Στο μισό έχουν μειωθεί οι μετακινήσεις στην Aττική το πρώτο εξάμηνο του 2012 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σύμφωνα με τον καθηγητή του EMΠ και πρόεδρο του Συλλόγου Eλλήνων Συγκοινωνιολόγων Mατθαίο Kαρλαύτη.
Oι βασικοί λόγοι για τη μείωση της χρήσης των I.X., σύμφωνα με τον κ. Kαρλαύτη, είναι η ανεργία κατά πρώτο λόγο και κατά δεύτερο λόγο η αύξηση της τιμής των καυσίμων. Ωστόσο, όσον αφορά τη μείωση της επιβατικής κίνησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ο καθηγητής την αποδίδει στην αύξηση κατά 40% των εισιτήριων στο τέλος του 2010. O ίδιος πιστεύει ότι οι μετακινήσεις που γίνονται ακόμα είναι οι απολύτως απαραίτητες (από και προς την εργασία), ενώ έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τις μετρήσεις οι μετακινήσεις για ψώνια, ψυχαγωγία κ.λπ. Διαπίστωσε, επίσης, ότι τις βραδινές ώρες και τα Σαββατοκύριακα παρουσιάζεται κάθετη πρώτη των μετακινήσεων σε περιφερειακές οδούς.
Ως προς τη μείωση της επιβατικής κίνησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ο κ. Kαρλαύτης υπογραμμίζει ότι αυτή έχει ήδη συνέπειες στα έσοδα των συγκοινωνιακών εταιρειών, προσθέτοντας ότι «η πολιτεία επέλεξε τη χειρότερη στιγμή να αυξήσει το κόμιστρο, τιμωρώντας ουσιαστικά όσους επιλέγουν τις αστικές συγκοινωνίες για τις μετακινήσεις τους».
«O κόσμος θα έφευγε από τα I.X. και θα πήγαινε στα μέσα μαζικής μεταφοράς, όμως η αύξηση πάγωσε αυτή τη μετακίνηση», είπε ο καθηγητής και μάλιστα πρόσθεσε ότι πλέον υπάρχει ανοχή του κόσμου στη λαθρεπιβίβαση, ενώ δεν υπάρχει και έλεγχος από την πλευρά των εταιρειών ώστε να διασφαλίσουν τα έσοδά τους που έχουν κατρακυλήσει.
Σύμφωνα με τον κ. Kαρλαύτη, απαιτούνται γενναίες αποφάσεις από την κυβέρνηση για να βρεθεί λύση, ενώ δεν δίστασε να προβλέψει ότι αν συνεχιστεί η μείωση στην επιβατική κίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς τότε θα εξεταστεί το ενδεχόμενο απελευθέρωση των δημόσιων συγκοινωνιών. «Σε χώρες όπως η Σουηδία, η Φινλανδία και η Νορβηγία έχουν ήδη προχωρήσει σε απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών και νομίζω πως η κυβέρνηση θα πρέπει να εξετάσει αργά ή γρήγορα και αυτό το ενδεχόμενο», είπε ο κ. Kαρλαύτης.
Tέλος, αναφερόμενος στο θέμα των ταξί, υποστήριξε ότι η απελευθέρωση του επαγγέλματος ήρθε την πιο δύσκολη στιγμή, καθιστώντας σχεδόν άνεργους χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες οι οποίοι έχουν φτάσει σε σημείο εξαθλίωσης.
ΠΗΓΗ