Του Δ. ΜΥΡΤΣΙΔΗ
Με ένα τεράστιο εργοτάξιο μοιάζει το σημερινό δίκτυο του ΟΣΕ, καθώς σε όλη σχεδόν την επικράτεια από το Ορμένιο του Έβρου έως την Πάτρα εκτελούνται έργα ή βρίσκονται υπό μελέτη νέα έργα, στα πλαίσια της αναβάθμισης/ συντήρησης και του εκσυγχρονισμού του υπάρχον δικτύου.
Έχουν ολοκληρωθεί αρκετά από αυτά, όπως η νέα γέφυρα του Στρυμόνα, η τηλεδιοίκηση μεταξύ Στρυμόνα- Θεσ/νίκης και η ηλεκτροκίνηση μεταξύ Δομοκού – Θεσ/νίκης.Συμπεριλαμβάνονται ακόμη σημαντικά έργα που θα μειώσουν κατά πολύ το χρόνο διαδρομής (αν και εφ’ όσον ολοκληρωθούν) όπως η σήραγγα του Καλλιδρόμου και το νέο τμήμα Κιάτο- Ροδοδάφνη στην Πελοπόννησο.
Τα έργα στην χώρα μας απαιτούν πολλά χρόνια για ολοκληρωθούν, χαρακτηριστικό παράδειγμα το τμήμα μεταξύ Αλεξ/πολης και Δικαίων, όπου οι διεργασίες αναβάθμισης ξεκίνησαν το 2002 και ακόμη συνεχίζονται, αν και χρησιμοποιούνται τα πιο σύγχρονα μέσα για την συντήρηση της γραμμής…
Το χειρότερο όμως είναι πως ο χρόνος διαδρομής, με εξαίρεση τη γραμμή Θεσ/νίκης – Δομοκού, αντί να μειώνεται αυξάνεται…. Ακολουθούν κάποιοι ενδεικτικοί χρόνοι μεταξύ διαδρομών:
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
|
2003
|
2012
| |
1.
|
Αλεξ/πολη – Ορεστιάδα
|
2 ώρες και 5΄
|
2 ώρες και 20΄
|
2.
|
Θεσ/νίκη – Αλεξ/πολη
|
6 ώρες και 20΄
|
6 ώρες και 26΄
|
3.
|
Θεσ/νίκη – Αλεξ/πολη (IC)
|
5 ώρες
|
5 ώρες και 47΄
|
4.
|
Θεσ/νίκη – Σέρρες (IC)
|
1 ώρα και 45΄
|
1 ώρα και 54΄
|
5.
|
Νάουσα – Θεσ/νίκη
|
1 ώρα και 5΄
|
1 ώρα και 8΄
|
6.
|
Οινόη – Αθήνα
|
45΄
|
50΄
|
Επομένως όλοι διερωτόμαστε, για ποιο λόγο έπρεπε να γίνουν;
Για ποιο λόγο δαπανήθηκαν τόσα εκατομμύρια ευρώ, αφού ο χρόνος διαδρομής μεγαλώνει αντί να μικραίνει;
Εκτός των υπολοίπων σε ορισμένες
περιπτώσεις οι σιδηροδρομικές γραμμές έκλεισαν για μήνες ή για χρόνια,
ταλαιπωρώντας το επιβατικό κοινό.
Αντίθετα στο οδικό δίκτυο ολοκληρώθηκαν
μεγάλα έργα και συνεχίζονται ακόμη, όπως η Εγνατία και η Ιόνια οδός.
Μειώνοντας κατά πολύ τον χρόνο και την απόσταση της διαδρομής. Έτσι το
λεωφορείο κάνει τη διαδρομή Αλεξ/πολη- Ορεστιάδα σε 2 ώρες από (2 ώρες
και 20΄ το 2003) και τη διαδρομή Θεσ/νίκη – Αλεξ/πολη σε 3 ώρες και 45΄
(από 5 ώρες το 2003). Ποιο μέσο μεταφοράς θα επιλέξει άραγε το επιβατικό
κοινό; Τα συμπεράσματα δικά σας…