Αυξήσεις-φωτιά τουλάχιστον κατά 25% στις τιμές των εισιτηρίων όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς (αστικές συγκοινωνίες και τρένα) προβλέπονται από το πρώτο τρίμηνο του 2013.
Συγκεκριμένα, το αργότερο μέχρι και τον επόμενο Μάρτιο υποχρεούται ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) με βάση το δεύτερο Μνημόνιο να διαμορφώσει την τιμή του εισιτηρίου των 1,40 ευρώ (για όλα τα μέσα) σε 1,75 ευρώ τουλάχιστον και το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ στο 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα. Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένεται να επιβληθούν και στα μειωμένα εισιτήρια (φοιτητές, ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, πολύτεκνοι) τα οποία πρόκειται να διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή ακριβότερα κατά 25% θα κοστίζει κάθε επιβίβαση στον προαστιακό σιδηρόδρομο και τα τρένα του ΟΣΕ. Παράλληλα, θα πρέπει τα επιχειρησιακά σχέδια των εταιριών του ΟΑΣΑ να τροποποιηθούν αναλόγως, περιλαμβάνοντας τις αυξημένες τιμές των εισιτηρίων. Πριν από τις εκλογές της 6ΗΣ Μαΐου, πάντως, στελέχη του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων διεμήνυαν ότι θα καταβληθεί προσπάθεια επαναδιαπραγμάτευσης της πρόβλεψης για αυξήσεις, ώστε αυτή να γίνει σε δόσεις μέχρι και το 2014. Πρέπει να σημειωθεί ότι η αύξηση κατά 40% της τιμής των εισιτηρίων στους συγκοινωνιακούς οργανισμούς που επιβλήθηκε από την 1η Φεβρουαρίου του 2011 δε έχει οδηγήσει σε βελτίωση των οικονομικών τους μεγεθών.
Είναι ενδεικτικό ότι η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων το 2011 στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) κατά 40% αύξησε μόλις κατά 5% τα έσοδα των εταιριών που τα διαχειρίζονται.
Έτσι, μοιραία αναμένεται οι συγκοινωνιακοί οργανισμοί να οδηγηθούν σε μείωση του αριθμού των εργαζομένων. Στις Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. το πρώτο τετράμηνο του 2012 μειώθηκαν τα έσοδα κατά 5% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2011. Μεγαλύτερη μείωση στα έσοδα παρουσίασαν οι Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. αγγίζοντας το 10%.
ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
Συγκεκριμένα, το αργότερο μέχρι και τον επόμενο Μάρτιο υποχρεούται ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) με βάση το δεύτερο Μνημόνιο να διαμορφώσει την τιμή του εισιτηρίου των 1,40 ευρώ (για όλα τα μέσα) σε 1,75 ευρώ τουλάχιστον και το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ στο 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα. Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένεται να επιβληθούν και στα μειωμένα εισιτήρια (φοιτητές, ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, πολύτεκνοι) τα οποία πρόκειται να διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή ακριβότερα κατά 25% θα κοστίζει κάθε επιβίβαση στον προαστιακό σιδηρόδρομο και τα τρένα του ΟΣΕ. Παράλληλα, θα πρέπει τα επιχειρησιακά σχέδια των εταιριών του ΟΑΣΑ να τροποποιηθούν αναλόγως, περιλαμβάνοντας τις αυξημένες τιμές των εισιτηρίων. Πριν από τις εκλογές της 6ΗΣ Μαΐου, πάντως, στελέχη του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων διεμήνυαν ότι θα καταβληθεί προσπάθεια επαναδιαπραγμάτευσης της πρόβλεψης για αυξήσεις, ώστε αυτή να γίνει σε δόσεις μέχρι και το 2014. Πρέπει να σημειωθεί ότι η αύξηση κατά 40% της τιμής των εισιτηρίων στους συγκοινωνιακούς οργανισμούς που επιβλήθηκε από την 1η Φεβρουαρίου του 2011 δε έχει οδηγήσει σε βελτίωση των οικονομικών τους μεγεθών.
Είναι ενδεικτικό ότι η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων το 2011 στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) κατά 40% αύξησε μόλις κατά 5% τα έσοδα των εταιριών που τα διαχειρίζονται.
Έτσι, μοιραία αναμένεται οι συγκοινωνιακοί οργανισμοί να οδηγηθούν σε μείωση του αριθμού των εργαζομένων. Στις Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. το πρώτο τετράμηνο του 2012 μειώθηκαν τα έσοδα κατά 5% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2011. Μεγαλύτερη μείωση στα έσοδα παρουσίασαν οι Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. αγγίζοντας το 10%.
ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ