Σε τροχιά απεργιακών και αγωνιστικών κινητοποιήσεων προσανατολίζονται εντός του Φεβρουαρίου οι καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης με ανοιχτό το ενδεχόμενο περαιτέρω κλιμάκωσης. Το Σαββατοκύριακο συνεδρίασε το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφασίζοντας την πραγματοποίηση καταρχήν μιας 24ωρης απεργίας εντός του Φεβρουαρίου, αλλά και εβδομάδα αγωνιστικής ενημερωτικής κινητοποίησης των πολιτών για τα οικονομικά και θεσμικά αιτήματα του κλάδου.
Η απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ είναι καταρχήν η πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας στις 14 Φεβρουαρίου. Βέβαια, η απεργία μπορεί να μεταφερθεί για να συμπέσει με κάποια ευρύτερη κινητοποίηση είτε ομοσπονδιών δημοσίου και ιδιωτικού τομέα είτε πανδημοσιοϋπαλληλικής ή γενικής απεργίας. Επιπλέον οι καθηγητές μέσης εκπαίδευσης αποφάσισαν να ορίσουν το διάστημα από 13 έως 17 Φεβρουαρίου, ως 5νθήμερη εβδομάδα δράσεων και κινητοποιήσεων σε ολόκληρη τη χώρα, με συγκεντρώσεις, διαμαρτυρίες, αποκλεισμούς δημοσίων κτιρίων, πορείες κλπ.
Χαρακτηριστικά στην απόφαση των εκπαιδευτικών επισημαίνεται ότι μετά το πενθήμερο των δράσεων θα αρχίσει «νέος κύκλος κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων που θα περιλαμβάνει απεργιακές κινητοποιήσεις και ένα πολύμορφο κύκλο δράσεων και κινητοποιήσεων».
Αιτίες του νέου γύρου κινητοποιήσεων της ΟΛΜΕ είναι η διαμαρτυρία για τη γενικότερη οικονομική κατάσταση των εκπαιδευτικών το ενδεχόμενο ένταξης των εκπαιδευτικών στη διαδικασία των απολύσεων από το δημόσιο τομέα και για τα προβλήματα και τις ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα δράσης, οι καθηγητές του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ το επόμενο χρονικό διάστημα αρχίζουν περιοδείες σε όλη την Ελλάδα, με συσκέψεις με τους συναδέλφους τους των τοπικών ενώσεων των καθηγητών (ΕΛΜΕ) και συζητήσεις για ενεργοποίησή τους. Επίσης θα σταλούν επιστολές προς τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, ενώ θα συμμετάσχουν οι εκπαιδευτικοί σε πρωτοβουλίες εναντίον των οικονομικών μέτρων.
Μεταξύ των αιτημάτων που συζήτησαν οι εκπαιδευτικοί κατά τις διήμερες εργασίες του ΔΣ της ΟΛΜΕ ήταν τα οικονομικά και θεσμικά προβλήματα του κλάδου, αλλά και το θέμα του υποσιτισμού των μαθητών σε ορισμένα σχολεία και περιοχές. Για αυτό το ζήτημα αποφασίσθηκε η στενή συνεργασία με τους συλλόγους γονέων για τη συλλογή τροφίμων και την ενίσχυση των οικογενειών μαθητών που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.
Η απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ είναι καταρχήν η πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας στις 14 Φεβρουαρίου. Βέβαια, η απεργία μπορεί να μεταφερθεί για να συμπέσει με κάποια ευρύτερη κινητοποίηση είτε ομοσπονδιών δημοσίου και ιδιωτικού τομέα είτε πανδημοσιοϋπαλληλικής ή γενικής απεργίας. Επιπλέον οι καθηγητές μέσης εκπαίδευσης αποφάσισαν να ορίσουν το διάστημα από 13 έως 17 Φεβρουαρίου, ως 5νθήμερη εβδομάδα δράσεων και κινητοποιήσεων σε ολόκληρη τη χώρα, με συγκεντρώσεις, διαμαρτυρίες, αποκλεισμούς δημοσίων κτιρίων, πορείες κλπ.
Χαρακτηριστικά στην απόφαση των εκπαιδευτικών επισημαίνεται ότι μετά το πενθήμερο των δράσεων θα αρχίσει «νέος κύκλος κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων που θα περιλαμβάνει απεργιακές κινητοποιήσεις και ένα πολύμορφο κύκλο δράσεων και κινητοποιήσεων».
Αιτίες του νέου γύρου κινητοποιήσεων της ΟΛΜΕ είναι η διαμαρτυρία για τη γενικότερη οικονομική κατάσταση των εκπαιδευτικών το ενδεχόμενο ένταξης των εκπαιδευτικών στη διαδικασία των απολύσεων από το δημόσιο τομέα και για τα προβλήματα και τις ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα δράσης, οι καθηγητές του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ το επόμενο χρονικό διάστημα αρχίζουν περιοδείες σε όλη την Ελλάδα, με συσκέψεις με τους συναδέλφους τους των τοπικών ενώσεων των καθηγητών (ΕΛΜΕ) και συζητήσεις για ενεργοποίησή τους. Επίσης θα σταλούν επιστολές προς τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, ενώ θα συμμετάσχουν οι εκπαιδευτικοί σε πρωτοβουλίες εναντίον των οικονομικών μέτρων.
Μεταξύ των αιτημάτων που συζήτησαν οι εκπαιδευτικοί κατά τις διήμερες εργασίες του ΔΣ της ΟΛΜΕ ήταν τα οικονομικά και θεσμικά προβλήματα του κλάδου, αλλά και το θέμα του υποσιτισμού των μαθητών σε ορισμένα σχολεία και περιοχές. Για αυτό το ζήτημα αποφασίσθηκε η στενή συνεργασία με τους συλλόγους γονέων για τη συλλογή τροφίμων και την ενίσχυση των οικογενειών μαθητών που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.