Μέσα στον Ιανουάριο θα υπογραφεί η σύμβαση για την πρώτη, μετά το 2004 μεγάλη επέκταση του πιο φιλικού για το περιβάλλον συγκοινωνιακού έργου, του τραμ που σε 25 μήνες θα φτάσει στη καρδιά του Πειραιά.
Εκτιμάται ότι θα «διώξει» τουλάχιστον 20.000 Ι.Χ. οχήματα την ημέρα από τους δρόμους συμβάλλοντας κατά πολύ στην μείωση των ρύπων στο επιβαρημένο λιμάνι.
Σύμφωνα με την Ημερησία, κατά ένα έκτο οικονομικότερο από το μετρό το τραμ τίθεται πλέον και σε προτεραιότητα από την κυβέρνηση σε ότι αφορά στα νέα έργα που θα γίνει προσπάθεια να ενταχθούν για χρηματοδότηση από το νέο πακέτο κοινοτικής βοήθειας.
Για τον λόγο αυτό και με δεδομένο ότι δύσκολα θα βρεθούν χρήματα για πάνω από τρεις νέους σταθμούς μετρό, στο υπουργείο Ανάπτυξης θέτουν σε προτεραιότητα αμέσως μετά την επέκταση προς Πειραιά, τις επεκτάσεις προς Αργυρούπολη και Πεδίο του Άρεως και αμέσως μετά για την μεγάλη επέκταση προς Κερατσίνι - Πέραμα και Πατήσια.
Σε ότι αφορά στην επέκταση προς Πειραιά, η υπογραφή της σύμβασης της Αττικό Μετρό με τον ανάδοχο να έχει καθυστερήσει λόγω της δυσκολίας που συνάντησε η κατασκευαστική εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ στο να εξασφαλίσει τις απαραίτητες εγγυητικές επιστολές καθώς η μεγάλη έκπτωση που έχει προσφέρει, σύμφωνα με τον Νόμο, ανεβάζει το ποσό της εγγυητικής επιστολής.
ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
Το πρόβλημα σύμφωνα με πληροφορίες λύθηκε και από την Αττικό Μετρό δηλώνουν τώρα ότι μέσα στον Ιανουάριο θα υπογραφεί η σύμβαση και θα ξεκινήσουν τα έργα που θα ολοκληρωθούν έπειτα από δυο χρόνια. Η επέκταση έχει μήκος 5,4 χλμ. και προϋπολογισμό 50 εκ. ευρώ και θα εξυπηρετεί καθημερινά 35.000 επιβάτες με 12 στάσεις. Η επέκταση θα ξεκινάει από το Νέο Φάληρο και η διαδρομή μέχρι το λιμάνι θα γίνεται σε μόλις 8 λεπτά.
Για τον λόγο αυτό και με δεδομένο ότι δύσκολα θα βρεθούν χρήματα για πάνω από τρεις νέους σταθμούς μετρό, στο υπουργείο Ανάπτυξης θέτουν σε προτεραιότητα αμέσως μετά την επέκταση προς Πειραιά, τις επεκτάσεις προς Αργυρούπολη και Πεδίο του Άρεως και αμέσως μετά για την μεγάλη επέκταση προς Κερατσίνι - Πέραμα και Πατήσια.
Σε ότι αφορά στην επέκταση προς Πειραιά, η υπογραφή της σύμβασης της Αττικό Μετρό με τον ανάδοχο να έχει καθυστερήσει λόγω της δυσκολίας που συνάντησε η κατασκευαστική εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ στο να εξασφαλίσει τις απαραίτητες εγγυητικές επιστολές καθώς η μεγάλη έκπτωση που έχει προσφέρει, σύμφωνα με τον Νόμο, ανεβάζει το ποσό της εγγυητικής επιστολής.
ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
Το πρόβλημα σύμφωνα με πληροφορίες λύθηκε και από την Αττικό Μετρό δηλώνουν τώρα ότι μέσα στον Ιανουάριο θα υπογραφεί η σύμβαση και θα ξεκινήσουν τα έργα που θα ολοκληρωθούν έπειτα από δυο χρόνια. Η επέκταση έχει μήκος 5,4 χλμ. και προϋπολογισμό 50 εκ. ευρώ και θα εξυπηρετεί καθημερινά 35.000 επιβάτες με 12 στάσεις. Η επέκταση θα ξεκινάει από το Νέο Φάληρο και η διαδρομή μέχρι το λιμάνι θα γίνεται σε μόλις 8 λεπτά.
Η Αττικό Μετρό έχει εξάλλου έτοιμες μελέτες προκειμένου να προχωρήσει άμεσα δυο επεκτάσεις, το κόστος των οποίων δεν θα ξεπερνά τα 40 εκ. ευρώ τα οποία εκτιμάται ότι μπορούν να βρεθούν ώστε να τρέξουν οι δημοπρατήσεις ακόμα και μέσα στο 2013.
Πρόκειται για την επέκταση από το Σύνταγμα έως την πλατεία Αιγύπτου στο Πεδίο του Άρεως. Η γραμμή θα ακολουθεί την λεωφ. Πανεπιστημίου και την οδό Πατησίων και εντάσσεται στο πλαίσιο του έργου της πεζοδρόμησης.
Το μήκος της διαδρομής θα είναι 2,2 χλμ. και θα εξυπηρετούνται περίπου 35.000 επιβάτες την ημέρα. Ακόμα, στο σχεδιασμό είναι η μικρή επέκταση προς Αργυρούπολη μήκους 1,5 χλμ. που θα εξυπηρετεί περίπου 10.000 επιβάτες την ημέρα.
Ο μεγάλος στόχος είναι όμως να ενταχθούν στο επόμενο κοινοτικό «πακέτο» δυο μεγάλες και εμπορικές επεκτάσεις προς πυκνοκατοικημένες εργατικές περιοχές.
Το μήκος της διαδρομής θα είναι 2,2 χλμ. και θα εξυπηρετούνται περίπου 35.000 επιβάτες την ημέρα. Ακόμα, στο σχεδιασμό είναι η μικρή επέκταση προς Αργυρούπολη μήκους 1,5 χλμ. που θα εξυπηρετεί περίπου 10.000 επιβάτες την ημέρα.
Ο μεγάλος στόχος είναι όμως να ενταχθούν στο επόμενο κοινοτικό «πακέτο» δυο μεγάλες και εμπορικές επεκτάσεις προς πυκνοκατοικημένες εργατικές περιοχές.
Αφενός πρόκειται για την «νεκρανάσταση» της παλιάς γραμμής τραμ που ένωνε τον Πειραιά με το Κερατσίνι και το Πέραμα, άλλα και μικρότερες επεκτάσεις προς την Φρεατύδα και το Χατζηκυριάκειο και αφετέρου για την περαιτέρω επέκταση της γραμμής από το Πεδίο του Άρεως έως τα Άνω Πατήσια με κατάληψη μέρους του καταστρώματος της οδού Πατησίων.