Ο Σεπτέμβριος προβλέπεται γεμάτος εξελίξεις και στα έργα Μετρό και Τραμ καθώς υπάρχουν πολλές εκκρεμότητες και προβλήματα που πρέπει να λυθούν και να μπουν σε τάξη.
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Τα ευχάριστα νέα είναι πως τα έργα στους 7 σταθμούς προχωρούν κανονικά και τους επόμενους μήνες θα αρχίσουν να ολοκληρώνονται και να παραδίδονται. Εξίσου καλά είναι και τα νέα για την επέκταση της γραμμής 3 από το Χαϊδάρι στον Πειραιά που είναι ήδη υπό κατασκευή.
Αυτά όμως είναι έργα που έχουν τις ρίζες τους στο 2005 και 2006. Δυστυχώς δεν έχουμε καμία νέα δημοπράτηση σε έργο Μετρό εδώ και περίπου 6 χρόνια. Υπάρχουν 3 έργα που ετοιμάζονται πυρετωδώς: το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 από το Γαλάτσι (στο Άλσος) στο κέντρο της Αθήνας (στον Ευαγγελισμό), η επέκταση της γραμμής 2 από την Ανθούπολη στο Ίλιον και η υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ από το Φάληρο στον Πειραιά.
Το τμήμα σχεδιασμού και μελετών της Αττικό Μετρό ήδη τα τρέχει σαν έργα αλλά σκοντάφτουμε φυσικά στην ..χρηματοδότηση. Αυτά τα τρία έργα θα χρειαστούν το ιλιγγιώδες ποσό των 1, 5 δις ευρώ που ..δεν υπάρχει. Άρα η προώθηση τους είναι καθαρά θέμα κεφαλαίων και χρημάτων καθώς διάθεση υπάρχει, σχεδιασμός υπάρχει αλλά από χρήματα ..γιοκ.
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εδώ έχουμε μία ιδιαίτερη περίπτωση η οποία περιέχει εγκληματικά λάθη. Το έργο δημοπρατήθηκε χωρίς μελέτες με την μέθοδο μελέτης-κατασκευής πράγμα που όπως αποδείχθηκε ήταν τραγικό σφάλμα.
Τα προβλήματα έρχονται το ένα μετά το άλλο, η ιστορία 2.500 ετών της Θεσσαλονίκης είναι παντού, οι πόροι σχετικά περιορισμένοι και ο ανάδοχος με πολλά προβλήματα. Πολλές φορές στο παρελθόν έχουμε ακούσει βαρύγδουπες δηλώσεις για επιτάχυνση των εργασιών οι οποίες αποδείχθηκαν κενές.
Σήμερα το έργο παραμένει σε κρίσιμη κατάσταση και πρέπει να γίνουν προσπάθειες να μην καταρρεύσει και έχουμε απροσδιόριστες εξελίξεις. Στο Υπουργείο Υποδομών πάντως έχουν βάλει ως στόχο το έργο να ορθοποδήσει. Αν θα τα καταφέρουν θα είναι μία τεράστια επιτυχία.
Η επέκταση του Μετρό Καλαμαριάς υποθετικά θα ξεκινήσει στις αρχές του 2013. Αυτή τη φορά έμαθαν από τα λάθη του παρελθόντος και το έργο είναι με πλήρεις μελέτες και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Εδώ πρέπει να επιταχυνθεί η διαδικασία δημοπράτησης και να έχουμε σύντομα τον ανάδοχο.
Επίσης ήδη ξεκίνησαν οι πρώτες μελέτες για την επέκταση στον Ευκαρπία αλλά προς το παρόν με άγνωστη πηγή χρηματοδότησης. Σε εξέλιξη είναι και ο πιο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός για τις επεκτάσεις σε Εύοσμο, Αεροδρόμιο και Τούμπα.
ΤΡΑΜ ΑΘΗΝΑΣ
Εδώ το Τραμ εκεί το Τραμ, πουθενά το Τραμ. Ο πολύκροτος διαγωνισμός για τον Πειραιά ολοκληρώθηκε και μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε τα πρώτα έργα. Από εκεί και έπειτα …το χάος.
Έχει γίνει συζήτηση για βόρεια επέκταση από το Σύνταγμα μέχρι το Πεδίον του Άρεως (επί της Πατησίων) με αφορμή την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου αλλά είμαστε σε πολύ πρόωρο στάδιο. Οι μελέτες ακόμα χρίζουν ενεργοποίησης, το ίδιο και η χρηματοδότηση.
Το Υπουργείο Υποδομών δεν έχει δείξει δείγματα τι τακτική θα ακολουθήσει για το μέλλον του Τραμ που μπορεί να συμβάλλει στην βελτίωση της βιώσιμης κινητικότητας στην πόλη. Χρειάζεται να προχωρήσει ο σχεδιασμός για την μακροπρόθεσμη τοποθέτηση του Τραμ στην πόλη.
Κατά καιρούς έχουν παρουσιαστεί σχέδια για την επέκταση του Τραμ αλλά μέχρι στιγμής το μέσο αντιμετωπίζεται ως ..προβληματικό και το έχουν αφήσει στη μοίρα του την ώρα που στις περισσότερες πόλεις κερδίζει συνεχώς έδαφος.
Άλλος ένας σχεδιασμός που δείχνει να έχει ενεργοποιηθεί από την Αττικό Μετρό είναι η επέκταση του μέσου από τον Πειραιά στο Κερατσίνι όπου στο μεγαλύτερο μέρος του θα είναι υπόγειο και θα μπορεί να διασχίσει την απόσταση σε μερικά λεπτά μιμούμενο το Μετρό. Εδώ επίσης λείπει η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και το χρονοδιάγραμμα του έργου..
Οι σχεδιασμοί κατά καιρούς το έχουν στείλει επίσης σε : σταθμό Λαρίσης, Αργυρούπολη, Πανεπιστημιούπολη, Καλλιθέα.
Πηγή: ypodomes.com