Ξεκινούν και πάλι από αύριο τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ενώ η παύση δρομολογίων από τον ΟΑΣΘ πήρε παράταση έως τις 14 Δεκεμβρίου. Ποιες προσωρινές λύσεις βρέθηκαν για τα δυο μεταφορικά μέσα
Ξεκινούν και πάλι από αύριο τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ενώ ο ΟΑΣΘ δεν θα τραβήξει τελικά χειρόφρενο το ερχόμενο Σάββατο, μετά τις προσωρινές λύσεις που βρέθηκαν για τα δυο μεταφορικά μέσα της πόλης.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα είπε στη Voria.gr ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης εγκρίθηκε το δάνειο 2,5 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα και έτσι ο Οργανισμός θα πληρώσει τους εργαζόμενους ενώ θα εξασφαλιστεί και πετρέλαιο έως τις 14 Δεκεμβρίου. «Έχουμε μια παράταση δυο εβδομάδων, οπότε μέχρι τότε οι τροϊκανοί θα μας δώσουν και την ευαγγελιζόμενη δόση. Έχω και την υπόσχεση από την κυβέρνηση ότι μόλις πάρουν τα λεφτά θα δώσουν μια προκαταβολή 40% από τα 35,5 εκατ.ευρώ που χρωστάνε» είπε ο κ. Στεφανίδης.
Ωστόσο, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ αναμένει ακόμα το τηλεφώνημα από την Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο αναμένεται να πραγματοποιηθεί σήμερα το μεσημέρι.
Εν τω μεταξύ, το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ξεκινά από αύριο τα δρομολόγια που είχαν σταματήσει οριστικά από την περασμένη Δευτέρα. Το ΚΤΕΛ κατάφερε μετά από πιέσεις και πήρε πίστωση χρόνου από τις εταιρείες πετρελαιοειδών, που συνεργάζεται. «Θα τους αποπληρώσουμε σε βάθος χρόνου, αλλά μέχρι τότε και εμείς πρέπει να φανούμε αντάξιοι στις υποχρεώσεις που αναλάβαμε και όταν θα λήξουν οι επιταγές να έχουμε τα χρήματα και να τους πληρώσουμε» είπε στη Voria.gr ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης. Υπογράμμισε, πάντως, ότι η λύση είναι προσωρινή, καθώς οι οφειλές του δημοσίου ισχύουν.
Σε περίπτωση που ο ΟΑΣΘ σταματούσε τα δρομολόγια από 1η Δεκεμβρίου, στον αέρα θα ήταν η μετακίνηση 450.000 Θεσσαλονικέων, οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά τα λεωφορεία του Οργανισμού. Οι οφειλές του δημοσίου προς τον Οργανισμό αγγίζουν το ποσό των 80 εκατ.ευρώ από το 2010 έως σήμερα. Το κράτος χρωστά στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, 35,5 εκατ. ευρώ με αποφάσεις της διαιτησίας, οι οποίες είναι υποχρεωτικά εκτελεστέες, για το 2011 και 2012, ενώ παράλληλα υπάρχουν οφειλές ακόμα 45 εκατ. από το οριστικό κλείσιμο των ετών 2010 και 2011.
Το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης σταμάτησε τα δρολόγια τη Δευτέρα 26 Νοεμβρίου, εξαιτίας των καθυστερήσεων στην αποπληρωμή των υπηρεσιών που παρείχε βάσει συμβάσεων στο κράτος. Το ΚΤΕΛ έχει να λαμβάνει χρήματα από τρεις πλευρές και συγκεκριμένα από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το έργο της μεταφοράς των μαθητών, από τον ΟΑΣΘ για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου στο πρώην επαρχείο Λαγκαδά και στο δήμο Βόλβης, καθώς και από το υπουργείο Εσωτερικών για το πρόγραμμα της ΚΕΔΚΕ «ΣΥΝΚΟΙΝΩΝΙΑ» που πραγματοποιήθηκε το 2009.