Οργασμός... μελετών για την κατάλληλη προετοιμασία του κατασκευαστικού έργου...
Αναπτύσσεται σιγά-σιγά το εργοταξιακό δυναμικό της επέκτασης της γραμμής 3 από το Χαϊδάρι στον Πειραιά. Η Κοινοπραξία J&P AVAX- GHELLA- ALSTOM που έχει αναλάβει το έργο προχωράει σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό στην σύνταξη και αποδοχή δεκάδων αν όχι εκατοντάδων μελετών που είναι απαραίτητες πριν ξεκινήσει το βαρύ κατασκευαστικό έργο.
Το ypodomes.com επικοινώνησε με την Αττικό Μετρό και ομολουμένως με μεγάλη προθυμία πήραμε τις πρώτες σημαντικές πληροφορίες για την εξέλιξη του έργου. Όπως μάθαμε λοιπόν το έργο παρά το γεγονός πως δεν φαίνεται ακόμα στα μάτια των πολιτών γίνεται σημαντική προπαρασκευαστική δουλειά.
Σε αυτό το πρώτο στάδιο γίνεται η συνεννόηση της Αττικό Μετρό για την παράκαμψη των δικτύων κοινής ωφέλειας που μοιραία υπάρχουν στον δρόμο κατασκευής της γραμμής των 7,5 χιλιομέτρων.
ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΠΑ, τοπικά δίκτυα και άλλα συνυπάρχουν σε ένα «κοκτέιλ» δυσκολίας καθώς πρέπει όλα αυτά τα δίκτυα να μετακινηθούν πέριξ των οδών διέλευσης του Μετρό. Εκτός αυτού γίνονται οι πρώτες τομές στο έδαφος για την ταυτοποίηση των σημείων που μπορεί να «κρύβουν» αρχαιολογικά ευρήματα. Το κέντρο του Πειραιά είναι η περιοχή με την μεγαλύτερη πιθανότητα να βρεθούν αρχαία.
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ ΚΑΙ Ο ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑΣ
Εδώ και μέρες στήνεται το εργοτάξιο στην περιοχή της Αγίας Βαρβάρας. Το εργοτάξιο αυτό είναι ουσιαστικά το μέρος από όπου θα εισέλθει ο Μετροπόντικας. Πρόκειται για ένα πηγάδι 40 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους. Το βαρύ μηχάνημα αυτή τη φορά δεν θα έλθει καινούργιο αλλά χρησιμοποιημένο.
Ο τόπος προέλευσης του είναι η Ιταλία όπου αυτή την εποχή προετοιμάζεται η μεταφορά του σε «κομμάτια». Με τον ίδιο τρόπο (δηλαδή σε κομμάτια) θα μπει και στον υπόγειο χώρο του εργοταξίου στην Αγία Βαρβάρα.
Εκεί θα συναρμολογηθεί σε διάστημα περίπου του ενός- δύο μηνών και ο Μετροπόντικας θα είναι έτοιμος για το ταξίδι των 8 χιλιομέτρων μέχρι το κέντρο του Πειραιά. Το πλέον σπουδαίο στοιχείο που πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα είναι η πρόοδος των σταθμών.
Ο Μετροπόντικας ενδιάμεσα στους σταθμούς σκάβει και δημιουργεί περίπου 10 μέτρα έτοιμης σήραγγας την ημέρα. Στους σταθμούς όμως πρέπει να βρει έτοιμο το κέλυφος του σταθμού και ιδιαιτέρως το δάπεδο για να «κυλήσει» χωρίς να σκάψει και να συνεχίσει την επίπονη δουλειά του μέχρι τον επόμενο σταθμό. Αυτό θα γίνεται μέχρι να φτάσει και να περάσει για το τελικό στάδιο τον σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Με αυτή τη λογική θα ανοίγουν τα εργοτάξια με πρώτο αυτό του σταθμού ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ και κατόπιν των σταθμών Κορυδαλλού, Νίκαιας, Μανιάτικων, Πειραιά και Δημοτικού Θεάτρου.
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ
Ο Μετροπόντικας για να γίνουν όλα τα παραπάνω και να ξεκινήσει τελικά το ταξίδι του θα χρειαστούν περίπου 12 μήνες. Έτσι το καλοκαίρι του 2013 θα ξεκινήσει το ταξίδι καθόδου του Μετροπόντικα που θα διαρκέσει περίπου 2.5-3 χρόνια μέχρι να τερματίσει το 2016 στον Πειραιά.
Το χρονοδιάγραμμα μιλά για ολοκλήρωση στα τέλη του 2017 αλλά σχεδόν ποτέ δεν έχει ολοκληρωθεί ένα μεγάλο έργο Μετρό στην ώρα του οπότε θα δούμε κατά τη διάρκεια της κατασκευής αν θα έχουμε καθυστερήσεις.
Το έργο της επέκτασης του Μετρό θα προσθέσει 6 νέους σταθμούς και 7,5 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. 130.000 νέοι επιβάτες θα προστεθούν στο δίκτυο ενώ το Μετρό θα εξυπηρετήσει τις πυκνοκατοικημένες περιοχές των Δυτικών Προαστίων και των Προαστίων του Πειραιά.
Πηγή:ypodomes.com