Ευρύτερες διαστάσεις έχει τελικά το θέμα με το «πάγωμα» στις περαιτέρω μειώσεις μισθώτων υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών με πρόφαση την μη καταβολή κινήτρου επίτευξης δημοσιονομικών στόχων.
Όπως προκύπτει από τις αντιδράσεις συνδικαλιστών, η αναστολή των περαιτέρω μειώσεων έχει εφαρμογή σε συνολικά 60.000 δημόσιους υπαλλήλους που εργάζονται και σε άλλα υπουργεία πέραν του ΥΠΟΙΚ και οι οποίοι δικαιούντο να λαμβάνουν κίνητρο επίτευξης στόχων (καθορίζεται με βάση το άρθρο 19 του νόμου 4024/2011) το οποίο ουσιαστικά καταργείται μετά από τη συμφωνία Κυβέρνησης –Τρόικας για την απόσυρση όλων των επιδομάτων.
Έτσι η διάταξη που περιλαμβάνεται στην πράξη νομοθετικού περιεχομένου που κατατέθηκε στη Βουλή και προβλέπει την επ’ αόριστον αναστολή των μειώσεων μέχρι να εφαρμοστεί το άρθρο 19, αφορά και σε πλήθος άλλων υπαλλήλων που εργάζονται στο Δημόσιο. Στη ρύθμιση υπάγονται πέραν των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών, και εργαζόμενοι στον τομέα των πετρελαιοειδών στο υπουργείο Ανάπτυξης, μια κατηγορία υπαλλήλων του υπ.Εσωτερικών, οι εργαζόμενοι στην πρώην Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, οι μηχανικοί του υπουργείου Υποδομών, οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι, οι επιθεωρητές Υγείας, κ.ά.
Σύμφωνα με το νόμο για το ενιαίο μισθολόγιο, όσοι υπάλληλοι είχαν μείωση στις αποδοχές τους που ξεπερνούσε το 25%, το υπερβάλλον ποσό θα μειώνονταν σε τρεις ισόποσες ετήσιες δόσεις κάθε Νοέμβριο μέχρι και το 2014.
Νωρίτερα, το Capital.gr είχε μεταδώσει τα εξής:
Με πράξη νομοθετικού περιεχομένου που καλείται να υπογράψει ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιχειρούν κάποιοι στην Κυβέρνηση να εξαιρέσουν μόνο τους υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών από τις μειώσεις μισθών που αποφασίστηκαν πέρυσι για όλο τον Δημόσιο τομέα, με πρόσχημα ότι οι εφοριακοί και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι του ΥΠΟΙΚ δεν έχουν λάβει ακόμη «το κίνητρο επίτευξης δημοσιονομικών στόχων».
Η «εξαίρεση» είναι καλά κρυμμένη στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή στις 4 Οκτωβρίου για την κύρωση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου που αφορά μεταξύ άλλων στις τροποποιήσεις του Μεσοπρόθεσμου την κατάργηση του ελάχιστου ποσοστού του Δημοσίου στις δημόσιες επιχειρήσεις κ.ά.
Έρχεται δε μόλις λίγες ημέρες πριν ξεκινήσει η εφαρμογή των διατάξεων για τις περικοπές επιδομάτων που θα ισχύσουν από 1ης Νοεμβρίου για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους στο πλαίσιο του νόμου για το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο που ψηφίστηκε το 2011.
Η εξαίρεση επιχειρείται να περάσει με το άρθρο 4 του εν λόγω νομοσχεδίου στην παράγραφο 2 του οποίου αναφέρεται ότι:
2α. «η εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης β΄του τελευταίου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 αναστέλλεται μέχρι την πλήρη εφαρμογή των προβλεπόμενων στις διατάξεις του άρθρου 19 του ίδιου νόμου».
2β: Η ισχύς της παρούσας παραγράφου αρχίζει την 3η Οκτωβρίου 2012».
Τι σημαίνει στην πράξη αυτό;
Το άρθρο 29 του νόμου για το ενιαίο μισθολόγιο καθορίζει την κατάταξη των δημοσίων υπαλλήλων σε μισθολογικά κλιμάκια. Η παράγραφος 2 του άρθρου ρυθμίζει πως θα καταβληθούν οι τυχόν αυξήσεις που θα προκύψουν από τα νέα μισθολογικά κλιμάκια ενώ το τελευταίο εδάφιο αφορά στο πως κατανέμονται οι περικοπές και εστιάζει στον τρόπο που κατανέμεται τμηματικά η συνολική μείωση «εφόσον αυτή είναι μεγαλύτερη του 25% των αποδοχών που λάμβαναν οι δικαιούχοι κατά τον τελευταίο μήνα πριν την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου».
Από την παραπάνω διάταξη, η εφαρμογή της οποίας θα ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2012 (σ.σ ο νόμος ψηφίστηκε πέρυσι τον Οκτώβριο), προέκυπτε περικοπή σε επιδόματα όλου του Δημόσιου τομέα αρχής γενομένης από τον επόμενο μήνα.
Ωστόσο η εξαίρεση που εισάγεται με το άρθρο 4 του νέου νόμου που έχει κατατεθεί στη Βουλή, αφορά μόνο τους υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών καθώς προτείνει την αναστολή εφαρμογής των περικοπών μέχρι την επίτευξη των στόχων του άρθρου 19, το οποίο αφορά αποκλειστικά στην καταβολή κινήτρου επίτευξης δημοσιονομικών στόχων στους υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών (εφοριακοί κ.α).
Η προσπάθεια εξαίρεσης των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών έχει ήδη γίνει αντιληπτή και έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις στο δημόσιο τομέα.
Όπως λένε αρμόδιες πηγές στο Capital.gr, το θέμα δεν είναι να εξαιρεθούν και οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι από τις περικοπές, αλλά να ισχύσει ο νόμος για όλους και να μην υπάρχουν εξαιρέσεις υπέρ συγκεκριμένων συντεχνιών όπως φαίνεται να συμβαίνει με τους υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών οι οποίοι χρησιμοποιούν ως όπλο για τις διεκδικήσεις τους, τη δύναμη των εφοριών για την είσπραξη εσόδων.
Την εντύπωση ότι η εν λόγω εξαίρεση επιχειρείται να περάσει κρυφίως ενισχύει και το γεγονός ότι η διάταξη δεν κατατέθηκε ως Νόμος αλλά ως πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, «μπλεγμένη» με σειρά άλλων ρυθμίσεων οι οποίες έχουν επείγοντα χαρακτήρα (αλλαγές στο μεσοπρόθεσμο κ.α) Αυτό σημαίνει ότι δεν θα γίνει συζήτηση και ψηφοφορία κατ’ άρθρο στην ολομέλεια, αλλά θα κυρωθεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, με ανατρεπτική προθεσμία 3 μηνών.
Η «εξαίρεση» είναι καλά κρυμμένη στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή στις 4 Οκτωβρίου για την κύρωση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου που αφορά μεταξύ άλλων στις τροποποιήσεις του Μεσοπρόθεσμου την κατάργηση του ελάχιστου ποσοστού του Δημοσίου στις δημόσιες επιχειρήσεις κ.ά.
Έρχεται δε μόλις λίγες ημέρες πριν ξεκινήσει η εφαρμογή των διατάξεων για τις περικοπές επιδομάτων που θα ισχύσουν από 1ης Νοεμβρίου για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους στο πλαίσιο του νόμου για το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο που ψηφίστηκε το 2011.
Η εξαίρεση επιχειρείται να περάσει με το άρθρο 4 του εν λόγω νομοσχεδίου στην παράγραφο 2 του οποίου αναφέρεται ότι:
2α. «η εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης β΄του τελευταίου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 αναστέλλεται μέχρι την πλήρη εφαρμογή των προβλεπόμενων στις διατάξεις του άρθρου 19 του ίδιου νόμου».
2β: Η ισχύς της παρούσας παραγράφου αρχίζει την 3η Οκτωβρίου 2012».
Τι σημαίνει στην πράξη αυτό;
Το άρθρο 29 του νόμου για το ενιαίο μισθολόγιο καθορίζει την κατάταξη των δημοσίων υπαλλήλων σε μισθολογικά κλιμάκια. Η παράγραφος 2 του άρθρου ρυθμίζει πως θα καταβληθούν οι τυχόν αυξήσεις που θα προκύψουν από τα νέα μισθολογικά κλιμάκια ενώ το τελευταίο εδάφιο αφορά στο πως κατανέμονται οι περικοπές και εστιάζει στον τρόπο που κατανέμεται τμηματικά η συνολική μείωση «εφόσον αυτή είναι μεγαλύτερη του 25% των αποδοχών που λάμβαναν οι δικαιούχοι κατά τον τελευταίο μήνα πριν την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου».
Από την παραπάνω διάταξη, η εφαρμογή της οποίας θα ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2012 (σ.σ ο νόμος ψηφίστηκε πέρυσι τον Οκτώβριο), προέκυπτε περικοπή σε επιδόματα όλου του Δημόσιου τομέα αρχής γενομένης από τον επόμενο μήνα.
Ωστόσο η εξαίρεση που εισάγεται με το άρθρο 4 του νέου νόμου που έχει κατατεθεί στη Βουλή, αφορά μόνο τους υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών καθώς προτείνει την αναστολή εφαρμογής των περικοπών μέχρι την επίτευξη των στόχων του άρθρου 19, το οποίο αφορά αποκλειστικά στην καταβολή κινήτρου επίτευξης δημοσιονομικών στόχων στους υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών (εφοριακοί κ.α).
Η προσπάθεια εξαίρεσης των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών έχει ήδη γίνει αντιληπτή και έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις στο δημόσιο τομέα.
Όπως λένε αρμόδιες πηγές στο Capital.gr, το θέμα δεν είναι να εξαιρεθούν και οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι από τις περικοπές, αλλά να ισχύσει ο νόμος για όλους και να μην υπάρχουν εξαιρέσεις υπέρ συγκεκριμένων συντεχνιών όπως φαίνεται να συμβαίνει με τους υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών οι οποίοι χρησιμοποιούν ως όπλο για τις διεκδικήσεις τους, τη δύναμη των εφοριών για την είσπραξη εσόδων.
Την εντύπωση ότι η εν λόγω εξαίρεση επιχειρείται να περάσει κρυφίως ενισχύει και το γεγονός ότι η διάταξη δεν κατατέθηκε ως Νόμος αλλά ως πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, «μπλεγμένη» με σειρά άλλων ρυθμίσεων οι οποίες έχουν επείγοντα χαρακτήρα (αλλαγές στο μεσοπρόθεσμο κ.α) Αυτό σημαίνει ότι δεν θα γίνει συζήτηση και ψηφοφορία κατ’ άρθρο στην ολομέλεια, αλλά θα κυρωθεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, με ανατρεπτική προθεσμία 3 μηνών.
ΠΗΓΗ: Capital.gr