Οι αστικές συγκοινωνίες, ιδιαίτερα η κυκλοφορία του μετρό στη Λισαβόνα, παρέλυσαν σήμερα στην Πορτογαλία από την 24ωρη απεργία που κήρυξαν τα εργατικά συνδικάτα, τα οποία διαμαρτύρονται για την πολιτική λιτότητας και την απόφαση της κυβέρνησης να ανασυγκροτήσει τον τομέα των δημόσιων μεταφορών....
Οι σταθμοί του μετρό στη Λισαβόνα παρέμειναν σήμερα κλειστοί, περιπλέκοντας ακόμη περισσότερο την χαώδη κυκλοφορία στην πρωτεύουσα, ενώ στο Πόρτο --κυριότερη πόλη του Βορρά-- οι συγκοινωνίες παρουσίασαν σοβαρές δυσλειτουργίες.
Σύμφωνα με σημερινά στοιχεία στον Τύπο, 1,3 εκατ. άνθρωποι υπολογίζεται πως χρησιμοποιούν καθημερινά το μετρό στη Λισαβόνα.
Επιπλέον, στη Λισαβόνα οι ποτάμιες συγκοινωνίες στον Τάγο, που συνδέουν το κέντρο με την πολυπληθή αντίπερα όχθη σταμάτησαν, όμως η κυκλοφορία των λεωφορείων και των τραμ διεξήχθη κανονικά.
Τα εργατικά συνδικάτα επιπλέον παραδέχθηκαν πως μικρή υπήρξε η συμμετοχή στην απεργία στους σιδηροδρόμους και πως ο αντίκτυπός της ήταν μηδαμινός στα λεωφορεία και τα τραμ.
Ωστόσο, ο κόσμος στις στάσεις των δύο τελευταίων μέσων ήταν πολύ περισσότερος απ’ ότι συνήθως και ο χρόνος αναμονής μεγαλύτερος.
Η εταιρεία Carris, που διαχειρίζεται τις αστικές συγκοινωνίες τόνισε πως οι υπηρεσίες τους ήσαν μειωμένες κατά 40% εν σχέσει προς τις κανονικές ημέρες.
Η απεργία αυτή -η τρίτη από τον Νοέμβριo- είχε στόχο «τη διαμαρτυρία εναντίον του στρατηγικού σχεδίου για τις συγκοινωνίες και όλα τα μέτρα που προβλέπει το σχέδιο για τους εργαζομένους και τις επιχειρήσεις, που αφορούν μείωση των θέσεων εργασίας και μείωση των αποδοχών», είπε στο πρακτορείο Λούζα ο Ζοζέ Ολιβέιρα, συντονιστής στην Ομοσπονδία Συνδικάτων Συγκοινωνιών (FECTRANS).
Το στρατηγικό σχέδιο για τις μεταφορές περιλαμβάνει επίσης «ένα σύνολο από αρνητικές συνέπειες για τον πληθυσμό, που περιλαμβάνει κυρίως αύξηση του κομίστρου και μείωση των υπηρεσιών», προσθέτει ο ίδιος.
«Στο διάστημα ενός έτους, η κυβέρνηση αύξηση την τιμή στις συγκοινωνίες κατά 26%, την ώρα που η πλειονότητα των εργαζομένων απώλεσε την αγοραστική της δύναμη και το κόστος διαβίωσης αυξήθηκε κατακόρυφα», υπενθυμίζει ο Αρμένιου Κάρλους, ΓΓ της CGTP, κυριότερης εργατικής ένωσης στη χώρα.
«Η απεργία είναι ένα δικαίωμα, όμως δεν πρόκειται να αποτρέψει την αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών» είχε πει χθες ο υπουργός Οικονομίας 'Αλβαρου Σάντους Περέιρα.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Συγκοινωνιών Σέρζιου Μοντέιρου δηλώνει πως η απεργία θα έχει επιπτώσεις στην οικονομία, προκαλώντας ζημιές ύψους 150 εκατ. ευρώ.