Aυτό δήλωσε ο Β.Μιχαλολιάκος μετά τη συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας, Κ.Μουσουρούλη
«Τα έργα για το monorail δεν θα ξεκινήσουν. Το monorail δεν θα έρθει ποτέ στον Πειραιά», απάντησε ο δήμαρχος Πειραιά Β. Μιχαλολιάκος, σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου, μετά το πέρας της συνάντησης που είχε με τον υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη.
«Δεν μπορείς να δίνεις τόσα χρήματα για ένα έργο που δεν προσφέρει τίποτα στους κατοίκους και δεν είναι απαραίτητο, δεν υπάρχει σε κανένα μεγάλο λιμάνι της Ευρώπης», είχε υποστηρίξει –παλαιότερα- ο δήμαρχος.
Η διαμάχη για το «ιπτάμενο τρένο» του Πειραιά καλά κρατεί από την εποχή που παρουσίασε το έργο ο τότε υπουργός Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοΐδης.
Τα χαρακτηριστικά του υπερυψωμένου τρένου, σύμφωνα με το ΥΠΑΝ
Ο μεγάλος και συνεχώς αυξανόμενος αριθμός επιβατών (επιβάτες ακτοπλοΐας, επιβάτες κρουαζιέρας) και οχημάτων, που διακινούνται μέσω του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά, σε συνδυασμό με τη συνύπαρξη με τον αστικό ιστό του Πειραιά, δημιουργούν σημαντικό κυκλοφοριακό φόρτο στις προσβάσεις και στο οδικό δίκτυο περιφερειακά του Κεντρικού Λιμένα, με αποτέλεσμα να παρατηρείται χαμηλή στάθμη εξυπηρέτησης στο συγκεκριμένο δίκτυο τόσο για τα Ι.Χ., όσο και για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Για την αποτελεσματικότερη διακίνηση των χρηστών του λιμένος, καθώς και για τη σύνδεση των διαφόρων τμημάτων του (terminals ακτοπλοΐας, terminals κρουαζιέρας) με τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς που εξυπηρετούν την πόλη του Πειραιά (ΜΕΤΡΟ/ΗΣΑΠ, Προαστιακός Σιδηρόδρομος), προωθείται η κατασκευή υπερυψωμένου μέσου σταθερής τροχιάς, τύπου monorail, περιμετρικά του Κεντρικού Λιμένος.
Το σύστημα μεταφοράς προσώπων που θα κατασκευαστεί βασίζεται σε οχήματα τα οποία κινούνται πάνω σε γραμμή-οδηγό μορφής δοκού, γεγονός το οποίο εξασφαλίζει ευελιξία και μεγάλη μεταφορική ικανότητα.
Η γραμμή θα είναι διπλή, με μήκος περί τα 5χλμ και θα κατασκευαστεί σε ύψος 5,80m, ούτως ώστε να μην εμπλέκεται η κίνηση του μέσου σταθερής τροχιάς με την κυκλοφορία των οχημάτων στις εισόδους- εξόδους του λιμένα. Στην πρώτη φάση του έργου προβλέπεται η κατασκευή 8 σταθμών, σε σημεία που θα εξυπηρετούν τόσο τους χρήστες των βασικών εγκαταστάσεων του κεντρικού λιμένα, όσο και τους κατοίκους των παρακείμενων περιοχών.
Η συνολική μεταφορική ικανότητα του συστήματος θα ανέρχεται σε 2.000επιβ/ώρα/κατεύθυνση. Σε δεύτερη φάση προβλέπεται επέκταση του συστήματος στο νότιο τμήμα προς το νέο terminal κρουαζιερόπλοιων.
Η γραμμή θα αποτελείται από προκατασκευασμένες δοκούς από σκυρόδεμα, χάλυβα ή και συνδυασμό των δύο υλικών μήκους περί τα 30m, οι οποίες θα εδράζονται επί στύλων κατάλληλης διατομής. Πάνω στην τροχιά θα εγκατασταθεί το σύστημα μετάδοσης ισχύος, για την κίνηση των οχημάτων. Η γραμμή θα είναι εξοπλισμένη με συστήματα σηματοδότησης- τηλεδιοίκησης που θα διασφαλίζουν την ασφαλή κυκλοφορία των συρμών. Για τη συντήρηση των οχημάτων, θα κατασκευαστεί κατάλληλα εξοπλισμένο μηχανοστάσιο σε χώρο του λιμένα.
Οι σταθμοί του συστήματος θα διαθέτουν υπερυψωμένες πλατφόρμες, για την αναμονή καθώς και την επιβίβαση και αποβίβαση από τα οχήματα. Η πρόσβαση στις πλατφόρμες θα γίνεται με κυλιόμενες κλίμακες και ανελκυστήρες. Στο ισόγειο επίπεδο θα υπάρχουν διατάξεις για την πώληση και τον έλεγχο των εισιτηρίων, καθώς και για την εξυπηρέτηση των επιβατών.
Τα οχήματα θα κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια, και θα είναι εξοπλισμένα με όλα τα συστήματα καθοδήγησης, προσανατολισμού, ελέγχου και υποστήριξης προσαρμοσμένα πάνω στα αντίστοιχα των γραμμών. Επιπλέον, θα διαθέτουν συστήματα τροχών που επιτρέπουν αθόρυβη λειτουργία και είναι εξοπλισμένα με καθίσματα που φιλοξενούν περίπου το 40% των επιβατών καθώς και θέσεις ΑΜΕΑ.
Το κόστος του έργου, όπως προσδιορίστηκε από τα στοιχεία της τεχνικής προμελέτης, θα ανέρχεται στα 120.000.000 ευρώ και περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες δαπάνες για την κατασκευή της υπερυψωμένης γραμμής, των σταθμών, του Η/Μ εξοπλισμού, καθώς και για την προμήθεια των οχημάτων του συστήματος.
«Τα έργα για το monorail δεν θα ξεκινήσουν. Το monorail δεν θα έρθει ποτέ στον Πειραιά», απάντησε ο δήμαρχος Πειραιά Β. Μιχαλολιάκος, σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου, μετά το πέρας της συνάντησης που είχε με τον υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη.
«Δεν μπορείς να δίνεις τόσα χρήματα για ένα έργο που δεν προσφέρει τίποτα στους κατοίκους και δεν είναι απαραίτητο, δεν υπάρχει σε κανένα μεγάλο λιμάνι της Ευρώπης», είχε υποστηρίξει –παλαιότερα- ο δήμαρχος.
Η διαμάχη για το «ιπτάμενο τρένο» του Πειραιά καλά κρατεί από την εποχή που παρουσίασε το έργο ο τότε υπουργός Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοΐδης.
Τα χαρακτηριστικά του υπερυψωμένου τρένου, σύμφωνα με το ΥΠΑΝ
Ο μεγάλος και συνεχώς αυξανόμενος αριθμός επιβατών (επιβάτες ακτοπλοΐας, επιβάτες κρουαζιέρας) και οχημάτων, που διακινούνται μέσω του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά, σε συνδυασμό με τη συνύπαρξη με τον αστικό ιστό του Πειραιά, δημιουργούν σημαντικό κυκλοφοριακό φόρτο στις προσβάσεις και στο οδικό δίκτυο περιφερειακά του Κεντρικού Λιμένα, με αποτέλεσμα να παρατηρείται χαμηλή στάθμη εξυπηρέτησης στο συγκεκριμένο δίκτυο τόσο για τα Ι.Χ., όσο και για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Για την αποτελεσματικότερη διακίνηση των χρηστών του λιμένος, καθώς και για τη σύνδεση των διαφόρων τμημάτων του (terminals ακτοπλοΐας, terminals κρουαζιέρας) με τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς που εξυπηρετούν την πόλη του Πειραιά (ΜΕΤΡΟ/ΗΣΑΠ, Προαστιακός Σιδηρόδρομος), προωθείται η κατασκευή υπερυψωμένου μέσου σταθερής τροχιάς, τύπου monorail, περιμετρικά του Κεντρικού Λιμένος.
Το σύστημα μεταφοράς προσώπων που θα κατασκευαστεί βασίζεται σε οχήματα τα οποία κινούνται πάνω σε γραμμή-οδηγό μορφής δοκού, γεγονός το οποίο εξασφαλίζει ευελιξία και μεγάλη μεταφορική ικανότητα.
Η γραμμή θα είναι διπλή, με μήκος περί τα 5χλμ και θα κατασκευαστεί σε ύψος 5,80m, ούτως ώστε να μην εμπλέκεται η κίνηση του μέσου σταθερής τροχιάς με την κυκλοφορία των οχημάτων στις εισόδους- εξόδους του λιμένα. Στην πρώτη φάση του έργου προβλέπεται η κατασκευή 8 σταθμών, σε σημεία που θα εξυπηρετούν τόσο τους χρήστες των βασικών εγκαταστάσεων του κεντρικού λιμένα, όσο και τους κατοίκους των παρακείμενων περιοχών.
Η συνολική μεταφορική ικανότητα του συστήματος θα ανέρχεται σε 2.000επιβ/ώρα/κατεύθυνση. Σε δεύτερη φάση προβλέπεται επέκταση του συστήματος στο νότιο τμήμα προς το νέο terminal κρουαζιερόπλοιων.
Η γραμμή θα αποτελείται από προκατασκευασμένες δοκούς από σκυρόδεμα, χάλυβα ή και συνδυασμό των δύο υλικών μήκους περί τα 30m, οι οποίες θα εδράζονται επί στύλων κατάλληλης διατομής. Πάνω στην τροχιά θα εγκατασταθεί το σύστημα μετάδοσης ισχύος, για την κίνηση των οχημάτων. Η γραμμή θα είναι εξοπλισμένη με συστήματα σηματοδότησης- τηλεδιοίκησης που θα διασφαλίζουν την ασφαλή κυκλοφορία των συρμών. Για τη συντήρηση των οχημάτων, θα κατασκευαστεί κατάλληλα εξοπλισμένο μηχανοστάσιο σε χώρο του λιμένα.
Οι σταθμοί του συστήματος θα διαθέτουν υπερυψωμένες πλατφόρμες, για την αναμονή καθώς και την επιβίβαση και αποβίβαση από τα οχήματα. Η πρόσβαση στις πλατφόρμες θα γίνεται με κυλιόμενες κλίμακες και ανελκυστήρες. Στο ισόγειο επίπεδο θα υπάρχουν διατάξεις για την πώληση και τον έλεγχο των εισιτηρίων, καθώς και για την εξυπηρέτηση των επιβατών.
Τα οχήματα θα κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια, και θα είναι εξοπλισμένα με όλα τα συστήματα καθοδήγησης, προσανατολισμού, ελέγχου και υποστήριξης προσαρμοσμένα πάνω στα αντίστοιχα των γραμμών. Επιπλέον, θα διαθέτουν συστήματα τροχών που επιτρέπουν αθόρυβη λειτουργία και είναι εξοπλισμένα με καθίσματα που φιλοξενούν περίπου το 40% των επιβατών καθώς και θέσεις ΑΜΕΑ.
Το κόστος του έργου, όπως προσδιορίστηκε από τα στοιχεία της τεχνικής προμελέτης, θα ανέρχεται στα 120.000.000 ευρώ και περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες δαπάνες για την κατασκευή της υπερυψωμένης γραμμής, των σταθμών, του Η/Μ εξοπλισμού, καθώς και για την προμήθεια των οχημάτων του συστήματος.