Προχωράει η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για το έξυπνο εισιτήριο του ΟΑΣΑ. Σε επικοινωνία που είχε το ypodomes.com με την εταιρεία σχετικά με την πρόοδο αυτής της προσπάθειας του ΟΑΣΑ για να εκσυγχρονίσει τις υπηρεσίες του υπήρξαν ενδιαφέρουσες ειδήσεις και πληροφορίες.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΞΥΠΝΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ
Το έξυπνο εισιτήριο είναι η εξέλιξη του σημερινού χάρτινου και των καρτών μεγάλης διάρκειας (μηνιαία, ετήσια κλπ). Πρόκειται για μία πλαστική κάρτα με σχήμα που μοιάζει με πιστωτική κάρτα η οποία θα μπορεί να «γεμίζει» με εισιτήρια χωρίς το άγχος εύρεσης εισιτηρίου.
Θα μπορεί δηλαδή ο επιβάτης είτε μέσω του λογαριασμού του, είτε μέσω των σημείων πώλησης του ΟΑΣΑ ( σε σταθμούς Μετρό και λεωφορείων) αν προσθέτει πόντους-εισιτήρια, η να φορτώνει την κάρτα για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Το σίγουρο είναι πως θα αντικαταστήσει τις σημερινές κάρτες (μηνιαίες- ετήσιες κλπ. Απευθύνεται κυρίως στους συχνούς χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς ενώ υπάρχουν σκέψεις να υπάρχει παράλληλα το χάρτινο εισιτήριο αλλά πλέον μόνο για τους περιστασιακούς χρήστες των ΜΜΜ.
ΠΩΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ
Με την εγκατάσταση του νέου συστήματος θα αποσυρθούν τα σημερινά ακυρωτικά μηχανήματα και στη θέση τους θα μπουν νέα που θα μπορούν να υποστηρίξουν το νέο σύστημα.
Στους σταθμούς του Μετρό η ελεύθερη πρόσβαση θα πάψει και στις εισόδους για τις αποβάθρες θα εγκατασταθούν ελεγχόμενες πύλες που ονομάζονται τουρνικέ. Είναι εκείνο το σύστημα με τις περιστρεφόμενες σιδερένιες μπάρες. Με το πέρασμα της κάρτας πάνω στο μηχάνημα, ή του απλού εισιτηρίου τότε θα επιτρέπεται η είσοδος στο σύστημα συγκοινωνιών για την μετακίνηση του επιβάτη.
Στα λεωφορεία, τρόλεϊ και Τραμ που η είσοδος δεν είναι ελεγχόμενη θα υπάρχουν νέα ακυρωτικά μηχανήματα ενώ εξετάζεται από τον ΟΑΣΑ αν η είσοδος θα γίνεται από την μπροστινή πόρτα (μόνο στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ) με έλεγχο της ακύρωσης από τον ΟΑΣΑ.
Σε ερώτηση μας γιατί τόσα χρόνια δεν υπήρχε εμπλοκή των οδηγών στην ακύρωση των εισιτηρίων προκειμένου να υπάρξει μείωση της λαθραίας επιβίβασης, η απάντηση ήταν πως τα δύσκολα κυκλοφοριακά δεδομένα της Αθήνας σύμφωνα και με την παραίνεση συγκοινωνιολόγων απέτρεπαν αυτό το γεγονός για να μην υπάρχουν μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις στα δρομολόγια.
Το σύστημα υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσει η εγκατάσταση του σε ένα έτος περίπου και η επίσημη λειτουργία του θα ξεκινήσει από το 2014. Είναι το πιο φιλόδοξο σχέδιο από τον ΟΑΣΑ για την καταπολέμηση της λαθρεπιβίβασης που με την κρίση έχει φτάσει σε αστρονομικά επίπεδα.
Σήμερα στον ΟΑΣΑ υπολογίζεται ότι εκδίδονται 300.000 μηνιαίες κάρτες χωρίς να συμπεριλαμβάνεται σε αυτό το νούμερο οι κάρτες που εκδίδονται σε επιβάτες που εργάζονται σε Υπουργεία, σώματα ασφαλείας κλπ.
Πηγή:ypodomes.com