O.SY. BUS DRIVERS Πυρ στην απελευθέρωση... - "O.SY. BUS DRIVERS®"
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » » Πυρ στην απελευθέρωση...

Πυρ στην απελευθέρωση...

Written By OsyBusDrivers on Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2011 | 1:20 μ.μ.

«Το πετρέλαιο διογκώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση» (ΑΠΕ/ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ)Η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη συνέπεσε με τη νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος για την ατμοσφαιρική ρύπανση, στην οποία συσχετίζονται με αυξημένες συγκεντρώσεις διοξειδίου του αζώτου τα πετρελαιοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας.
«Το πετρέλαιο διογκώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση» (ΑΠΕ/ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ)Ειδική αναφορά γίνεται και στα ελαφρά πετρελαιοκίνητα (δεν μιλάμε για τα παλαιάς τεχνολογίας που επιβαρύνουν), τα οποία ευθύνονται για εκπομπές Nox (οξείδια του αζώτου).
Δυστυχώς, αλλά «στη σωρεία των περιβαλλοντικά απαράδεκτων τροπολογιών που κατατέθηκαν χωρίς καμία διαβούλευση και δημοσιοποίηση στο νομοσχέδιο για το νέο τρόπο έκδοσης αδειών δόμησης, περιλαμβάνεται και η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης οχημάτων», τονίζει το WWF Ελλάς.
Σημειώνεται ότι η άρση «αφορά δύο εξαιρετικά επιβαρημένους περιβαλλοντικά νομούς, της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, και ότι ουδέποτε επεδείχθησαν από το ΥΠΕΚΑ στοιχεία που να συνηγορούν στην αναγκαιότητα της άρσης».
Σε πρόσφατη μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για την Αθήνα επισημαίνεται:
Η συμβολή της πετρελαιοκίνησης στη διόγκωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης έγκειται στα αυξημένα ποσοστά συγκεντρώσεων Nox όζοντος, μικροσωματιδίων (ΡΜ10 και κυρίως ΡΜ2,5 μικρής διαμέτρου) και καπνού.
Στην έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος η Ελλάδα κατέχει την 4η θέση αναφορικά με τις συγκεντρώσεις αιωρούμενων σωματιδίων (ΡΜ2,5). Ωστόσο, τα στοιχεία αυτά δεν ελήφθησαν υπόψη και «δεν αποτέλεσαν ικανό λόγο για τη συνέχιση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης τουλάχιστον έως το 2014, οπότε και θα τεθούν σε εφαρμογή αυστηρότερα όρια ρύπων (νομοθεσία Euro6) για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιώργος Παπακωνσταντίνου υπέπεσε σε σφάλμα με τη συγκεκριμένη αντιεπιστημονική πολιτική απόφαση, τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει και αδυναμία πάταξης της νοθείας στα καύσιμα και ο έλεγχος των οχημάτων που κυκλοφορούν στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα είναι αναποτελεσματικός, δήλωσε ο Αχιλλέας Πληθάρας, υπεύθυνος εκστρατείας του WWF- Ελλάς.
«Είναι πραγματικά ανεξήγητη η εμμονή του (απερχόμενου;) υπουργού ΠΕΚΑ για την άρση της πετρελαιοκίνησης καθώς έρχεται σε αντίθεση με της πρόσφατες εισηγήσεις της επιτροπής της Βουλής και με τις πανεπιστημιακές μελέτες που έχει ο ίδιος στα χέρια του», είπε ο Τάκης Γρηγορίου από το Ελληνικό Γραφείο της Greenpeace.
Το Ecocity πρότεινε στο ΥΠΕΚΑ ενέργειες για μια πιλοτική περίοδο εξαμήνου που «θα βοηθήσουν σε σωστές επιλογές. Διότι αν οι επιπτώσεις της χρήσης νοθευμένου πετρελαίου στην υγεία και στην τσέπη των ιδιοκτητών των νέων πετρελαιοκίνητων οχημάτων επιβεβαιωθούν, τότε θα είναι τραγική η απερισκεψία των πολιτικών που θα υπογράψουν την υπουργική απόφαση». Μεταξύ των προτάσεων περιλαμβάνεται:
Η συνεργασία υπουργείου Οικονομικών και τελωνείων καθώς και η παρακολούθηση ηλεκτρονικής εποπτείας διακίνησης καυσίμων σε εταιρείες εμπορίας καυσίμων και συνεργασία επίσης του ΣΔΟΕ.
Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις καλούν τη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει να προχωρήσει σε άμεση κατάργηση της τροπολογίας για την πετρελαιοκίνηση.
Share this article :

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ YOU - TUBE

 
Support : Copyright © 2012. "O.SY. BUS DRIVERS®" - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger
back to top