Μέσα στους επόμενους μήνες στο Μετρό της Αθήνας θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους 3 νέες επεκτάσεις με 7 σταθμούς προς Χαϊδάρι, Ανθούπολη, Ελληνικό. Μαζί με αυτές τις επεκτάσεις θα ξεκινήσουν και τη λειτουργία τους οι νέοι συρμοί Γ` γενιάς της Αττικό Μετρό.
Οι νέοι αυτοί συρμοί παρουσιάζουν τεχνολογική ανωτερότητα σε σχέση με τους συρμούς Α και Β γενιάς. Διαθέτουν μία σειρά από τεχνικά χαρακτηριστικά που κάνουν τόσο την δουλειά του οδηγού πιο άνετη όσο και το ταξίδι των επιβατών πιο ασφαλές.
Συνολικά 17 νέοι συρμοί θα προστεθούν στον στόλο του Μετρό και θα καλύψουν τις νέες ανάγκες που προέκυψαν από τις νέες επεκτάσεις που πρόκειται οσονούπω να λειτουργήσουν.
Τα κύρια χαρακτηριστικά των νέων συρμών είναι :
Υψηλότατα επίπεδα αξιοπιστίας και ασφάλειας λειτουργίας
Αναβαθμισμένο εσωτερικό των συρμών με υψηλή αισθητική και βελτιωμένες συνθήκες ανέσεως για τους επιβάτες.
Καλύτερη προσβασιμότητα σε άτομα με ειδικές ανάγκες (AMEA), με κινούμενο σκαλοπάτι για κάλυψη του κενού μεταξύ συρμού και αποβάθρας, και με πρόβλεψη ειδικού χώρου για τα αμαξίδια των ΑΜΕΑ.
Υψηλότερη δομική αντοχή των βαγονιών σε φορτία και σε κόπωση
Αμάξωμα από αλουμίνιο
Εξελιγμένο σύστημα φρένων με αναβαθμισμένες λειτουργίες ελέγχου και ακρίβεια σταματήματος που θα επιτρέπει και την μελλοντική λειτουργία σε σταθμούς με Πετάσματα-Θύρες επί των αποβαθρών των σταθμών.
Αναβαθμισμένος και ισχυρότερος κλιματισμός σε όλα τα βαγόνια.
Βαφές του οχήματος με υδατοδιαλυτά χρώματα φιλικά προς το περιβάλλον.
Μεγιστοποίηση της χρήσης ανακυκλούμενων υλικών
Οι συρμοί θα διαθέτουν εσωτερικά νέο σύγχρονο σύστημα πληροφόρησης επιβατών με διπλές οθόνες LCD σε κάθε βαγόνι, ηλεκτρονικούς χάρτες αντί των τυπωμένων χαρτών πάνω από τις θύρες που δείχνουν την κατεύθυνση του συρμού και τους επόμενους σταθμούς, κάμερες εξωτερικά και εσωτερικά του συρμού για επιτήρηση των θυρών και του εσωτερικού χώρου, και ένδειξη μη λειτουργούσης θύρας για την έγκαιρη προσέγγιση των επιβατών σε άλλες θύρες.
Στα θέματα ασφάλειας των επιβατών έχουν προστεθεί νέο σύστημα ανίχνευσης καπνού εσωτερικά και εξωτερικά του συρμού, παράθυρα έκτακτης διαφυγής των επιβατών σε περίπτωση ανάγκης, και υψηλότερη ασφάλεια προστασίας των επιβατών κατά το κλείσιμο των θυρών.
Βελτιώσεις που αφορούν την συντήρηση, με κινητήρες κλειστού τύπου, με νέο διαγνωστικό σύστημα με εκτεταμένες δυνατότητες διαχείρισης της λειτουργίας του συρμού, και με αυτόματο και ασύρματο σύστημα μετάδοσης της λειτουργικής κατάστασης και όλων των σχετικών δεδομένων του κάθε συρμού κατά την είσοδό του στο κάθε αμαξοστάσιο, με τελικό αποδέκτη ένα κεντρικά ελεγχόμενο σύστημα οργάνωσης της συντήρησης των συρμών.
Οι νέοι συρμοί του Μετρό όμως δεν διαφέρουν μόνο ποιοτικά αλλά και εμφανισιακά. Τα χρώματα αυτή τη φορά άλλαξαν και πλέον είναι το άσπρο, το μαύρο, το πράσινο και το γκρι. Το μεταλλικό χρώμα που είχαμε συνηθίσει στους υπάρχοντες συρμούς δεν υπάρχει και σου δίνεται η αίσθηση της καθαρότητας.
Οι νέοι συρμοί του Μετρό ήδη έχουν κάνει τις πρώτες τους βόλτες στις επεκτάσεις του Μετρό και αναμένεται να τους δούμε να λειτουργούν από την ερχόμενη Άνοιξη, μαζί με την πρώτη σε λειτουργία επέκταση, εκείνη της Ανθούπολης.
ΠΗΓΗ.