O.SY. BUS DRIVERS ΟΤΕ: περιορισμός απώλειας εσόδων σε σταθερή και κινητή τηλεφωνία - "O.SY. BUS DRIVERS®"
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » » ΟΤΕ: περιορισμός απώλειας εσόδων σε σταθερή και κινητή τηλεφωνία

ΟΤΕ: περιορισμός απώλειας εσόδων σε σταθερή και κινητή τηλεφωνία

Written By Ανώνυμος on Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011 | 2:47 μ.μ.

Συνεχίζεται η σκληρή «δίαιτα» - από τις αρχές 2011 έφυγαν 2.407 εργαζόμενοι
ΟΤΕ: περιορισμός απώλειας εσόδων σε σταθερή και κινητή τηλεφωνία



 
 Επιβράδυνση του ρυθμού απώλειας εσόδων και μείωση του κόστους λειτουργίας σε όλες τις δραστηριότητες κατέγραψε ο όμιλος του ΟΤΕ το τρίτο τρίμηνο του 2011.

Ειδικότερα, ο όμιλος ΟΤΕ κατέγραψε μείωση 5,8% στα έσοδα (1,31 δισ. ευρώ) το τρίτο τρίμηνο 2011, παρουσιάζοντας βελτιωμένο ρυθμό μείωσης εσόδων, που είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο τρίμηνο.

Αυτό οφείλεται στη σταδιακή σταθεροποίηση της αγοράς της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, καθώς και στις τάσεις βελτίωσης που σημειώνονται στις δραστηριότητες της σταθερής τηλεφωνίας Ελλάδας, παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες και τη μειωμένη καταναλωτική δαπάνη, σε συνδυασμό με τις δυσκολίες του ρυθμιστικού και ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.

Εκτός Ελλάδας, οι δραστηριότητες της κινητής τηλεφωνίας στη Ρουμανία και στη Βουλγαρία κατέγραψαν αύξηση εσόδων σε ετήσια βάση. Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (εξαιρουμένης της επίδρασης προγραμμάτων εθελούσιας αποχώρησης και αναδιοργάνωησης) διαμορφώθηκαν στα 468,4 εκατ. ευρώ (-6%) ενώ το περιθώριο ebitda παρέμεινε σταθερό στο 35,4% από 35,5% το τρίτο τρίμηνο του 2010.

Στο 9μηνο ο ΟΤΕ πραγματοποίησε τζίρο 3,79 δισ. ευρώ (-8,7%), προσαρμοσμένα ebitda 1,30 δισ. ευρώ (-11,2%) και καθαρά κέρδη 196,8 εκατ. ευρώ (+49,9%).

Πιο αναλυτικά, στο 9μηνο η σταθερή τηλεφωνία στην Ελλάδα είχε έσοδα 1,43 δισ. ευρώ (-12,9%), η σταθερή τηλεφωνία στη Ρουμανία 492,5 εκατ. ευρώ (-9,9%), η κινητή τηλεφωνία στην Ελλάδα 1,23 δισ. ευρώ (-10,2% και το οποίο περιορίστηκε στο -4,4% το τρίτο τρίμηνο) και η κινητή τηλεφωνία διεθνώς 715,8 εκατ. ευρώ (-4,5%).

Ο συνολικός δανεισμός του ομίλου διαμορφώθηκε στο τέλος Σεπτεμβρίου 2011 στα 5,18 δισ. ευρώ και ο καθαρός δανεισμός στα 4,11 δισ. ευρώ αφού ο όμιλος είχε ταμειακά διαθέσιμα 1,07 δισ. ευρώ.

Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα, εξαιρουμένων των αποσβέσεων, καθώς και των χρεώσεων που σχετίζονται με τα προγράμματα εθελούσιας αποχώρησης, ανήλθαν στα 844,7 εκατ. το Γ' τρίμηνο του 2011, μειωμένα κατά 5,9%, σε σχέση με 898,1 εκατ. ευρώ το Γ' τρίμηνο του 2010.

Η μείωση αυτή οφείλεται στο χαμηλότερο κόστος του τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, στις χαμηλότερες χρεώσεις από τους εγχώριους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, στα χαμηλότερα έξοδα μισθοδοσίας, καθώς και στις προσπάθειες συγκράτησης του κόστους σε όλες τις δραστηριότητες.

Από τις αρχές του έτους έχουν αποχωρήσει 183 εργαζόμενοι από τη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδος, 1.758 από τη σταθερή τηλεφωνία Ρουμανίας και 466 από τις δραστηριότητες κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Περισσότεροι εργαζόμενοι πρόκειται να αποχωρήσουν κατά τους τελευταίους μήνες του έτους από τις δραστηριότητες σταθερής τηλεφωνίας Ελλάδας και Ρουμανίας, στο πλαίσιο των ήδη εκτελουμένων προγραμμάτων αποχώρησης προσωπικού.

Τα λοιπά λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν μόνο κατά 1%, κυρίως λόγω της αρνητικής επίδρασης του φόρου ακίνητης περιουσίας.

Στο Γ' τρίμηνο του 2011, η απώλεια γραμμών στις δραστηριότητες του ΟΤΕ στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας ανήλθε σε σχεδόν 103.000 PSTN και ISDN γραμμές, σημειώνοντας μικρή βελτίωση σε σχέση με τη τάση των προηγούμενων τριμήνων, καθώς οι οικιακοί και επιχειρησιακοί πελάτες συνεχίζουν να επιδιώκουν τη μείωση των μη βασικών εξόδων τους.

Παρόλα αυτά, η απώλεια γραμμών στο τρίμηνο οφείλεται σχεδόν κατά το ήμισυ σε καθαρές αποσυνδέσεις, μια σημαντικά μεγαλύτερη αναλογία σε σχέση με τις προηγούμενες περιόδους, αντικατοπτρίζοντας την επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης των εναλλακτικών παρόχων.

Στο τέλος Σεπτεμβρίου 2011, η συνολική αγορά ADSL στην Ελλάδα, ανήλθε σε σχεδόν 2,7 εκατομμύρια συνδρομητές, σε σχέση με 2,4 εκατομμύρια στο τέλος του Γ' τριμήνου του 2010. Στο τρίμηνο, οι καθαρές νέες συνδέσεις της συνολικής αγοράς ήταν 42.000, λόγω της συνεχιζόμενης επίδρασης των μακροοικονομικών εξελίξεων στην ανάπτυξη της αγοράς.

Για άλλη μια φορά, λόγω της αδυναμίας του να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις στην αγορά, συνέπεια των επιβαλλόμενων τιμολογιακών στρεβλώσεων, ο ΟΤΕ έχασε σχεδόν 9.300 συνδρομητές ADSL το τρίμηνο.

Μιχάλης Τσαμάζ: «Τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου επέδειξαν ανθεκτικότητα»

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του Γ' τριμήνου του Ομίλου ΟΤΕ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Mιχάλης Τσαμάζ, σημείωσε τα εξής: «Δραστηριοποιούμενος σε αγορές που έχουν επηρεαστεί εμφανώς από σημαντικότατη οικονομική κρίση, ο Όμιλος ΟΤΕ εμφάνισε κατά το Γ' τρίμηνο οικονομικά αποτελέσματα που επέδειξαν ανθεκτικότητα. Στην Ελλάδα, ενώ ο ρυθμός καθαρών αποσυνδέσεων στη συνολική αγορά σταθερής τηλεφωνίας επιταχύνθηκε, η απώλεια γραμμών του ΟΤΕ διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με τα προηγούμενα τρίμηνα. Παράλληλα, στην κινητή τηλεφωνία ελαττώθηκε αισθητά ο ρυθμός μείωσης των εσόδων, καθώς συνεχίστηκε η ομαλοποίηση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος. Εκτός Ελλάδας, περιορίστηκε δραστικά η πτώση των συνολικών εσόδων από δραστηριότητες κινητής τηλεφωνίας, χάρη στις επιδόσεις των αγορών της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας».

Ο κ. Τσαμάζ πρόσθεσε: «Οι δυσκολίες του επιχειρηματικού περιβάλλοντος επηρεάζουν τα αποτελέσματά μας, αλλά δεν αποδυναμώνουν καθόλου την αποφασιστικότητά μας να προχωρήσουμε στις αλλαγές που είναι αναγκαίες ώστε να μετασχηματιστεί ο ΟΤΕ σε μια επιχείρηση υψηλών επιδόσεων. Εστιάζοντας στη βελτίωση των προϊόντων και υπηρεσιών και της εμπειρίας των πελατών μας, στοχεύουμε στην αύξηση της αξίας που προσφέρουμε συνολικά στον πελάτη. Η ενοποίηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και των κέντρων τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, ο ανασχεδιασμός των καταστημάτων μας και η απλοποίηση των λογαριασμών που λαμβάνουν οι πελάτες μας είναι μερικοί από τους στόχους που έχουν ήδη επιτευχθεί. Ελέγχουμε σχολαστικά κάθε στοιχείο κόστους με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητάς μας, ενώ αναμένουμε οφέλη και από τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας που υπογράφτηκε. Δεσμευόμαστε να εντείνουμε τις προσπάθειές μας σε όλους τους τομείς που μπορούμε να ελέγξουμε, έτσι ώστε να μειώσουμε την επίδραση της κρίσης στα αποτελέσματά μας».

Κινητή τηλεφωνία

Στο τέλος του Γ' τριμήνου του 2011, οι πελάτες κινητής τηλεφωνίας του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε περίπου 20,4 εκατ., μειωμένοι κατά 4,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, κυρίως λόγω εκκαθάρισης της πελατειακής βάσης σε συνέχεια της υποχρεωτικής διαδικασίας ταυτοποίησης στην Ελλάδα.

Αν και δραστηριοποιείται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές αγορές με μεγάλες πιέσεις, η Διοίκηση εκτιμά ότι η COSMOTE ενίσχυσε τη θέση της και στις τέσσερις χώρες παρουσίας της.

Κινητή τηλεφωνία - Ελλάδα

Στο τέλος του Γ' τριμήνου του 2011, η πελατειακή βάση της COSMOTE στην Ελλάδα διαμορφώθηκε σε 7,9 εκατομμύρια. Η μείωση της πελατειακής βάσης κατά 5,5% σε σχέση με το τέλος Σεπτεμβρίου του 2010 οφείλεται κυρίως στην τελική επίδραση της υποχρεωτικής διαδικασίας ταυτοποίησης των πελατών καρτοκινητής που ξεκίνησε στα τέλη του 2009.

Η COSMOTE εκτιμά ότι η μείωση των εσόδων από υπηρεσίες για το σύνολο της αγοράς κινητής στην Ελλάδα συνεχίστηκε και αυτό το τρίμηνο, καθώς οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες συνέχισαν να συμπιέζουν την αγοραστική δύναμη.

Σε αυτό το περιβάλλον, τα έσοδα της εταιρείας από υπηρεσίες μειώθηκαν κατά περίπου 2% το Γ' τρίμηνο, επίδοση σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με το πρώτο μισό του χρόνου.

Προοπτικές

Για το υπόλοιπο του 2011 ο ΟΤΕ εκτιμά ότι τα έσοδά του θα συνεχίσουν να επηρεάζονται από τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες σε όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται.

Στις δραστηριότητες κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα αναμένεται να συνεχιστεί η σταθεροποίηση της αγοράς. Οι επιδόσεις των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας του Ομίλου σε άλλες χώρες θα συνεχίσουν να επιδεικνύουν ανθεκτικότητα.

Τα συνεχιζόμενα μέτρα μείωσης του λειτουργικού κόστους αναμένεται να επηρεάσουν θετικά τις επιδόσεις του Ομίλου.


ΠΗΓΗ
Share this article :

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ YOU - TUBE

 
Support : Copyright © 2012. "O.SY. BUS DRIVERS®" - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger
back to top