Μείωση των εσόδων από πωλήσεις, τη στιγμή που οι ζημίες της εταιρείας είναι
περιορισμένες, εμφανίζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πρώτο 5μηνο του έτους, καταδεικνύοντας
ότι οι λειτουργικές δαπάνες είναι αυτές που βαρύνουν σημαντικά τα οικονομικά της
εταιρείας λειτουργίας του ΟΣΕ. Μόνο τον Μάιο οι πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν
κατά 17%, με το 5μηνο Ιανουαρίου – Μαΐου να καταγράφει μείωση 26%.
Η μείωση των εσόδων από πωλήσεις είναι ιδιαίτερα ανησυχητική, με δεδομένο ότι η εταιρεία προχώρησε σε σημαντικές αυξήσεις από τις αρχές του 2011. Ωστόσο μαζί με την αναπροσαρμογή της τιμολογιακής πολιτικής, έχει ανασταλεί η λειτουργία μεγάλου μέρους του δικτύου, ενώ έχουν μειωθεί σημαντικά οι συχνότητες των δρομολογίων που έχουν παραμείνει σε λειτουργία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, τα έκτακτα έσοδα έχουν περιοριστεί κατά 80% και διαμορφώθηκαν στα 65 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό οικονομικό αποτέλεσμα εμφανίζεται βελτιωμένο κατά 71%, με ζημίες 25,5 εκατ. ευρώ το 5μηνο Ιανουαρίου – Μαΐου, έναντι 81,1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2010.
Στη μείωση των λειτουργικών εξόδων έχει συμβάλει ο περιορισμός της μισθολογικής δαπάνης που συρρικνώθηκε στα 26 εκατ. ευρώ έναντι 42,7 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο 5μηνο του 2010 (μείωση κατά 39%). Η περιστολή του συνόλου των αμοιβών προσωπικού είναι αποτέλεσμα των μειώσεων στις αποδοχές των εργαζομένων και των μετατάξεων προσωπικού.
Ωστόσο, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, σε περίπτωση που είχαν ολοκληρωθεί οι μετατάξεις –όπως προέβλεπε ο αρχικός προγραμματισμός– οι ζημίες της εταιρείας τον Μάιο θα περιορίζονταν στα 2,2 εκατ. ευρώ έναντι 3,4 εκατ. ευρώ που καταγράφονται σήμερα.
Την ίδια στιγμή σημαντικές πληρότητες έχει αρχίσει να εμφανίζει η γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης, που σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θαν. Ζηλιασκόπουλο άγγιξε επίπεδα ρεκόρ στις 8 Ιουλίου, φτάνοντας στο πρωτόγνωρο ποσοστό 95,7%. «Το νέο πλέγμα δρομολογίων που ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου πάει πολύ καλά, ήδη θεωρούμε ότι αγγίζει τα όρια της κερδοφορίας», δήλωσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.
Αυτό ωστόσο που παρέλειψε να επισημάνει είναι ότι το νέο πλέγμα δρομολογίων περιλαμβάνει σημαντικές μειώσεις συχνοτήτων, με αποτέλεσμα η συνολική ζήτηση να συσσωρεύεται σε λιγότερα δρομολόγια. «Τη συγκεκριμένη Παρασκευή είχαμε έσοδα 147.000, έναντι 75.000 ένα μήνα πριν, με το κόστος λειτουργίας στις 110.000 ευρώ», εξήγησε ο ίδιος.
Πρόβλεψη για κέρδη Εφικτό βλέπει επίσης ο επικεφαλής της εταιρείας το πέρασμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην κερδοφορία το 3μηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου. Τις προσεχείς ημέρες ξεκινά και το πρόγραμμα διάθεσης φθηνών εισιτηρίων μέσω Διαδικτύου, για κρατήσεις που θα γίνονται αρκετό διάστημα νωρίτερα. Με το μοντέλο των κρατήσεων αεροπορικών εταιρειών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα «ρίξει» στην αγορά 10.000 θέσεις για το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι 9 ευρώ, 15.000 θέσεις έναντι 19 ευρώ και άλλες 15.000 θέσεις έναντι 29 ευρώ, με την προϋπόθεση της έγκαιρης κράτησης. Κάτι που ως γνωστόν ισχύει εδώ και χρόνια και με τις αεροπορικές κρατήσεις.
Αλεξανδρα Kασσιμη
Η μείωση των εσόδων από πωλήσεις είναι ιδιαίτερα ανησυχητική, με δεδομένο ότι η εταιρεία προχώρησε σε σημαντικές αυξήσεις από τις αρχές του 2011. Ωστόσο μαζί με την αναπροσαρμογή της τιμολογιακής πολιτικής, έχει ανασταλεί η λειτουργία μεγάλου μέρους του δικτύου, ενώ έχουν μειωθεί σημαντικά οι συχνότητες των δρομολογίων που έχουν παραμείνει σε λειτουργία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, τα έκτακτα έσοδα έχουν περιοριστεί κατά 80% και διαμορφώθηκαν στα 65 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό οικονομικό αποτέλεσμα εμφανίζεται βελτιωμένο κατά 71%, με ζημίες 25,5 εκατ. ευρώ το 5μηνο Ιανουαρίου – Μαΐου, έναντι 81,1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2010.
Στη μείωση των λειτουργικών εξόδων έχει συμβάλει ο περιορισμός της μισθολογικής δαπάνης που συρρικνώθηκε στα 26 εκατ. ευρώ έναντι 42,7 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο 5μηνο του 2010 (μείωση κατά 39%). Η περιστολή του συνόλου των αμοιβών προσωπικού είναι αποτέλεσμα των μειώσεων στις αποδοχές των εργαζομένων και των μετατάξεων προσωπικού.
Ωστόσο, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, σε περίπτωση που είχαν ολοκληρωθεί οι μετατάξεις –όπως προέβλεπε ο αρχικός προγραμματισμός– οι ζημίες της εταιρείας τον Μάιο θα περιορίζονταν στα 2,2 εκατ. ευρώ έναντι 3,4 εκατ. ευρώ που καταγράφονται σήμερα.
Την ίδια στιγμή σημαντικές πληρότητες έχει αρχίσει να εμφανίζει η γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης, που σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θαν. Ζηλιασκόπουλο άγγιξε επίπεδα ρεκόρ στις 8 Ιουλίου, φτάνοντας στο πρωτόγνωρο ποσοστό 95,7%. «Το νέο πλέγμα δρομολογίων που ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου πάει πολύ καλά, ήδη θεωρούμε ότι αγγίζει τα όρια της κερδοφορίας», δήλωσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.
Αυτό ωστόσο που παρέλειψε να επισημάνει είναι ότι το νέο πλέγμα δρομολογίων περιλαμβάνει σημαντικές μειώσεις συχνοτήτων, με αποτέλεσμα η συνολική ζήτηση να συσσωρεύεται σε λιγότερα δρομολόγια. «Τη συγκεκριμένη Παρασκευή είχαμε έσοδα 147.000, έναντι 75.000 ένα μήνα πριν, με το κόστος λειτουργίας στις 110.000 ευρώ», εξήγησε ο ίδιος.
Πρόβλεψη για κέρδη Εφικτό βλέπει επίσης ο επικεφαλής της εταιρείας το πέρασμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην κερδοφορία το 3μηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου. Τις προσεχείς ημέρες ξεκινά και το πρόγραμμα διάθεσης φθηνών εισιτηρίων μέσω Διαδικτύου, για κρατήσεις που θα γίνονται αρκετό διάστημα νωρίτερα. Με το μοντέλο των κρατήσεων αεροπορικών εταιρειών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα «ρίξει» στην αγορά 10.000 θέσεις για το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι 9 ευρώ, 15.000 θέσεις έναντι 19 ευρώ και άλλες 15.000 θέσεις έναντι 29 ευρώ, με την προϋπόθεση της έγκαιρης κράτησης. Κάτι που ως γνωστόν ισχύει εδώ και χρόνια και με τις αεροπορικές κρατήσεις.
Αλεξανδρα Kασσιμη