Χωρίς την αναμενόμενη συμμετοχή τελικά η δημοπράτηση για το έργο που θα ολοκληρώσει και πάλι την ηλεκτροκίνηση σε Βόρεια Αττική και Στερεά Ελλάδα
Η δημοπράτηση μέσω πολιτικής θύελλας τελικά επηρέασε την δημοπράτηση από την ΕΡΓΟΣΕ για το έργο της ηλεκτροκίνησης της στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου από τις Αχαρνές έως την Τιθορέα. Στο διαγωνισμό παρουσιάστηκε και κατέθεσε προσφορά μόνο η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός και να επαναδημοπρατηθεί.
Σύμφωνα με τους κανόνες των δημόσιων διαγωνισμών για να υπάρχει αποτέλεσμα πρέπει να έχουν καταθέσει προσφορά τουλάχιστον δύο συμμετέχοντες καθώς έτσι γίνεται σύγκριση των προσφορών. Τώρα περιμένουμε την απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ για την τύχη αυτού του σημαντικού τεχνικού έργου που επαναφέρει την ηλεκτροκίνηση. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου είναι 21,815 εκατ. ευρώ (πλην ΦΠΑ) ενώ η διάρκεια υλοποίησης της σύμβασης είναι 16 μήνες από την ημέρα υπογραφής.
Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η πλήρης ανάταξη, δοκιμή, θέση σε λειτουργία και εν λειτουργία παράδοση του Συστήματος Ηλεκτροκίνησης και του Συστήματος Τηλεδιοίκησης στο εν λόγω τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου. Το έργο είναι απαραίτητο λόγω των κλοπών των εναέριων καλωδίων ηλεκτροκίνησης σε μήκος αρκετών χιλιομέτρων.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικά έργο καθώς αν δεν ολοκληρωθούν οι εργασίες ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης τα έργα που έχουν γίνει στο σιδηροδρομικό δίκτυο τα ηλεκτροκίνητα τρένα δεν θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις γραμμές. Η ηλεκτροκίνηση στον Σιδηρόδρομο είναι παρόμοια με αυτή που βλέπουμε στο Τραμ καθώς παρέχεται ηλεκτρισμός στα τρένα μέσω των εναέριων καλωδίων.
ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ ΤΡΕΝΑ
Τα ηλεκτροκίνητα τρένα υπερέχουν έναντι των πετρελαιοκίνητων καθώς φτάνουν σε ταχύτητες που φτάνουν και ξεπερνούν τα 200χλμ ενώ είναι φιλικά στο περιβάλλον καθώς δεν εκλύουν ρύπους στην ατμόσφαιρα. Στην Ελλάδα σε επίπεδο υπεραστικών δρομολογίων παρά το γεγονός πως υπάρχει εγκατεστημένη ηλεκτροκίνηση σε μεγάλο μέρος του δίκτυου στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη δεν πραγματοποιούνται δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρενα.
Αυτό συμβαίνει καθώς η ηλεκτροκίνηση απουσιάζει από το ενδιάμεσο τμήμα της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη και θα έπρεπε οι επιβάτες να αλλάξουν δύο φορές τρένο για να φτάσουν από την μία πόλη στην άλλη.
Ηλεκτροκίνητα τρένα στην Ελλάδα κινούνται μόνο στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Λάρισα και στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο Αθήνας στο τμήμα Κιάτο- Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.
Πηγή:ypodomes.com