O.SY. BUS DRIVERS Στις αστικές συγκοινωνίες τα ΚΤΕΛ Αττικής... - "O.SY. BUS DRIVERS®"
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » » Στις αστικές συγκοινωνίες τα ΚΤΕΛ Αττικής...

Στις αστικές συγκοινωνίες τα ΚΤΕΛ Αττικής...

Written By OsyBusDrivers on Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2012 | 1:56 π.μ.



Στις αστικές συγκοινωνίες τα ΚΤΕΛ Αττικής
Tης Μαρίας Μόσχου
Στο τραπέζι του διαλόγου για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, που αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα, θα εξεταστούν σειρά προτάσεων και εισηγήσεων ομάδων εργασίας αλλά και φορέων.
Οι πιο ριζοσπαστικές από αυτές κάνουν λόγο για ένταξη των ΚΤΕΛ Αττικής στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών, τα οποία θα λειτουργούν συμπληρωματικά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα οποία θα πρέπει να «μοιραστούν» και την κρατική επιδότηση.
Παράλληλα, η διαγραφή των χρεών των αστικών συγκοινωνιών, στο πρότυπο του ΟΣΕ, αλλά και ο συμψηφισμός των χρεών του Δημοσίου προς τους συγκοινωνιακούς φορείς με τις οφειλές τους προς το ΙΚΑ είναι πιθανό να υιοθετηθούν προκειμένου οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας να αλλάξουν τη σημερινή τους μορφή και να γίνουν βιώσιμες και ανταγωνιστικές.
Στις αστικές συγκοινωνίες τα ΚΤΕΛ Αττικής
ΚΤΕΛ
Τον επανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής απαιτεί η μειωμένη επιβατική κίνηση αλλά και η κάλυψη γραμμών εκτός του κέντρου της Αθήνας τόσο από τα ΚΤΕΛ όσο και από τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ.
Ο νόμος Ρέππα για τις συγκοινωνίες, ο οποίος τελικά δεν εφαρμόστηκε, προέβλεπε τις συμπράξεις των ΚΤΕΛ με την τότε ΕΘΕΛ.
Στελέχη της αγοράς χαρακτηρίζουν τη «σύμπραξη» αυτή αναγκαία προκειμένου να πάψει η αλληλοκάλυψη περιοχών εκτός κέντρου. Αυτό θα είχε δύο σημαντικές επιπτώσεις:
H ΟΣΥ θα μείωνε σημαντικά τα λειτουργικά της έξοδα, καθώς οι μεγάλες αποστάσεις που καλύπτουν σήμερα πολλές λεωφορειακές γραμμές δημιουργούν μεγάλες δαπάνες τόσο σε προσωπικό όσο και υπερωριακή απασχόληση αλλά και καύσιμα.
Τα ΚΤΕΛ θα έπρεπε να μπουν στο σύστημα επιδότησης, διεκδικώντας κομμάτι της πίτας που μέχρι σήμερα παίρνουν μόνο οι συγκοινωνιακοί φορείς.
Δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει ότι χρειάζονται μελέτες που θα αποδείξουν ότι τα οφέλη από τη μεγάλη αυτή αλλαγή θα είναι θετικά, ωστόσο όπως φαίνεται οι πρώτες ενδείξεις που είχαν καταγραφεί και στον νόμο Ρέππα δείχνουν ως μονόδρομο μια τέτοια κίνηση με τα σημερινά δεδομένα.
ΟΣΥ
Χαμηλά έσοδα από συγκοινωνιακές υπηρεσίας καταγράφει το εννεάμηνο του 2012 η ΟΣΥ, η οποία παρουσιάζει μείωση 8,96 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011.
Ειδικότερα, τα έσοδα από πωλήσεις υπηρεσιών από 103,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2011 περιορίστηκαν σε 93,93 εκατομμύρια ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2012.
Αυτό οφείλεται κυρίως στη μείωση των εσόδων από εισιτήρια κατά 10,12%.
Την ίδια στιγμή, τα έσοδα από κρατική επιχορήγηση αυξήθηκαν κατά 8,99% και από 98 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν σε 106,86 εκατ. ευρώ.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τα διάφορα έξοδα μειώθηκαν κατά 28,9%, ενώ οι δαπάνες προσωπικού παρουσίασαν μείωση 22,3% από τη μείωση του προσωπικού κατά 532 άτομα από συνταξιοδοτήσεις και μετατάξεις καθώς και από τη μείωση των υπερωριών.
Το ίδιο διάστημα τα καύσιμα παρουσίασαν αύξηση 3,42%, παρά τη μείωση του έργου των λεωφορείων και των τρόλεϊ, ενώ μείωση 17,8% επετεύχθη στις δαπάνες για ανταλλακτικά.
Διαφημίσεις
Στο πλαίσιο της προσπάθειας αύξησης των εσόδων του, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών θα διαθέσει την πίσω πλευρά των εισιτηρίων του για την προβολή εταιρειών, προϊόντων και υπηρεσιών.
Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να προβληθούν μέσω της εκτύπωσης του λογοτύπου τους ή και διαφημιστικού μηνύματος στην πίσω πλευρά του εισιτηρίου, καταβάλλοντας τίμημα ανάλογο με την ποσότητα των εισιτηρίων, στα οποία θα επιλέξουν να προβληθούν.
Τιμές
Για την τοποθέτηση των διαφημιστικών μηνυμάτων διατίθενται τα εισιτήρια αξίας 1,40 ευρώ, 0,70 ευρώ, 1,20 ευρώ και 0,60 ευρώ. Η ελάχιστη ποσότητα εισιτηρίων που διατίθενται προς προβολή είναι 1.080.000 εισιτήρια της ίδιας τιμής και η αντίστοιχη χρέωση ανέρχεται σε 2.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ.
Αντιστοίχως, η μέγιστη ποσότητα των εισιτηρίων που μπορεί να διατίθενται μηνιαίως για την τοποθέτηση διαφημιστικών μηνυμάτων ανέρχεται σε 8.000.000 - 10.000.000 εισιτήρια.
Στα 130 εκατ. ευρώ οι οφειλές
Στα 130 εκατ. ευρώ ανέρχονται τα χρέη των υπουργείων προς τους συγκοινωνιακούς φορείς παρά το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα κάποια υπουργεία ξεκίνησαν να αποδίδουν έσοδα στις εταιρείες.
Τα χρέη αυτά θα μπορούσαν να συμψηφιστούν με τα χρέη των εταιρειών προς το ΙΚΑ, αλλά και προς τρίτους. Πρόκειται για πρόταση που έχει ξανασυζητηθεί, ωστόσο, ποτέ δεν ελήφθη τελική απόφαση.
Δεν είναι τυχαίο ότι η ΟΣΥ έχει οφειλές προς προμηθευτές που αγγίζουν τα 80 εκατ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή οι υπέρογκες οφειλές των υπουργείων Εργασίας και Παιδείας στις εταιρείες του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, που προέρχονται από την παροχή μειωμένων εισιτηρίων, κινδυνεύουν να τινάξουν στον αέρα το συγκοινωνιακό έργο κυρίως της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), η οποία είναι η μεγαλύτερη και πιο προβληματική οικονομικά μεταξύ των εταιρειών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Συνολικά υπολογίζεται ότι οι οφειλές των δύο υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ, για την παροχή μειωμένου κομίστρου σε ορισμένες κατηγορίες πολιτών, ανέρχονται στο ποσό των 130,8 εκατ. ευρώ για το 2011 και το 2012, με αποτέλεσμα να αποτελούν τον μεγαλύτερο οφειλέτη προς τις αστικές συγκοινωνίες.
Παρά το γεγονός ότι οι οφειλές των υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ επιβαρύνουν τις εταιρείες κάθε χρόνο, η ανησυχία στους κόλπους του ΟΑΣΑ είναι εντονότατη φέτος, καθώς η ΟΣΥ (εταιρεία που ελέγχει λεωφορεία και τρόλεϊ) αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες με τη μισθοδοσία κάθε μήνα, η οποία διαμορφώνεται στα 16 εκατ. ευρώ περίπου.
Κινητοποιήσεις
Μπαράζ απεργιακών κινητοποιήσεων στις συγκοινωνίες ξεκίνησαν χθες οι εργαζόμενοι στις εταιρείες ΣΤΑΣΥ.
Οι διοικήσεις των σωματείων στη ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. (ΗΣΑΠ, μετρό, τραμ) με τα συνδικάτα εργαζομένων στην Ο.ΣΥ. Α.Ε. (ΕΘΕΛ - ΗΛΠΑΠ) συμφώνησαν να προχωρήσουν και σε από κοινού για δράσεις, που θα κορυφωθούν με δυναμικές κινητοποιήσεις με την ψήφιση των νέων οικονομικών μέτρων.
Οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς έχουν προαναγγείλει 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες που θα ξεκινήσουν την ημέρα της ψήφισης των νέων μέτρων στη Βουλή.
Μάλιστα οι εργαζόμενοι προτείνουν σε αντίθεση με τις αυξήσεις που θέλει να επιβάλλει η κυβέρνηση να γίνουν μειώσεις στην τιμή των εισιτηρίων ώστε να φτάσουν στα επίπεδα του 2009, δηλαδή στο 1 ευρώ.
Share this article :

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ YOU - TUBE

 
Support : Copyright © 2012. "O.SY. BUS DRIVERS®" - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger
back to top