Όταν το 2008 ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κος Σουφλιάς παρουσίαζε το πλάνο της Αττικό Μετρό για εκτεταμένο δίκτυο 8 γραμμών με σκοπό να καλυφθεί σχεδόν όλη η πόλη, βγήκαν πολλοί να πουν ότι πρόκειται για ένα φαραωνικό σχέδιο, ότι οι 8 γραμμές θα κάνουν ζημιά (!!!) στην πόλη, ότι θα παραμείνει μακέτα.
Το σχέδιο εκείνο παρά το γεγονός πως έχουν περάσει 5 σχεδόν χρόνια δεν έχει εγκαταλειφθεί εντελώς. Ακόμα και σήμερα μπορεί να ανατρέξει κάποιος στην ιστοσελίδα της Αττικό Μετρό και να το δει. Ουσιαστικά δεν γίνεται καμία κουβέντα για αυτό το πλάνο λόγω της κατάστασης που επικρατεί μίας και για να γίνουν τα έργα αυτά απαιτούνται σχεδόν 10 δις ευρώ.
Η 5η ΓΡΑΜΜΗ
Αν κοιτάξει κάποιος προσεκτικά σήμερα τον σχεδιασμό της 4ης γραμμής του Μετρό της Αθήνας θα παρατηρήσει πως υπάρχει ένας νέος κλάδος από τον Ευαγγελισμό προς την Άνω Ηλιούπολη μετατρέποντας την γραμμή από U σε Y. Αυτός ακριβώς ο κλάδος υπάρχει στο χάρτη Σουφλιά ως η νότια κατάληξη της 5ης γραμμής.
Στην ιστορία του Μετρό της Αθήνας έχουμε παρατηρήσει πως όλοι οι αρχικοί κλάδοι γραμμών έχουν τελικά γίνει αυτοτελείς γραμμές, οπότε δεν θα ήταν σενάριο επιστημονικής φαντασίας να πει κάποιος πως αυτό το παρακλάδι των 4 χιλιομέτρων θα μπορούσε να είναι η αρχή της 5ης γραμμής ως ένα πολύ μελλοντικό πλάνο.
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΩΝ 8 ΓΡΑΜΜΩΝ
Παρά τις μεγάλες αδυναμίες που παρουσίασε εκείνο το δίκτυο των 8 γραμμών, είναι αλήθεια πως συμπύκνωσε τις ανάγκες δραστικής επέκτασης που έχει ανάγκη ο Μητροπολιτικός Σιδηρόδρομος της Αθήνας. Το χρονοδιάγραμμα φυσικά μας οδηγεί σε 3 δεκαετίες μετά αλλά δεν θα ήταν κακή σκέψη να υπάρξει μία αρχική τοποθέτηση για την ανάπτυξη των γραμμών σύμφωνα με τις ανάγκες που έχει η πόλη και με τις προβλέψεις για τις μελλοντικές.
ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑΣ
Η Αθήνα δεν είναι μόνο μία Μητρόπολη αλλά και μία ιδανική Μετρό-πόλη. Η σφιχτή δόμηση της πόλης, οι στενοί δρόμοι και ο μεγάλος πληθυσμός της σε σχετικά μικρή έκταση την κάνουν ιδανική πόλη για ανάπτυξη γραμμών Μετρό καθώς θα έχουν εξασφαλισμένη εμπορική επιτυχία. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως ο κόσμος που χρησιμοποιεί το Μετρό δεν έχει μειωθεί σε βαθμό που έχει μειωθεί σε άλλα μέσα.
Ο ΧΑΡΤΗΣ ΣΟΥΦΛΙΑ
Αυτός ο χάρτης είχε επιλεγεί καθώς κάλυπτε το 80% της έκτασης της πόλης. Εκτός από τις 3 πρώτες γραμμές και την 4η που είχε σχεδιαστεί πρότερα είχαν χαραχθεί άλλες 4 γραμμές σε σκοπό να καλύψουν συνολικά τις ανάγκες της πόλης:
ΓΡΑΜΜΗ 1: Πειραιάς-Κηφισιά και επέκταση μέχρι τη Νέα Ερυθραία
ΓΡΑΜΜΗ 2: Ζεφύρι- Περιστέρι –Ελληνικό- Γλυφάδα
ΓΡΑΜΜΗ 3: Αεροδρόμιο-Σύνταγμα- Αιγάλεω –Πειραιάς
ΓΡΑΜΜΗ 4: Πετρούπολη- Γαλάτσι – Πανεπιστήμιο-Μαρούσι- Λυκόβρυση
ΓΡΑΜΜΗ 5: Άνω Ηλιούπολη-Παγκράτι-Πατήσια-Ν. Φιλαδέλφεια- Άνω Λιόσια
ΓΡΑΜΜΗ 6: Χαλάνδρι- Γκύζη- Καλλιθέα- Χατζηκυριάκειο(Γ6Α), Θησείο- Πέτρου Ράλλη- Κερατσίνι- Πέραμα (Γ6Β),
ΓΡΑΜΜΗ 7: Λ. Καβάλας-Κέντρο- Νέα Σμύρνη – Άλιμο (Ποσειδώνος)
ΓΡΑΜΜΗ 8: Κυκλική