Νέο μισθολόγιο: Έως 25% οι απώλειες των δημοσίων υπαλλήλων τον πρώτο χρόνο
Στο πολυνομοσχέδιο προσδιορίζονταν το ανώτερο ποσοστό μείωσης των αποδοχών στο 30%. Επίσης στην ίδια τροπολογία περιέχονται αλλαγές στο επίμαχο άρθρο 37 για τις συμβάσεις εργασίας και αποσαφηνίζεται ότι τίθεται σε ισχύ μέχρι την ολοκλήρωση του Μεσοπρόθεσμου δηλαδή το 2014.
Έως το 25% θα φθάσουν οι απώλειες στις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του νέου μισθολογίου.
Αυτό προβλέπεται σε τροπολογία που κατέθεσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος . Στο πολυνομοσχέδιο προσδιορίζονταν το ανώτερο ποσοστό μείωσης των αποδοχών στο 30%. Επίσης στην ίδια τροπολογία περιέχονται αλλαγές στο επίμαχο άρθρο 37 για τις συμβάσεις εργασίας και αποσαφηνίζεται ότι τίθεται σε ισχύ μέχρι την ολοκλήρωση του Μεσοπρόθεσμου δηλαδή το 2014.Πιο αναλυτικά σύμφωνα με τον κ. Βενιζέλο επέρχονται οι ακόλουθες αλλαγές στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου.
-Το πρώτο θέμα που είχε μείνει ανοιχτό ήταν το ποσοστό της άμεσης μέγιστης μείωσης αποδοχών, που μπορεί να προκληθεί από την εφαρμογή του νέου μισθολογίου. Σύμφωνα με την ως τώρα εκδοχή του νομοσχεδίου, αυτή η άμεση μείωση μπορεί να φτάνει μέχρι του ποσοστού του 30%. Υπολογίσαμε τα δημοσιονομικά μεγέθη μέχρι τα ακραία όριά τους, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Προϋπολογισμού του 2012 και μπορούμε να βελτιώσουμε τον ρυθμό απορρόφησης των όποιων επιπτώσεων ξεκινώντας όχι από το 30%, αλλά από το 25% στην πρώτη χρονιά εφαρμογής του νέου συστήματος.
-Δεύτερον, είχα προαναγγείλει στη Διαρκή Επιτροπή ότι θα ενσωματωθεί στο νομοσχέδιο διάταξη με την οποία ιδρύεται ειδικός λογαριασμός κοινωνικής εξισορρόπησης, προκειμένου να εντάσσονται εκεί τα αποτελέσματα της μάχης κατά της φοροδιαφυγής, πέραν των συνηθισμένων προβλέψεων του Προϋπολογισμού που είναι για φέτος 2.05 δις ευρώ από έσοδα προηγουμένων οικονομικών ετών. Δηλαδή αν τα έσοδα ξεπεράσουν το ποσό αυτό πηγαίνουν στον ειδικό λογαρισμό
-Η τρίτη αλλαγή αφορά τους πόρους του λεγόμενου «πράσινου ταμείου», οι οποίοι όσο διάστημα παραμένουν αδιάθετοι, θα τοποθετούνται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ώστε με τον τρόπο αυτό να διευκολύνεται ο δανεισμός για αναπτυξιακούς λόγους και με αυστηρές εγγυήσεις των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης .
-Η τέταρτη σημαντική μεταβολή που είχε επίσης προαναγγελθεί, είναι αυτή που επέρχεται στην παράγραφο 5 του άρθρου 37 για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Η ρύθμιση που προβλέπει ότι οι επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις υπερισχύουν των κλαδικών αλλά έπονται οπωσδήποτε της εθνικής γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας που ρυθμίζει τις βασικές κατακτήσεις και τον κατώτερο μισθό, ισχύουν όσο διαρκεί η εφαρμογή του προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας, η εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου προγράμματος.
Το άλλο θέμα ήταν η δυνατότητα του υπουργού με διοικητική πράξη, να επεκτείνει την ισχύ μιας συλλογικής σύμβασης κλαδικής και σʼ αυτούς που δεν την έχουν υπογράψει, δηλαδή πέρα από τα όρια της συλλογικής αυτονομίας. Εδώ δεν πρόκειται για τη βούληση των κοινωνικών εταίρων, αλλά για μια κρατική πράξη, η οποία μάλιστα είναι κανονιστικού χαρακτήρα. Αυτή η δυνατότητα του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων με την παράγραφο 5 του άρθρου 37 αναστέλλεται. Τώρα προσδιορίζουμε ότι αυτή η ρύθμιση είναι μια προσωρινή ρύθμιση που επίσης διαρκεί όσο διαρκεί η εφαρμογή του προγράμματος προσαρμογής της ελληνικής οικονομίας. Είναι μέτρο εντεταγμένο σε μια κατάσταση εθνικής και οικονομικής ανάγκης.
ΠΗΓΗ