Από την 1η Δεκεμβρίου τα καινούργια αυτοκίνητα θα διαθέτουν στη Γερμανία ετικέτες πιστοποίησης εκπομπής ρύπων. Η ετικέτα πληροφορεί τον αγοραστή πόσο ζημιογόνοι είναι οι ρύποι του αυτοκινήτου του για το περιβάλλον. Σύμφωνα με την οδηγία της...
ΕΕ τα καινούργια αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με ετικέτα πιστοποίησης εκπομπής ρύπων. Η ετικέτα χωρίζεται σε δύο τμήματα: στο πρώτο καταγράφονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Στο δεύτερο υπάρχει χρωματιστή κλίμακα ταξινόμησης από το Α μέχρι το G για βλαπτικότητα του αυτοκινήτου. Έτσι το βαθύ κόκκινο σημαίνει χαμηλή κατάταξη και το βαθύ πράσινο υψηλή κατάταξη. Δηλαδή «ζημιογόνο ή φιλικό προς το περιβάλλον αυτοκίνητο».
Η ετικέτα περιλαμβάνει και άλλα στοιχεία όπως π.χ. το κόστος του φόρου, στο οποίο παίζει καθοριστικό ρόλο το πόσο «ζημιογόνο όχημα» είναι το α ή β μοντέλο αυτοκινήτου.
Πόσο φιλική προς το περιβάλλον είναι αυτή η κατάταξη;
Για την κατάταξη των αυτοκινήτων στην παραπάνω κλίμακα λαμβάνονται υπ’ όψιν ο όγκος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του αυτοκινήτου και το βάρος του. Δηλαδή η παραπάνω κατάταξη αποκαλύπτει πόσους ρύπους εκπέμπει κάθε μοντέλο σε σχέση με το βάρος του. Έτσι ο αγοραστής μπορεί να συγκρίνει αμέσως όλα τα μοντέλα και να αποφασίσει με βάση την ετικέτα πιστοποίησης ρύπων.
Είναι πράγματι «αποδοτικός» αυτός ο τρόπος μέτρησης των ρύπων που προτρέπει τους αγοραστές να επενδύσουν σε αυτοκίνητα με λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αλλά με μεγάλο βάρος; Οι οικολογικές οργανώσεις ασκούν δριμεία κριτική στο σύστημα αυτό, διότι εκτιμούν ότι ο τρόπος αυτός δε χτυπά τη ρίζα του προβλήματος, που είναι οι εκπομπές ρύπων αυτές καθ’ εαυτές ανεξάρτητα από τις μικροβελτιώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Έτσι η Λέσχη Μεταφορών Γερμανίας, η Greenpeace και η BUND εκτιμούν πως με αυτόν τον τρόπο πριμοδοτούνται συγκεκριμένες μάρκες αυτοκινήτων.
Και αυτό επειδή παίζει καθοριστικό ρόλο το βάρος του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με την εκπομπή ρύπων και όχι οι ρύποι αυτοί καθ’ εαυτοί. Με αποτέλεσμα π.χ. το Audi Q 7 με βάρος 2,3 τόνους και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 189 γραμμάρια το χιλιόμετρο να κατατάσσεται στην κατηγορία Β, ενώ το Toyota Aygo με βάρος 930 κιλά στην κατηγορία C.
Η ημικρατική Γερμανική Υπηρεσία Ενέργειας εμμένει ότι η κριτική είναι άδικη, διότι στόχος της κατάταξης είναι να δώσει κίνητρα στους αγοραστές αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού και όχι να καταργήσει εδώ και τώρα αυτά τα μοντέλα.
ΕΕ τα καινούργια αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με ετικέτα πιστοποίησης εκπομπής ρύπων. Η ετικέτα χωρίζεται σε δύο τμήματα: στο πρώτο καταγράφονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Στο δεύτερο υπάρχει χρωματιστή κλίμακα ταξινόμησης από το Α μέχρι το G για βλαπτικότητα του αυτοκινήτου. Έτσι το βαθύ κόκκινο σημαίνει χαμηλή κατάταξη και το βαθύ πράσινο υψηλή κατάταξη. Δηλαδή «ζημιογόνο ή φιλικό προς το περιβάλλον αυτοκίνητο».
Η ετικέτα περιλαμβάνει και άλλα στοιχεία όπως π.χ. το κόστος του φόρου, στο οποίο παίζει καθοριστικό ρόλο το πόσο «ζημιογόνο όχημα» είναι το α ή β μοντέλο αυτοκινήτου.
Πόσο φιλική προς το περιβάλλον είναι αυτή η κατάταξη;
Για την κατάταξη των αυτοκινήτων στην παραπάνω κλίμακα λαμβάνονται υπ’ όψιν ο όγκος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του αυτοκινήτου και το βάρος του. Δηλαδή η παραπάνω κατάταξη αποκαλύπτει πόσους ρύπους εκπέμπει κάθε μοντέλο σε σχέση με το βάρος του. Έτσι ο αγοραστής μπορεί να συγκρίνει αμέσως όλα τα μοντέλα και να αποφασίσει με βάση την ετικέτα πιστοποίησης ρύπων.
Είναι πράγματι «αποδοτικός» αυτός ο τρόπος μέτρησης των ρύπων που προτρέπει τους αγοραστές να επενδύσουν σε αυτοκίνητα με λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αλλά με μεγάλο βάρος; Οι οικολογικές οργανώσεις ασκούν δριμεία κριτική στο σύστημα αυτό, διότι εκτιμούν ότι ο τρόπος αυτός δε χτυπά τη ρίζα του προβλήματος, που είναι οι εκπομπές ρύπων αυτές καθ’ εαυτές ανεξάρτητα από τις μικροβελτιώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Έτσι η Λέσχη Μεταφορών Γερμανίας, η Greenpeace και η BUND εκτιμούν πως με αυτόν τον τρόπο πριμοδοτούνται συγκεκριμένες μάρκες αυτοκινήτων.
Και αυτό επειδή παίζει καθοριστικό ρόλο το βάρος του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με την εκπομπή ρύπων και όχι οι ρύποι αυτοί καθ’ εαυτοί. Με αποτέλεσμα π.χ. το Audi Q 7 με βάρος 2,3 τόνους και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 189 γραμμάρια το χιλιόμετρο να κατατάσσεται στην κατηγορία Β, ενώ το Toyota Aygo με βάρος 930 κιλά στην κατηγορία C.
Η ημικρατική Γερμανική Υπηρεσία Ενέργειας εμμένει ότι η κριτική είναι άδικη, διότι στόχος της κατάταξης είναι να δώσει κίνητρα στους αγοραστές αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού και όχι να καταργήσει εδώ και τώρα αυτά τα μοντέλα.