο οποίος στο πεντάμηνο εμφανίζει ζημιές 14,4% εκατομμυρίων ευρώ έναντι 15,2 εκατομμυρίων το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Στο πεντάμηνο η εταιρεία καταγράφει μείωση των πωλήσεων της κατά 10%, ωστόσο η τάση αυτή αντιστρέφεται το Μάιο, οπότε και οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά 3%.
Ο ΗΣΑΠ έχει πετύχει μεγάλη μείωση των δαπανών για την μισθοδοσία του προσωπικού, καθώς από τα 38,5 εκατομμύρια ευρώ πέρυσι υποχώρησαν στα 23,3 εκατομμύρια φέτος. Η πτώση αυτή ήταν το αποτέλεσμα της μείωσης του προσωπικού κατά 235 άτομα αλλά και της περικοπής των μισθών. Η εταιρεία πλέον απασχολεί 1.040 υπαλλήλους έναντι 1.275 πέρυσι.
ΤΡΑΜ: χωρίς μειώσεις στο προσωπικό
Η εταιρεία του ΤΡΑΜ αποτελεί ιδιάζουσα περίπτωση, καθώς είναι η μόνη εταιρεία στην οποία το προσωπικό μειώθηκε ελάχιστα - κατά 15 μόλις άτομα, από τα 683 πέρυσι στα 668 φέτος. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλος αριθμός προσλήψεων είχαν κριθεί ως παράνομες από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Πάντως, στο πεντάμηνο η εταιρεία εμφανίζει αύξηση των πωλήσεών της κατά 5%, περιορισμό των δαπανών μισθοδοσίας κατά 19% και μείωση των ζημιών της κατά 55% από τα 6,2 εκατομμύρια πέρυσι στα 2,7 εκατομμύρια φέτος.
ΕΘΕΛ: μείωση κατά 14% στο κόστος μισθοδοσίας
Τα λεωφορεία της Αθήνας στο πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαίου κατέγραψαν αύξηση των ζημιών κατά 3% από τα 55,5 εκατομμύρια στα 56,9 εκατομμύρια. Οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά 9%, ενώ μειωμένο κατά 14% ήταν το κόστος για δαπάνες μισθοδοσίας.
Το προσωπικό της εταιρείας μειώθηκε κατά 393 άτομα από τα 6.406 στα 6.013 άτομα. Πάντως, το μήνα Μάιο η εταιρεία καταγράφει σαφώς βελτιωμένες επιδόσεις με αύξηση των πωλήσεών της κατά 35% και βελτίωση του οικονομικού της αποτελέσματος κατά 70%, με τις ζημιές να μειώνονται στα 6,7 εκατομμύρια έναντι 22,4 εκατομμυρίων ευρώ τον ίδιο μήνα πέρυσι.
ΗΛΠΑ: αύξηση πωλήσεων 8%
Τα τρόλεϊ στο πεντάμηνο εμφάνισαν αύξηση των πωλήσεων κατά 8%, μείωση του μισθοδοτικού κόστους κατά 24% αλλά και αύξηση των ζημιών στα 7,1 εκατομμύρια ευρώ έναντι 5,7 εκατομμύριων ευρώ πέρυσι. Το προσωπικό της εταιρείας μειώθηκε κατά 195 άτομα και σήμερα απασχολούνται 1.201 άτομα έναντι 1.396 άτομα πέρυσι.
Τα μεγέθη της εταιρείας είναι πολύ βελτιωμένα τον Μάιο, οπότε και οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26%, ενώ το οικονομικό αποτέλεσμα βελτιώθηκε κατά 70%.