O.SY. BUS DRIVERS Editorial: Η επέκταση του Τραμ για Πειραιά ξεκινά, το ερώτημα παραμένει αν θα αλλάξει την πόλη - "O.SY. BUS DRIVERS®"
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » , » Editorial: Η επέκταση του Τραμ για Πειραιά ξεκινά, το ερώτημα παραμένει αν θα αλλάξει την πόλη

Editorial: Η επέκταση του Τραμ για Πειραιά ξεκινά, το ερώτημα παραμένει αν θα αλλάξει την πόλη

Written By OsyBusDrivers on Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012 | 6:38 μ.μ.




Το δίκτυο Τραμ στην Αθήνα σήμερα είναι όχι μόνο μικρό αλλά και ..κουτσό. Ενώ καταλήγει σε 3 σημεία το ένα από αυτά, το Φάληρο ουσιαστικά δεν είναι τερματικός σταθμός αλλά σταθμός μετεπιβίβασης. Αυτό είναι που κάνει τόσο κρίσιμη την επέκταση του μέσου στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά.

Η μονή κυκλική χάραξη των 5,4 χιλιομέτρων έχει φέρει πολλές αντιδράσεις αλλά πλέον έχουμε φτάσει στο παρά ένα για την έναρξη των εργασιών. Σίγουρα θα μπορούσε κάποιος να βρει μια πιο ελκυστική χάραξη αλλά στην περίπτωση του Πειραιά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι πόλη-λιμάνι που σημαίνει πως ένα μεγάλο μέρος της πόλης συνορεύει με τη θάλασσα.

Αυτή η διαφορά είναι που κάνει το Τραμ να μοιάζει λίγο ασφυκτικά «χωμένο» στους στενούς δρόμους του Πειραιά. Η επέκταση ίσως φέρει και κάποιες ριζικές αλλαγές στο κυκλοφοριακό που μέχρι τώρα δεν έχουν εφαρμοστεί. Η σημαντικότερη από όλες είναι η μονοδρόμηση των 4 κύριων δρόμων της πόλης: Η Ηρώων Πολυτεχνείου είσοδος, η Λαμπράκη έξοδος. Η Βασιλέως Γεωργίου κάθοδος Δευτέρας Μεραρχίας άνοδος.

Αν και έχει εξαγγελθεί πολλές φορές το μέτρο της μονοδρόμησης των 4 αξόνων ποτέ δεν έχει εφαρμοστεί. Η κατασκευή του Τραμ είναι η ευκαιρία για να γίνει πραγματικότητα. Όσοι το θεωρούν αργό μέσο θα αναθεωρήσουν καθώς η απόσταση από το Νέο Φάληρο μέχρι το Δημοτικό Θέατρο θα γίνεται σε 5 λεπτά χάρη στην αποκλειστική λωρίδα που θα διαθέτει.

Ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα στον Πειραιά είναι το εκατέρωθεν παρκάρισμα των αυτοκινήτων ακόμα και στους βασικούς άξονες της πόλης που εκτός από τους παραπάνω 4 είναι και η παραλιακή Λεωφόρος. Οι λεωφορειολωρίδες καταπατούνται ενώ ακόμα και στις μονοδρομημένες Εθν. Αντιστάσεως και Γούναρη υπάρχουν παρκαρισμένα αυτοκίνητα και στις δύο πλευρές.

Το Τραμ μπορεί με την κατασκευή του λοιπόν όχι να κάνει κατάληψη κρίσιμου οδοστρώματος όπως πολλοί υποστηρίζουν αλλά να κάνει «κατάληψη» εκεί που σήμερα παρκάρουν παράνομα εκατοντάδες αυτοκίνητα. Οι δρόμοι του Πειραιά θα είναι το ίδιο λειτουργικοί και θα αναβαθμιστούν οπτικά.

Μην ξεχνάμε πως με την λειτουργία του Τραμ το 2015 και του Μετρό το 2017-2018 θα «κοπούν» πολλές λεωφορειακές γραμμές που σήμερα φορτώνουν με κίνηση το λιμάνι και το κέντρο της πόλης, όπως αντίστοιχα έγινε και στο κέντρο της Αθήνας.

Το Τραμ ήρθε για να μείνει και όσο πιο γρήγορα το βοηθήσουμε να ενταχθεί σε αυτή την αφιλόξενη πόλη τόσο πιο γρήγορα θα επιτύχει στην αποστολή του και θα μας καλέσει για μια όμορφη και όχι τόσο αργή βόλτα στα μακρόστενα βαγόνια του.

Καλή εβδομάδα σε όλους
Νίκος Καραγιάννης
10.09.2012

Share this article :

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ YOU - TUBE

 
Support : Copyright © 2012. "O.SY. BUS DRIVERS®" - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger
back to top