Στη συνεδρίαση της εκτελεστικής γραμματείας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, που πιθανότατα θα πραγματοποιηθεί αύριο, οι ναυτεργάτες θα αποφασίσουν τελικά αν θα προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις ή όχι.Σε αυτό το αποτέλεσμα οδηγήθηκε η αποψινή μαραθώνια συνάντηση, που είχαν με...
τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Χάρη Παμπούκη, οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.Οι ναυτεργάτες ζητούν την αναστολή της παραγράφου 1 από το άρθρο 44 του εφαρμοστικού νόμου, που κάνει αναφορά σε μείωση της χρηματοδότησης του ΝΑΤ κατά 50 εκατ. ευρώ το 2011 και από το 2012 και εφεξής κατά το ποσό των 100 εκατ. ευρώ για κάθε έτος. Ζητούν, επίσης, την αναστολή του άρθρου 11, που αναφέρεται σε μείωση των συντάξεων κατά 10% για τους κάτω των 60 ετών και αναστολή της παραγράφου, που αναφέρει μείωση των επικουρικών συντάξεων. Τέλος, απαιτούν την αναστολή του άρθρου 27 του παλαιότερου νόμου, που αναφέρει ένταξη του ΝΑΤ στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από 01/01/2013.«Βρισκόμαστε σε κατάσταση που δεν μπορώ να πω ότι είμαστε ικανοποιημένοι. Εκείνο το οποίο κατάλαβα είναι ότι το υπουργείο αναστέλλει διάταξη του νόμου Ανωμερίτη, ώστε να μην καταργηθεί, αλλά να «παγώσει» όσο εφαρμόζεται το Μεσοπρόθεσμο. Είναι ένα θετικό βήμα, αλλά δεν καλύπτει αυτά, που ζητάμε», δήλωσε μετά τη συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς.«Έγινε μία συνάντηση με την ΠΝΟ σε εποικοδομητικό κλίμα. Είπαμε ότι από πλευράς της κυβέρνησης ήδη στις πρώτες ημέρες ορισμένα ζητήματα, όπως αυτό της αναστολής του νόμου Ανωμερίτη, το οποίο είναι προϊόν συλλογικής διαπραγμάτευσης, που έγινε στο παρελθόν όσον αφορά τις αυξήσεις, παγώνει με νομοθετική πρόβλεψη, όσο διαρκεί βεβαίως το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα», σημείωσε σε δηλώσεις του ο κ. Παμπούκης.Ο υπουργός εξήγησε ότι τα μέλη της ΠΝΟ τού έθεσαν και άλλα αιτήματα, ωστόσο, ορισμένα από αυτά, όμως είπε, χρήζουν περισσότερης μελέτης και στις επόμενες ημέρες θα αναληφθούν πρωτοβουλίες σε κεντρικό επίπεδο.
τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Χάρη Παμπούκη, οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.Οι ναυτεργάτες ζητούν την αναστολή της παραγράφου 1 από το άρθρο 44 του εφαρμοστικού νόμου, που κάνει αναφορά σε μείωση της χρηματοδότησης του ΝΑΤ κατά 50 εκατ. ευρώ το 2011 και από το 2012 και εφεξής κατά το ποσό των 100 εκατ. ευρώ για κάθε έτος. Ζητούν, επίσης, την αναστολή του άρθρου 11, που αναφέρεται σε μείωση των συντάξεων κατά 10% για τους κάτω των 60 ετών και αναστολή της παραγράφου, που αναφέρει μείωση των επικουρικών συντάξεων. Τέλος, απαιτούν την αναστολή του άρθρου 27 του παλαιότερου νόμου, που αναφέρει ένταξη του ΝΑΤ στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από 01/01/2013.«Βρισκόμαστε σε κατάσταση που δεν μπορώ να πω ότι είμαστε ικανοποιημένοι. Εκείνο το οποίο κατάλαβα είναι ότι το υπουργείο αναστέλλει διάταξη του νόμου Ανωμερίτη, ώστε να μην καταργηθεί, αλλά να «παγώσει» όσο εφαρμόζεται το Μεσοπρόθεσμο. Είναι ένα θετικό βήμα, αλλά δεν καλύπτει αυτά, που ζητάμε», δήλωσε μετά τη συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς.«Έγινε μία συνάντηση με την ΠΝΟ σε εποικοδομητικό κλίμα. Είπαμε ότι από πλευράς της κυβέρνησης ήδη στις πρώτες ημέρες ορισμένα ζητήματα, όπως αυτό της αναστολής του νόμου Ανωμερίτη, το οποίο είναι προϊόν συλλογικής διαπραγμάτευσης, που έγινε στο παρελθόν όσον αφορά τις αυξήσεις, παγώνει με νομοθετική πρόβλεψη, όσο διαρκεί βεβαίως το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα», σημείωσε σε δηλώσεις του ο κ. Παμπούκης.Ο υπουργός εξήγησε ότι τα μέλη της ΠΝΟ τού έθεσαν και άλλα αιτήματα, ωστόσο, ορισμένα από αυτά, όμως είπε, χρήζουν περισσότερης μελέτης και στις επόμενες ημέρες θα αναληφθούν πρωτοβουλίες σε κεντρικό επίπεδο.