Διαβάστε αναλυτικά τι περιλαμβάνει το πλαίσιο αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών, με στόχο τη μείωση του κόστους εργασίας
ΠΗΓΗ - GreekzNews
Στο επίκεντρο των εξελίξεων στο Δημόσιο τίθεται η αξιολόγηση δομών και προσώπων, που θα υλοποιηθεί το 2012.
Το υπουργείο Μεταρρυθμίσεων σε συνεργασία με την Task Force έχουν δημιουργήσει ένα πλαίσιο αξιολόγησης των υπηρεσιών, των οργανισμών, αλλά και του προσωπικού, βάσει του οποίου θα μετρηθεί ο προγραμματισμός, η δυνατότητα συνεργασίας των υπηρεσιών, καθώς και αποτελεσματικότητα και η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού.
Σε δημοσίευμά του, το "Έθνος της Κυριακής" αποκαλύπτει τα 7 κριτήρια με τα οποία θα αξιολογηθούν οι υπηρεσίες και οι οργανισμοί του Δημοσίου.
1) Εξυπηρέτηση του κοινού
Η μέτρηση του βαθμού ικανοποίησης των πολιτών από την εξυπηρέτηση που θα έχουν στις διάφορες υπηρεσίες, θα πραγματοποιηθεί με ερωτηματολόγια, που θα δοθούν στο κοινό, με καταγραφή του αριθμού παραπόνων, καθώς με το χρόνο ανταπόκρισης των υπηρεσιών σε αιτήματα.
2) Προσόντα στελεχών
Η αξιολόγηση του συγκεκριμένου τομέα αφορά στην ικανότητα των ανώτερων στελεχών της διοικητική ιεραρχίας των οργανισμών, ως προς την ικανότητα τους να οργανώνουν, να διαχειρίζονται, αλλά και να συντονίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις υπηρεσίες και το προσωπικό τους.
3) Συντονισμός, χρόνοι, προγραμματισμός
Ο προγραμματισμός, δηλαδή η διαδικασία μέσω της οποίας διαμορφώνεται το όραμα και η αποστολή των δημόσιων οργανισμών, οι σκοποί, οι στόχοι και τα χρονοδιαγράμματα για την επίτευξη αυτών, είναι ένα από τα πλέον αδύνατα σημεία της δημόσια διοίκησης στην Ελλάδα. Με την αξιολόγηση θα διαπιστωθεί ποιες δομές διαθέτουν προγραμματισμό και με ποιες μεθόδους διαμορφώνεται το σχέδιο δράσης των υπηρεσιών΄.
4) Αξιοποίηση δυνατοτήτων
Ένας ακόμα τομέας, στον οποίον θα κριθούν οι ικανότητες ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού, που διαθέτουν ανώτερα στελέχη και πολιτική ηγεσία στο Δημόσιο. Πρόκειται για την αξιοποίηση των υπαλλήλων όχι μόνο βάσει των αλλά και των ουσιαστικών προσόντων τους. Η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού είναι μία παράμετρος που απουσιάζει από τη δημόσια διοίκηση.
5) Συντονισμός υπηρεσιών
Στο συγκεκριμένο κριτήριο θα μετρηθεί η ετοιμότητα των δημόσιων υπηρεσιών, σε επίπεδο σχεδιασμού, να απορροφήσουν κοινοτικά κονδύλια για την εισαγωγή νέων τεχνολογιών στις διαδικασίες που ακολουθούν.
Ουσιαστικά, το δημόσιο θα βαθμολογηθεί για την δυνατότητά του να απορροφά πόρους του ΕΣΠΑ κυρίως στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
6) Νέες τεχνολογίες
Οι επιτροπές θα αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα των οργανωτικών δομών του κράτους. Η μέτρηση των αποτελεσμάτων έχει σχεση με το αρχικό κριτήριο, που αφορά στον προγραμματισμό. Θα αναλυθεί η αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών, με βάση την αρχική στοχοθεσία στον βαθμό βέβαια που αυτή υφίσταται.
7) Κρατικές δομές
Θα μετρηθούν οι κοινές συσκέψεις, που πραγματοποιούνται μεταξύ υπηρεσιών υπουργείων, η συχνότητά τους και η αποτελεσματικότητα των διαδικασιών.
Σε δημοσίευμά του, το "Έθνος της Κυριακής" αποκαλύπτει τα 7 κριτήρια με τα οποία θα αξιολογηθούν οι υπηρεσίες και οι οργανισμοί του Δημοσίου.
1) Εξυπηρέτηση του κοινού
Η μέτρηση του βαθμού ικανοποίησης των πολιτών από την εξυπηρέτηση που θα έχουν στις διάφορες υπηρεσίες, θα πραγματοποιηθεί με ερωτηματολόγια, που θα δοθούν στο κοινό, με καταγραφή του αριθμού παραπόνων, καθώς με το χρόνο ανταπόκρισης των υπηρεσιών σε αιτήματα.
2) Προσόντα στελεχών
Η αξιολόγηση του συγκεκριμένου τομέα αφορά στην ικανότητα των ανώτερων στελεχών της διοικητική ιεραρχίας των οργανισμών, ως προς την ικανότητα τους να οργανώνουν, να διαχειρίζονται, αλλά και να συντονίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις υπηρεσίες και το προσωπικό τους.
3) Συντονισμός, χρόνοι, προγραμματισμός
Ο προγραμματισμός, δηλαδή η διαδικασία μέσω της οποίας διαμορφώνεται το όραμα και η αποστολή των δημόσιων οργανισμών, οι σκοποί, οι στόχοι και τα χρονοδιαγράμματα για την επίτευξη αυτών, είναι ένα από τα πλέον αδύνατα σημεία της δημόσια διοίκησης στην Ελλάδα. Με την αξιολόγηση θα διαπιστωθεί ποιες δομές διαθέτουν προγραμματισμό και με ποιες μεθόδους διαμορφώνεται το σχέδιο δράσης των υπηρεσιών΄.
4) Αξιοποίηση δυνατοτήτων
Ένας ακόμα τομέας, στον οποίον θα κριθούν οι ικανότητες ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού, που διαθέτουν ανώτερα στελέχη και πολιτική ηγεσία στο Δημόσιο. Πρόκειται για την αξιοποίηση των υπαλλήλων όχι μόνο βάσει των αλλά και των ουσιαστικών προσόντων τους. Η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού είναι μία παράμετρος που απουσιάζει από τη δημόσια διοίκηση.
5) Συντονισμός υπηρεσιών
Στο συγκεκριμένο κριτήριο θα μετρηθεί η ετοιμότητα των δημόσιων υπηρεσιών, σε επίπεδο σχεδιασμού, να απορροφήσουν κοινοτικά κονδύλια για την εισαγωγή νέων τεχνολογιών στις διαδικασίες που ακολουθούν.
Ουσιαστικά, το δημόσιο θα βαθμολογηθεί για την δυνατότητά του να απορροφά πόρους του ΕΣΠΑ κυρίως στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
6) Νέες τεχνολογίες
Οι επιτροπές θα αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα των οργανωτικών δομών του κράτους. Η μέτρηση των αποτελεσμάτων έχει σχεση με το αρχικό κριτήριο, που αφορά στον προγραμματισμό. Θα αναλυθεί η αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών, με βάση την αρχική στοχοθεσία στον βαθμό βέβαια που αυτή υφίσταται.
7) Κρατικές δομές
Θα μετρηθούν οι κοινές συσκέψεις, που πραγματοποιούνται μεταξύ υπηρεσιών υπουργείων, η συχνότητά τους και η αποτελεσματικότητα των διαδικασιών.
ΠΗΓΗ - GreekzNews