Συνεχίζεται το αφιέρωμα του ypodomes.com στα μεγάλα έργα υπό κατασκευή στην Ελλάδα με έργα Τραμ στην Αθήνα
Ένα από τα πιο πολύκροτα σήριαλ κατασκευής έργου αποτελεί η επέκταση του Τραμ της Αθήνας από το Νέο Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά. Η ιστορία του ξεκινά στις αρχές της περασμένης δεκαετίας .
Η χάραξη του αποτέλεσε σημείο σύγκρουσης μεταξύ Υπουργείων, Δήμου Πειραιά και Νομαρχίας Πειραιά. Έπρεπε να φτάσουμε στο ..2007 για να συμφωνήσου στην τελική μονή κυκλική χάραξη προκειμένου να «χωρέσει» το Τραμ στους στενούς δρόμους της πόλης.
Η δημοπράτηση του έργου ήταν εξίσου περιπετειώδης. Ξεκίνησε την Άνοιξη του 2009 απέκτησε ανάδοχο την εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ. Με ένσταση άλλης εταιρείας η κατασκευή του έργου έφτασε μέχρι τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια και τελικά 2,5 χρόνια μετά δικαιώθηκε η αρχική ανάδοχος του έργου.
Σήμερα είμαστε σε αναμονή υπογραφής της πολύκροτης σύμβασης η οποία θα υπογραφεί με συνολική καθυστέρηση 3,5 ετών. Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του έτους και να διαρκέσει μέχρι τις αρχές του 2015.
Το έργο χαρακτηρίζεται αναγκαίο για το δίκτυο του Τραμ που σήμερα καταλήγει στη μέση της διαδρομής στο ύψος του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας. Φτάνοντας στον Πειραιά θα αποτελέσει ένα σημαντικό μέσο μαζικής μεταφοράς για την πόλη του Πειραιά που σήμερα εξυπηρετείται στο κέντρο της μόνο από λεωφορεία και τρόλεϊ.
Το κόστος κατασκευής του έργου φτάνει τα 95εκ.ευρώ ενώ θα απαιτηθούν άλλα25εκ.ευρώ για την προμήθεια νέων συρμών Τραμ για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που θα προκύψουν από την κατασκευή της επέκτασης.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η επέκταση του Τραμ από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά αποτελείται από 5,4 χιλιόμετρα μονής γραμμής που θα ξεκινά από το σημερινό τερματικό σταθμό του Νέου Φαλήρου και θα διασχίζει τις οδούς: Μικράς Ασίας, Γρ.Λαμπράκη, Βασιλέως Γεωργίου, Ακτή Ποσειδώνος (τέρμα), Εθνικής Αντιστάσεως, Ομηρίδου Σκυλίτση και επιστροφή στο Νέο Φάληρο.
Η χρονοαπόσταση από το Νέο Φάληρο στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά θα είναι μόλις 5 λεπτά ενώ 6 λεπτά θα διαρκεί η διαδρομή μέχρι την Πλατεία Καραϊσκάκη στο λιμάνι της πόλης. Οι γραμμές του Τραμ θα κατασκευαστούν από προκατασκευασμένα τμήματα προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος κατασκευής και η όχληση της πόλης.
Εκεί θα καταλήγει στον τεράστιο συγκοινωνιακό κόμβο που θα μετατραπεί η περιοχή με την ύπαρξη σταθμών Μετρό των γραμμών 1 και 3, σταθμού του Προαστιακού, σταθμού Monorail και φυσικά στάσεων για λεωφορεία και τρόλεϊ.
Το Τραμ σε όλη τη διαδρομή θα διαθέτει την δική του λωρίδα κυκλοφορίας προκειμένου να μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα. Συνολικά θα κατασκευαστούν 12 στάσεις ενώ η ετήσια κίνηση υπολογίζεται σε 10εκ.επιβάτες.
Το έργο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και είμαστε σε αναμονή υπογραφής της σύμβασης και έναρξης της κατασκευής. Η χρονολογία συνολικής ολοκλήρωσης του είναι το 2015.
**Διαβάστε αύριο 21 Σεπτεμβρίου την συνέχεια του Αφιερώματος στα Μεγάλα Έργα Υπό Κατασκευή Στην Ελλάδα: ΕΡΓΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΑΘΕΠ: Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός, Κιάτο-Ψαθόπυργος
Ένα από τα πιο πολύκροτα σήριαλ κατασκευής έργου αποτελεί η επέκταση του Τραμ της Αθήνας από το Νέο Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά. Η ιστορία του ξεκινά στις αρχές της περασμένης δεκαετίας .
Η χάραξη του αποτέλεσε σημείο σύγκρουσης μεταξύ Υπουργείων, Δήμου Πειραιά και Νομαρχίας Πειραιά. Έπρεπε να φτάσουμε στο ..2007 για να συμφωνήσου στην τελική μονή κυκλική χάραξη προκειμένου να «χωρέσει» το Τραμ στους στενούς δρόμους της πόλης.
Η δημοπράτηση του έργου ήταν εξίσου περιπετειώδης. Ξεκίνησε την Άνοιξη του 2009 απέκτησε ανάδοχο την εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ. Με ένσταση άλλης εταιρείας η κατασκευή του έργου έφτασε μέχρι τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια και τελικά 2,5 χρόνια μετά δικαιώθηκε η αρχική ανάδοχος του έργου.
Σήμερα είμαστε σε αναμονή υπογραφής της πολύκροτης σύμβασης η οποία θα υπογραφεί με συνολική καθυστέρηση 3,5 ετών. Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του έτους και να διαρκέσει μέχρι τις αρχές του 2015.
Το έργο χαρακτηρίζεται αναγκαίο για το δίκτυο του Τραμ που σήμερα καταλήγει στη μέση της διαδρομής στο ύψος του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας. Φτάνοντας στον Πειραιά θα αποτελέσει ένα σημαντικό μέσο μαζικής μεταφοράς για την πόλη του Πειραιά που σήμερα εξυπηρετείται στο κέντρο της μόνο από λεωφορεία και τρόλεϊ.
Το κόστος κατασκευής του έργου φτάνει τα 95εκ.ευρώ ενώ θα απαιτηθούν άλλα25εκ.ευρώ για την προμήθεια νέων συρμών Τραμ για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που θα προκύψουν από την κατασκευή της επέκτασης.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η επέκταση του Τραμ από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά αποτελείται από 5,4 χιλιόμετρα μονής γραμμής που θα ξεκινά από το σημερινό τερματικό σταθμό του Νέου Φαλήρου και θα διασχίζει τις οδούς: Μικράς Ασίας, Γρ.Λαμπράκη, Βασιλέως Γεωργίου, Ακτή Ποσειδώνος (τέρμα), Εθνικής Αντιστάσεως, Ομηρίδου Σκυλίτση και επιστροφή στο Νέο Φάληρο.
Η χρονοαπόσταση από το Νέο Φάληρο στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά θα είναι μόλις 5 λεπτά ενώ 6 λεπτά θα διαρκεί η διαδρομή μέχρι την Πλατεία Καραϊσκάκη στο λιμάνι της πόλης. Οι γραμμές του Τραμ θα κατασκευαστούν από προκατασκευασμένα τμήματα προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος κατασκευής και η όχληση της πόλης.
Εκεί θα καταλήγει στον τεράστιο συγκοινωνιακό κόμβο που θα μετατραπεί η περιοχή με την ύπαρξη σταθμών Μετρό των γραμμών 1 και 3, σταθμού του Προαστιακού, σταθμού Monorail και φυσικά στάσεων για λεωφορεία και τρόλεϊ.
Το Τραμ σε όλη τη διαδρομή θα διαθέτει την δική του λωρίδα κυκλοφορίας προκειμένου να μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα. Συνολικά θα κατασκευαστούν 12 στάσεις ενώ η ετήσια κίνηση υπολογίζεται σε 10εκ.επιβάτες.
Το έργο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και είμαστε σε αναμονή υπογραφής της σύμβασης και έναρξης της κατασκευής. Η χρονολογία συνολικής ολοκλήρωσης του είναι το 2015.
**Διαβάστε αύριο 21 Σεπτεμβρίου την συνέχεια του Αφιερώματος στα Μεγάλα Έργα Υπό Κατασκευή Στην Ελλάδα: ΕΡΓΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΑΘΕΠ: Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός, Κιάτο-Ψαθόπυργος