Γράφει ο Γ.Κ. ( Γενιδούνιας Κώστας )
Μηχανοδηγός
Αγαπητό Fimotro,
Διαβάζοντας την ανάρτηση αναγνώστη σας με ψευδώνυμο "Σιδηροδρομικός" διαπιστώνει κανείς το μέγεθος της προσπάθειας που κάνουν ορισμένοι συμπολίτες μας για να παραποιήσουν τα στοιχεία. Αναλυτικότερα...
στην ανάρτηση δεν αναφέρεται ότι Οι μειώσεις στις αποδοχές των σιδηροδρομικών την τελευταία τριετία έχουν ξεπεράσει το 44% .Τα 4200 Ε μεικτά (τα ποσά που αναφέρονται στο Βήμα είναι μεικτές αποδοχές ) του 2009 έγιναν 2380 Ε μεικτά το 2012 .Συνολική μείωση 44% για τους εργαζόμενους στην προικισμένη και καλομαθημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπως την αναφέρει ο εν λόγω αναγνώστης.
Ενώ όμως δείχνει να γνωρίζει τον τρόπο λειτουργίας των ΔΕΚΟ λησμονά σκόπιμα να αναφέρει ότι ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ ΟΣΕ λειτουργούν σε 24ωρη βάση που σημαίνει ότι στις αποδοχές που αναφέρονται περιλαμβάνονται αμοιβές για νυχτερινή εργασία , εργασία σε αργίες και υπερωριακή απασχόληση λόγω έλλειψης προσωπικού. Επιπλέον λόγω αυτής της έλλειψης προσωπικού μετά τις χιλιάδες μετατάξεις που επιβλήθηκαν με τον Ν.3891/2010 (ο σιδηρόδρομος και οι σιδηροδρομικοί στοχοποιήθηκαν από το πρώτο μνημόνιο ) συγκεκριμένοι κλάδοι (στους μηχανοδηγούς οφείλονται χιλιάδες ρεπό ) δουλεύουν σε ημέρες ανάπαυσης προκειμένου να καλυφθούν τα κενά. Και φυσικά και οι αμοιβές αυτές περιλαμβάνονται στα 2380 Ε μεικτά.
Επίσης απόδειξη της επιχειρούμενης παραπληροφόρησης των αναγνωστών είναι ότι δεν αναφέρεται ότι ο νέος Κανονισμός Εργασίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ τον Μάρτιο του 2012 (ΦΕΚ 697/09.03.2012 ) .Κανονισμός ο οποίος καταργεί την μονιμότητα και εξισώνει όλους τους τρόπους πληρωμής με την κείμενη εργατική νομοθεσία. Μάλιστα τότε παρουσιάστηκε σαν πιλότος για τις υπόλοιπες ΔΕΚΟ. Τον Απρίλιο του 2012 ψηφίστηκε νέο Οργανόγραμμα στο οποίο αποτυπώνονται ξεκάθαρα οι θέσεις ευθύνης (Μειώθηκαν έως και 50% στους χαμηλούς βαθμούς ) αλλά και τα τυπικά προσόντα που χρειάζονται για να καλυφθούν από τους υποψήφιους.
Για όλα αυτά βεβαίως υπήρξε και υπάρχει αντίδραση των σιδηροδρομικών , αλλά δεν παύει να είναι γεγονός ότι και ψηφίστηκαν και εφαρμόζονται. Ο Ν. 4024/2012 εφαρμόστηκε άμεσα και από τον Νοέμβριο του 2011 στον Όμιλο ΟΣΕ , ενώ πρέπει να τονίσουμε ότι σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ το 85% του προσωπικού (έχει και αυτό την σημασία στον υπολογισμό του κόστους εφόσον μιλάμε με τεχνοκρατικά κριτήρια ) έχει προϋπηρεσία μεγαλύτερη των 30 ετών!
Βεβαίως δεν γίνεται κανένας λόγος για το ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει περάσει στην κερδοφορία από τις αρχές του 2012. Αντίστοιχα το προηγούμενα χρόνια είχε παρουσιάσει κ ζημιές μέχρι 250 εκ Ευρώ ετησίως. (2007-2009). Δεν γνωρίζω αν ο επονομαζόμενος σιδηροδρομικός γνωρίζει το τι συμβαίνει αυτήν την στιγμή στον Όμιλο και την δεινή θέση που έχουν περιέλθει εργαζόμενοι εξαιτίας των μειώσεων της τάξης του 45 %.
Γνωρίζω όμως ότι σκοπίμως επιχείρησε να παραποιήσει την αλήθεια παρουσιάζοντας ως προικισμένη και καλομαθημένη μια ΔΕΚΟ που πρώτη εφήρμοσε τους μνημονιακούς Νόμους επιβάλλοντας μέσες μειώσεις της τάξεως του 45 % . Όχι μόνο δεν έσπασαν τα αυγά στον σιδηρόδρομο αλλά πήραν και τα τσόφλια με μια οριζόντια εφαρμοζόμενη πολιτική.
ΠΗΓΗ