Της Μαρίας Μόσχου
Επί τάπητος τίθεται και πάλι το θέμα των απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες και μάλιστα πιο επιτακτικά αυτή τη φορά, καθώς ο νέος υπουργός Υποδομών Γ. Ραγκούσης καλείται να αποφασίσει τον τρόπο που θα διαχειριστεί το πλεονάζον προσωπικό μετά τη συγχώνευση των πέντε μεταφορικών εταιρειών σε δύο.
Μέσα στον Ιούλιο οι νέες διοικήσεις των δύο εταιρειών ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ θα κληθούν να παραδώσουν τα νέα οργανογράμματα των εταιρειών, από τα οποία θα προκύψει αν και πόσο προσωπικό δεν είναι πλέον «απαραίτητο» για τη λειτουργία τους.
Την ίδια στιγμή, οι πιέσεις της τρόικας για απολύσεις είναι πιο έντονες από ποτέ και η νέα ηγεσία του υπουργείου θα κληθεί να λάβει σκληρές αποφάσεις αν τελικά προκύψει από τα οργανογράμματα πως υπάρχουν υπάλληλοι που δεν έχουν «θέση» στις εταιρείες.
Αν και το αρχικό πλάνο κάνει λόγο για νέο κύμα μετατάξεων, ωστόσο το σχέδιο αυτό έχει αποδειχθεί χρονοβόρο, μια και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί το ανάλογο πρόγραμμα στον ΟΣΕ, όπου η διαδικασία έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες.
Οι μετατάξεις
Σημαντικές καθυστερήσεις έχουν σημειωθεί στις μετατάξεις των αστικών συγκοινωνιών λόγω του ανασχηματισμού, καθώς απαιτούνται νέες υπογραφές σε όσες μετατάξεις δεν είχαν ολοκληρωθεί.
Ειδικότερα, από τις 1.440 μετατάξεις τελικά θα υλοποιηθούν οι 950 (οι 490 συνταξιοδοτήθηκαν μετά από αίτημά τους). Ωστόσο, από αυτές μόνο 200 πήρανε το «πράσινο φως» πριν από τον ανασχηματισμό, με αποτέλεσμα οι άλλες 750 να είναι στον «αέρα», μια και πρέπει να πάρουν υπογραφές από τους νέους υπουργούς.
Στο πλαίσιο αυτό, στη γενική γραμματεία του υπουργείου Υποδομών στελεχώθηκε ειδική ομάδα η οποία έχει αναλάβει την προώθηση των μετατάξεων «χέρι με χέρι» ανά υπουργείο για να καλύψει το χαμένο χρόνο. Στοίχημα αυτής της ομάδας είναι μέχρι τον Αύγουστο να έχει ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο ποσοστό των μετατάξεων που εκκρεμούν.
Το πρώτο βήμα
Η υλοποίηση των μετατάξεων αποτελεί το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του business plan των αστικών συγκοινωνιών, ενώ το δεύτερο βήμα είναι οι νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Στόχος είναι μέσα στον Ιούλιο να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις με τις νέες διοικήσεις, ώστε μέσα στον Αύγουστο, που θα έχει ολοκληρωθεί ο ένας μήνας περιθώριο που δίνει ο νόμος για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, να έχει προκύψει συμφωνία.
Εγκρίθηκαν οι διοικήσεις των δύο νέων εταιρειών
Το «πράσινο φως» για τη συγχώνευση των πέντε εταιρειών (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΛ, ΗΣΑΠ. ΜΕΤΡΟ και ΤΡΑΜ) σε δύο (τη ΣΤΑΣΥ και την ΟΣΥ) έδωσε η δημοσίευση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης στις αρχές της εβδομάδας.
Ηδη έχουν εγκριθεί από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής οι διοικήσεις των νέων εταιρειών της εταιρείας Σταθερών Συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ), που θα περιλαμβάνει το μετρό, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το τραμ, και της εταιρείας Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ), στην οποία θα ενταχθούν αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ. Πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο νέων εταιρειών θα είναι οι κ. Γιάννης Σπυράκος (ΣΤΑΣΥ) και Κώστας Καραγιαννόπουλος (ΟΣΥ). Τα νέα Διοικητικά Συμβούλια των ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ έχουν συγκεκριμένες αρμοδιότητες.Οι νέες διοικήσεις οι οποίες θα συνεδριάσουν για πρώτη φορά την Παρασκευή θα κληθούν άμεσα:
Nα καταρτίσουν τα νέα οργανογράμματα αλλά και τους κανονισμούς προσωπικού.
Να πραγματοποιήσουν διαπραγματεύσεις με τους εργαζομένους για την υπογραφή των νέων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Οι νέες Συμβάσεις θα έχουν «άρωμα» ΟΣΕ με καταργήσεις επιδομάτων, υπερωριών και βαθμίδων και αναμένεται να προκαλέσουν την έντονη αντίδραση των εργαζομένων. Σε περίπτωση που δεν καταλήξουν σε συμφωνία τότε η νέα ΣΣΕ θα προκύψει με νομοθετική ρύθμιση.
Να μειώσουν άμεσα τα κόστη των εταιρειών, Κάθε τρεις μήνες οι νέες εταιρείες θα ελέγχονται οικονομικά από ορκωτούς ελεγκτές.
Στην ανασυγκρότηση του προγράμματος δρομολογίων των μέσων στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης με συνδυασμένες μεταφορές.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομίας από την ανασυγκρότηση του ΟΑΣΑ και τις μισθολογικές περικοπές, εκτιμάται ότι θα εξοικονομούνται περίπου 150 εκατ. ευρώ ετησίως.
ΠΗΓΗ - troleatzis.
Επί τάπητος τίθεται και πάλι το θέμα των απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες και μάλιστα πιο επιτακτικά αυτή τη φορά, καθώς ο νέος υπουργός Υποδομών Γ. Ραγκούσης καλείται να αποφασίσει τον τρόπο που θα διαχειριστεί το πλεονάζον προσωπικό μετά τη συγχώνευση των πέντε μεταφορικών εταιρειών σε δύο.
Μέσα στον Ιούλιο οι νέες διοικήσεις των δύο εταιρειών ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ θα κληθούν να παραδώσουν τα νέα οργανογράμματα των εταιρειών, από τα οποία θα προκύψει αν και πόσο προσωπικό δεν είναι πλέον «απαραίτητο» για τη λειτουργία τους.
Την ίδια στιγμή, οι πιέσεις της τρόικας για απολύσεις είναι πιο έντονες από ποτέ και η νέα ηγεσία του υπουργείου θα κληθεί να λάβει σκληρές αποφάσεις αν τελικά προκύψει από τα οργανογράμματα πως υπάρχουν υπάλληλοι που δεν έχουν «θέση» στις εταιρείες.
Αν και το αρχικό πλάνο κάνει λόγο για νέο κύμα μετατάξεων, ωστόσο το σχέδιο αυτό έχει αποδειχθεί χρονοβόρο, μια και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί το ανάλογο πρόγραμμα στον ΟΣΕ, όπου η διαδικασία έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες.
Οι μετατάξεις
Σημαντικές καθυστερήσεις έχουν σημειωθεί στις μετατάξεις των αστικών συγκοινωνιών λόγω του ανασχηματισμού, καθώς απαιτούνται νέες υπογραφές σε όσες μετατάξεις δεν είχαν ολοκληρωθεί.
Ειδικότερα, από τις 1.440 μετατάξεις τελικά θα υλοποιηθούν οι 950 (οι 490 συνταξιοδοτήθηκαν μετά από αίτημά τους). Ωστόσο, από αυτές μόνο 200 πήρανε το «πράσινο φως» πριν από τον ανασχηματισμό, με αποτέλεσμα οι άλλες 750 να είναι στον «αέρα», μια και πρέπει να πάρουν υπογραφές από τους νέους υπουργούς.
Στο πλαίσιο αυτό, στη γενική γραμματεία του υπουργείου Υποδομών στελεχώθηκε ειδική ομάδα η οποία έχει αναλάβει την προώθηση των μετατάξεων «χέρι με χέρι» ανά υπουργείο για να καλύψει το χαμένο χρόνο. Στοίχημα αυτής της ομάδας είναι μέχρι τον Αύγουστο να έχει ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο ποσοστό των μετατάξεων που εκκρεμούν.
Το πρώτο βήμα
Η υλοποίηση των μετατάξεων αποτελεί το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του business plan των αστικών συγκοινωνιών, ενώ το δεύτερο βήμα είναι οι νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Στόχος είναι μέσα στον Ιούλιο να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις με τις νέες διοικήσεις, ώστε μέσα στον Αύγουστο, που θα έχει ολοκληρωθεί ο ένας μήνας περιθώριο που δίνει ο νόμος για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, να έχει προκύψει συμφωνία.
Εγκρίθηκαν οι διοικήσεις των δύο νέων εταιρειών
Το «πράσινο φως» για τη συγχώνευση των πέντε εταιρειών (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΛ, ΗΣΑΠ. ΜΕΤΡΟ και ΤΡΑΜ) σε δύο (τη ΣΤΑΣΥ και την ΟΣΥ) έδωσε η δημοσίευση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης στις αρχές της εβδομάδας.
Ηδη έχουν εγκριθεί από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής οι διοικήσεις των νέων εταιρειών της εταιρείας Σταθερών Συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ), που θα περιλαμβάνει το μετρό, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το τραμ, και της εταιρείας Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ), στην οποία θα ενταχθούν αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ. Πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο νέων εταιρειών θα είναι οι κ. Γιάννης Σπυράκος (ΣΤΑΣΥ) και Κώστας Καραγιαννόπουλος (ΟΣΥ). Τα νέα Διοικητικά Συμβούλια των ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ έχουν συγκεκριμένες αρμοδιότητες.Οι νέες διοικήσεις οι οποίες θα συνεδριάσουν για πρώτη φορά την Παρασκευή θα κληθούν άμεσα:
Nα καταρτίσουν τα νέα οργανογράμματα αλλά και τους κανονισμούς προσωπικού.
Να πραγματοποιήσουν διαπραγματεύσεις με τους εργαζομένους για την υπογραφή των νέων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Οι νέες Συμβάσεις θα έχουν «άρωμα» ΟΣΕ με καταργήσεις επιδομάτων, υπερωριών και βαθμίδων και αναμένεται να προκαλέσουν την έντονη αντίδραση των εργαζομένων. Σε περίπτωση που δεν καταλήξουν σε συμφωνία τότε η νέα ΣΣΕ θα προκύψει με νομοθετική ρύθμιση.
Να μειώσουν άμεσα τα κόστη των εταιρειών, Κάθε τρεις μήνες οι νέες εταιρείες θα ελέγχονται οικονομικά από ορκωτούς ελεγκτές.
Στην ανασυγκρότηση του προγράμματος δρομολογίων των μέσων στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης με συνδυασμένες μεταφορές.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομίας από την ανασυγκρότηση του ΟΑΣΑ και τις μισθολογικές περικοπές, εκτιμάται ότι θα εξοικονομούνται περίπου 150 εκατ. ευρώ ετησίως.
ΠΗΓΗ - troleatzis.