Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΑ ενέκρινε με απόφαση του τα κείμενα της διακήρυξης της δεύτερης και τελικής φάσης για το έργο “Μελέτη, Χρηματοδότηση, Εγκατάσταση, Υποστήριξη Λειτουργίας, Συντήρηση και Τεχνική Διαχείριση ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών και Διαχείρισης Στόλου για την Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. με ΣΔΙΤ".
Η ανακοίνωση των εταιρειών που πέρασαν στην τελική φάση για το έργο της εγκατάστασης της τηλεματικής στις στάσεις των λεωφορείων και τρόλεϊ της Αθήνας έχει γίνει από τον Νοέμβριο του 2012 και πλέον ξεκινά και η αντίστροφη μέτρηση για την αλλαγή στον τρόπο μετακίνησης του πολίτη στην πόλη.
Αν δεν έχουμε άλλες καθυστερήσεις, τις επόμενες μέρες αναμένεται να δημοσιευτεί η ημερομηνία υποβολής των οικονομικών προσφοράς που θα αναδείξει και τον τελικό μειοδότη που θα αναλάβει αυτό το σπουδαίο έργο.
Αν δεν έχουμε άλλες καθυστερήσεις, τις επόμενες μέρες αναμένεται να δημοσιευτεί η ημερομηνία υποβολής των οικονομικών προσφοράς που θα αναδείξει και τον τελικό μειοδότη που θα αναλάβει αυτό το σπουδαίο έργο.
Όταν μπει σε λειτουργία, 1000 στάσεις θα αποκτήσουν μικρούς ψηφιακούς πίνακες (ανάλογους με εκείνους στους σταθμούς του Μετρό). Οι πίνακες αυτοί θα ενημερώνουν σε πραγματικό χρόνο την απαιτούμενη ώρα για την έλευση του λεωφορείου από την στάση μέσω φυσικά του συστήματος GPS.
Αυτό είναι εν ολίγοις και το σύστημα της τηλεματικής το οποίο με την λειτουργία του το 2014 θα μεταμορφώσει τις μετακινήσεις των επιβατών. Με τον υπολογισμό της ώρας έλευσης των λεωφορείων θα μπορεί να γίνεται γρηγορότερη και πιο αποτελεσματική η μετακίνηση αλλά και ο συνδυασμός μέσων για την μεταφορά.
Το μέτρο της τηλεματικής εφαρμόζεται εδώ και χρόνια με επιτυχία σε άλλες πόλεις της χώρας (Θεσσαλονίκη, Κατερίνη κ.α) και στην Αθήνα έρχεται για να δικαιώσει την φήμη του αλλά και να βελτιώσει την χαμένη αξιοπιστία των Αθηναϊκών λεωφορείων που στην μεγάλη τους πλειοψηφία δεν φημίζονται για την ακρίβεια τους.
Είναι ένα σημαντικά ισχυρό όπλο κατά της μετακίνησης με το ι.χ και μάλιστα σε μία εποχή που η βενζίνη είναι απλησίαστη και η κάθε μετακίνηση κοστίζει πανάκριβα.
Εκτός άλλων θα δημιουργηθεί και κέντρου ελέγχου από όπου θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η λειτουργική κατάσταση του συστήματος συγκοινωνιών και θα γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις για τον καλύτερο συντονισμό και βελτιστοποίηση του συγκοινωνιακού έργου.
Το Σύστηµα Τηλεµατικής θα μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες μετακίνησης, και θα ανεβάσει την ποιότητα των υπηρεσιών του ΟΑΣΑ. Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του συστήματος είναι:
Αυτό είναι εν ολίγοις και το σύστημα της τηλεματικής το οποίο με την λειτουργία του το 2014 θα μεταμορφώσει τις μετακινήσεις των επιβατών. Με τον υπολογισμό της ώρας έλευσης των λεωφορείων θα μπορεί να γίνεται γρηγορότερη και πιο αποτελεσματική η μετακίνηση αλλά και ο συνδυασμός μέσων για την μεταφορά.
Το μέτρο της τηλεματικής εφαρμόζεται εδώ και χρόνια με επιτυχία σε άλλες πόλεις της χώρας (Θεσσαλονίκη, Κατερίνη κ.α) και στην Αθήνα έρχεται για να δικαιώσει την φήμη του αλλά και να βελτιώσει την χαμένη αξιοπιστία των Αθηναϊκών λεωφορείων που στην μεγάλη τους πλειοψηφία δεν φημίζονται για την ακρίβεια τους.
Είναι ένα σημαντικά ισχυρό όπλο κατά της μετακίνησης με το ι.χ και μάλιστα σε μία εποχή που η βενζίνη είναι απλησίαστη και η κάθε μετακίνηση κοστίζει πανάκριβα.
Εκτός άλλων θα δημιουργηθεί και κέντρου ελέγχου από όπου θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η λειτουργική κατάσταση του συστήματος συγκοινωνιών και θα γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις για τον καλύτερο συντονισμό και βελτιστοποίηση του συγκοινωνιακού έργου.
Το Σύστηµα Τηλεµατικής θα μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες μετακίνησης, και θα ανεβάσει την ποιότητα των υπηρεσιών του ΟΑΣΑ. Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του συστήματος είναι:
Παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο της θέσης όλων των οχημάτων.
Πληροφόρηση των επιβατών για τις ώρες διέλευσης των οχημάτων, μέσω των «έξυπνων στάσεων».
Πληροφόρηση των επιβατών για τις ώρες διέλευσης των οχημάτων, μέσω διαδικτύου, SMS και εφαρμογών 3ης γενιάς (3G) κινητής τηλεφωνίας.
Ενημέρωση επιβατών εντός οχήματος (αναγγελία επόμενης στάσης, ad hoc ανακοινώσεις από Κέντρα Διαχείρισης).
Επικοινωνία οδηγών με τα Κέντρα Διαχείρισης.
Πληροφόρηση για την επιβατική κίνηση κατά γραμµή, στάση και δρομολόγιο ή ώρα (μέσω του συστήματος αυτόματης καταμέτρησης επιβατών).
Έλεγχος της αξιοπιστίας των δρομολογίων και της τήρησης του προγραμματισμού και κατ΄ επέκταση βελτιστοποίηση του προγραμματισμού του συγκοινωνιακού έργου.
Ενημέρωση ακυρώσεων δρομολογίων ή τροποποιήσεων στον προγραμματισμό
ΠΗΓΗ.