Ενώ η λαθρεπιβίβαση σημειώνει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο περικόπτοντας σημαντικά έσοδα για τον ΟΑΣΑ, το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αργήσει να μπει στην καθημερινότητα των Αθηναίων για τουλάχιστον 1 χρόνο...
Αν και πρόσφατες ανακοινώσεις έφερναν μονοψήφιες μειώσεις στα έσοδα, με την πάροδο των μηνών το ποσοστό έχει αυξητικές τάσεις και μάλιστα με ραγδαίους ρυθμούς. Άλλωστε είναι κοινό μυστικό ότι η κίνηση έχει «αραιώσει» καθώς το φαινόμενο της «σαρδελοποίησης» στα μέσα μαζικής μεταφοράς έχει γίνει σχεδόν ανάμνηση.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ η λαθρεπιβίβαση κοστίζει περίπου 60.000.000 ευρώ το χρόνο ποσό που αντιστοιχεί σε περίπου 120.000.000 «δωρεάν» μετακινήσεις. Σε όλα αυτά τα στοιχεία δεν συμπεριλαμβάνονται οι «ειδικές ομάδες» με μειωμένα ή δωρεάν εισιτήρια από μερίδες του Δημόσιου Τομέα όπως Υπουργεία κλπ που εξακολουθούν να έχουν αυτά τα περίεργα πλεονεκτήματα του Ελληνικού δαιμόνιου.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΤΟ 2013 ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ
Ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο κινείται με ρυθμούς ..χελώνας ενώ και η πολιτική κατάσταση δεν βοηθά στην προώθηση και ολοκλήρωση του. Αποτέλεσμα είναι πως ενώ είμαστε εδώ και καιρό στην β`φάση του διαγωνισμού, να μην υπάρχει η βούληση να ολοκληρωθεί το σημαντικό αυτό έργο υποδομής των συγκοινωνιών της Αθήνας.
Το έργο, προϋπολογισμού σχεδόν 100 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει εκτός από το σύστημα «έξυπνο εισιτήριο» και την τοποθέτηση σταθερών κατασκευών με μπάρες σε όλους τους σταθμούς μετρό, ηλεκτρικού και προαστιακού, που θα απαγορεύουν την είσοδο στους επίδοξους λαθρεπιβάτες.
Το έργο θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ και η εγκατάστασή του θα ξεκινήσει από τα μέσα σταθερής τροχιάς. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν προγραμματίσατε στις αστικές συγκοινωνίες καθώς ο ΟΑΣΑ θα είναι σε θέση να ελέγχει πλήρως το σύστημα πωλήσεων και ακυρώσεων εισιτηρίων, ενώ η κατανομή των εσόδων στους φορείς συγκοινωνιακού έργου θα γίνεται πλέον με βάση το πραγματικό συγκοινωνιακό έργο που παρείχαν.
Στο πλαίσιο του έργου, ο ιδιώτης ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, λειτουργική υποστήριξη και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Τα προβλήματα όμως δεν έχουν τέλος καθώς η ομάδες ελεγκτών είναι «είδος προς εξαφάνιση» καθώς σπανίως πλέον εμφανίζονται, εκτινάσσοντας με τη σειρά τους την λαθρεπιβίβαση στα μέσα.
Εκτιμάται ότι η εισιτηριοδιαφυγή είναι υψηλότερη στα επίγεια μέσα (στα λεωφορεία αγγίζει ακόμη και το 40%), ενώ τα διαφυγόντα κέρδη από τη συνολική λαθρεπιβίβαση ξεπερνούν τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως. Το κερασάκι στην τούρτα θα έρθει με το νέο έτος όταν οι Αθηναίοι θα κληθούν να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη καθώς προβλέπονται νέες αυξήσεις 25% στις τιμές των εισιτηρίων.
Πηγή:ypodomes.com
Αν και πρόσφατες ανακοινώσεις έφερναν μονοψήφιες μειώσεις στα έσοδα, με την πάροδο των μηνών το ποσοστό έχει αυξητικές τάσεις και μάλιστα με ραγδαίους ρυθμούς. Άλλωστε είναι κοινό μυστικό ότι η κίνηση έχει «αραιώσει» καθώς το φαινόμενο της «σαρδελοποίησης» στα μέσα μαζικής μεταφοράς έχει γίνει σχεδόν ανάμνηση.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ η λαθρεπιβίβαση κοστίζει περίπου 60.000.000 ευρώ το χρόνο ποσό που αντιστοιχεί σε περίπου 120.000.000 «δωρεάν» μετακινήσεις. Σε όλα αυτά τα στοιχεία δεν συμπεριλαμβάνονται οι «ειδικές ομάδες» με μειωμένα ή δωρεάν εισιτήρια από μερίδες του Δημόσιου Τομέα όπως Υπουργεία κλπ που εξακολουθούν να έχουν αυτά τα περίεργα πλεονεκτήματα του Ελληνικού δαιμόνιου.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΤΟ 2013 ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ
Ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο κινείται με ρυθμούς ..χελώνας ενώ και η πολιτική κατάσταση δεν βοηθά στην προώθηση και ολοκλήρωση του. Αποτέλεσμα είναι πως ενώ είμαστε εδώ και καιρό στην β`φάση του διαγωνισμού, να μην υπάρχει η βούληση να ολοκληρωθεί το σημαντικό αυτό έργο υποδομής των συγκοινωνιών της Αθήνας.
Το έργο, προϋπολογισμού σχεδόν 100 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει εκτός από το σύστημα «έξυπνο εισιτήριο» και την τοποθέτηση σταθερών κατασκευών με μπάρες σε όλους τους σταθμούς μετρό, ηλεκτρικού και προαστιακού, που θα απαγορεύουν την είσοδο στους επίδοξους λαθρεπιβάτες.
Το έργο θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ και η εγκατάστασή του θα ξεκινήσει από τα μέσα σταθερής τροχιάς. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν προγραμματίσατε στις αστικές συγκοινωνίες καθώς ο ΟΑΣΑ θα είναι σε θέση να ελέγχει πλήρως το σύστημα πωλήσεων και ακυρώσεων εισιτηρίων, ενώ η κατανομή των εσόδων στους φορείς συγκοινωνιακού έργου θα γίνεται πλέον με βάση το πραγματικό συγκοινωνιακό έργο που παρείχαν.
Στο πλαίσιο του έργου, ο ιδιώτης ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, λειτουργική υποστήριξη και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Τα προβλήματα όμως δεν έχουν τέλος καθώς η ομάδες ελεγκτών είναι «είδος προς εξαφάνιση» καθώς σπανίως πλέον εμφανίζονται, εκτινάσσοντας με τη σειρά τους την λαθρεπιβίβαση στα μέσα.
Εκτιμάται ότι η εισιτηριοδιαφυγή είναι υψηλότερη στα επίγεια μέσα (στα λεωφορεία αγγίζει ακόμη και το 40%), ενώ τα διαφυγόντα κέρδη από τη συνολική λαθρεπιβίβαση ξεπερνούν τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως. Το κερασάκι στην τούρτα θα έρθει με το νέο έτος όταν οι Αθηναίοι θα κληθούν να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη καθώς προβλέπονται νέες αυξήσεις 25% στις τιμές των εισιτηρίων.
Πηγή:ypodomes.com