O.SY. BUS DRIVERS Με «εκπτώσεις» ο νόμος για τις άδειες ταξί - "O.SY. BUS DRIVERS®"
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » » Με «εκπτώσεις» ο νόμος για τις άδειες ταξί

Με «εκπτώσεις» ο νόμος για τις άδειες ταξί

Written By Ανώνυμος on Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2011 | 9:16 π.μ.

Το «πράσινο φως» πήρε χθες από το Υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, το οποίο κατατέθηκε με αρκετές αλλαγές περιλαμβάνοντας και τη ρύθμιση που καταργεί τη μεταβατική περίοδο στην απελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ. Παρότι οι αλλαγές εγκρίθηκαν, δεν έλειψαν και οι έντονες αντιπαραθέσεις με υπουργούς να απευθύνονται προς τον υπουργό Υποδομών Γ. Ραγκουση και να του ασκούν σκληρή κριτική. Αφορμή στάθηκε το γεγονός ότι το νομοσχέδιο αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο, μόνο για το πρώτο εξάμηνο εφαρμογή του νόμου, να τεθεί ως όρος ότι θα εκδοθούν άδειες οι οποίες θα αντιστοιχούν στο 30% των υφιστάμενων αδειών.
Eγκριση...
Ο όρος θα ισχύσει, εφόσον δοθεί το «πράσινο φως» από την τρόικα. Αρκετά μέλη του υπουργικού αμφισβήτησαν αρχικά το «πλαφόν» αυτό και μάλιστα διερωτήθηκαν για το αν η κοινωνία υπέστη άδικα την ταλαιπωρία που προκάλεσαν οι αντιδράσεις των αυτοκινητιστών ταξί το καλοκαίρι. Οι βασικές αλλαγές του νομοσχεδίου αφορούν:
Την τιμή του παράβολου που θα πληρώνουν οι ενδιαφερόμενοι να αποκτήσουν πρόσβαση στο επάγγελμα των ταξί και φορτηγών. Αυτό καθορίζεται έως 5.000 ευρω. Σύμφωνα με τον κ. Ραγκούση το τελικό ύψος του παραβόλου θα καθοριστεί ύστερα από συνεννόηση με την τρόικα. (Αφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να καθοριστεί ακόμα και στα 4.000 ή 3.000 ευρώ). Για τα μοτο-ταξί το παράβολο καθορίζεται στα 2.000 ευρώ. Στο προηγούμενο σχέδιο νόμου το παράβολο ήταν 15.000-40.000 ευρώ. Όσοι ιδιοκτήτες είχαν στην κατοχή τους άδεια ταξί έως 2 Ιουλίου και εφόσον έχουν παιδιά τα οποία επιθυμούν να ασκήσουν το επάγγελμα του αυτοκινητιστή ταξί, τότε αυτά θα αποκτούν δωρεάν μια άδεια (χωρίς το παράβολο). Η ρύθμιση αυτή μπορεί να επεκταθεί και για τους ιδιοκτήτες φορτηγών. Οσοι αυτοκινητιστές έχουν μισή άδεια θα χορηγηθεί μια ολόκληρη.
Η θέσπιση «πλαφόν» στις άδειες μόνο για το πρώτο εξάμηνο εφαρμογής του νόμου. Εξετάζεται το ενδεχόμενο να τεθεί ως όρος ότι θα εκδοθούν άδειες οι οποίες θα αντιστοιχούν στο 30% των υφιστάμενων αδειών. Αν υπάρξει έγκριση του όρου από την τρόικα, τότε απόλυτη προτεραιότητα για τις νέες άδειες θα έχουν οι μακροχρόνια άνεργοι που δεν επιδοτούνται πλέον και έχουν εισόδημα κάτω των 8.000 ευρώ. Στην Ελλάδα κυκλοφορούν 28.500 ταξί, άρα δεν θα μπορούν να εκδοθούν πάνω από περίπου 10.000 άδειες Ο κ. Ραγκουσης εκτίμησε ότι δε θα εκδοθούν τόσες άδειες γιατί αυτό μεταφράζεται σε επένδυση 500 εκατ. ευρώ στον κλάδο των ταξί. Η δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών ταξί και φορτηγού ή βυτιοφόρου και σε φυσικά πρόσωπα και όχι μόνο σε εταιρείες.
Τα φυσικά πρόσωπα θα έχουν δικαίωμα απόκτησης μίας άδειας, ενώ στην περίπτωση εταιρειών προβλέπεται η δυνατότητα απόκτησης έως και δέκα. Για κάθε εταιρεία, η οποία θα ζητήσει πρόσθετες άδειες θα πρέπει να προηγηθεί η σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Ανταγωνισμού, προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος ή δημιουργία καρτέλ. Ο έλεγχος του ρυθμού έκδοσης αδειών ανατίθεται σε Επιστημονική Επιτροπή, η οποία θα συναποτελείται από το ΙΟΒΕ, το ΚΕΠΕ και το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Μόλις ισχύσει ο νόμος προβλέπεται να μειωθούν και τα κόμιστρα των ταξί 20%.
Η πλήρης απελευθέρωση του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών από την 1η Ιανουαρίου 2012 περιλαμβάνεται σε ρύθμιση του νομοσχεδίου για τα ταξί. Στη ρύθμιση αναφέρεται ότι η άδεια φορτηγού μπορεί να μετατραπεί σε βυτιοφόρο και αντίστροφα, ενώ διαχωρίζει φορτηγά και βυτιοφόρα σε κοινού και ειδικού φόρτου.
Αντιδράσεις
Σε νέα απεργία αύριο Παρασκευή οι ιδιοκτήτες ταξί αντιδρώντας στις διατάξεις του νομοσχεδίου. «Δεν θα συμφωνήσουμε σε οποιαδήποτε αλλαγή. Εμείς ζητάμε το Προεδρικό Διάταγμα που συνέταξε η ίδια κυβέρνηση με τον ίδιο πρωθυπουργό» είπε μιλώντας στην «Η» ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θ. Λυμπεροπουλος. «Οι αλλαγές αυτές είναι παιχνίδια του υπουργού για να εξυπηρετήσει άλλα συμφέροντα», είπε, και προειδοποίησε με νέες δυναμικές κινητοποιήσεις.
Οι βασικές αλλαγές
H τιμή του παράβολου που θα πληρώνουν οι ενδιαφερόμενοι να αποκτήσουν πρόσβαση στο επάγγελμα των ταξί και φορτηγών καθορίζεται έως 5.000 ευρω.
Όσοι ιδιοκτήτες ταξί είχαν την κατοχή τους άδεια ταξί έως τις 2 Ιουλίου του 2011 και έχουν παιδιά τα οποία επιθυμούν να ασκήσουν το επάγγελμα του αυτοκινητιστή ταξί αποκτούν δωρεάν μια άδεια.
Εξετάζεται το ενδεχόμενο να τεθεί ως όρος ότι θα εκδοθούν άδειες, οι οποίες θα αντιστοιχούν στο 30% των υφιστάμενων αδειών.
Δίνεται η δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών ταξί και φορτηγού ή βυτιοφόρου και σε φυσικά πρόσωπα και όχι μόνο σε εταιρείες.
Τα φυσικά πρόσωπα θα έχουν δικαίωμα απόκτησης μίας άδειας, ενώ στην περίπτωση εταιρειών προβλέπεται η δυνατότητα απόκτησης έως και δέκα αδειών.
Με υπουργική απόφαση η οποία θα τεθεί σε ισχύ αμέσως μόλις ισχύσει και νόμος προβλέπεται να μειωθούν και τα κόμιστρα των ταξί κατά 20%.
Καταργείται η μεταβατική περίοδος στην απελευθέρωση φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ.


ΠΗΓΗ 
Share this article :

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ YOU - TUBE

 
Support : Copyright © 2012. "O.SY. BUS DRIVERS®" - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger
back to top