Την δημιουργία δικτύου τραμ για την πόλη εξετάζει η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δώσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της πόλης. Η "λύση" που εξετάζεται αφορά στη δημιουργία μιας γραμμής πρώτης προτεραιότητας που θα διασχίζει την πόλη, μέχρι το 2016, εξυπηρετώντας τη δυτική, αλλά και την ανατολική Θεσσαλονίκη.
Σημειώνεται, ότι η μελέτη για τη δημιουργία του δικτύου του τραμ για τη Θεσσαλονίκη, αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες στους εμπλεκόμενους φορείς (Αττικό Μετρό, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, και στους δήμους Θεσσαλονίκης, Θερμαϊκού και Κορδελιού - Ευόσμου) σε ειδική συνάντηση υπό τον πρόεδρο του ΣΑΣΘ (Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης), που έχει αναλάβει και την εκπόνηση των μελετών.Αξίζει να αναφερθεί ότι το ΣΑΣΘ, φαίνεται ότι έχει καταλήξει σε 3 προτάσεις σχετικά με τη διαδρομή του τραμ στη Θεσσαλονίκη. Η πρώτη πρόταση προβλέπει την αφετηρία του στην πλατεία Ευόσμου και έπειτα, μέσω της Τσιμισκή και της Νέας Εγνατίας, τη διέλευσή του από την Ανω Τούμπα και την κατάληξή του στην Κλινική "Γένεσις" στην Πυλαία. Η δεύτερη αφορά στην επέκταση προς τις δυτικές συνοικίες, με αφετηρία του τραμ το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και η τρίτη πρόταση αφορά επίσης, στην επέκταση του τραμ προς τις δυτικές συνοικίες της πόλης, με εκκίνηση της γραμμής τον Εύοσμο, τη διέλευση από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και την κατάληξή του στη Μίκρα, μέσω της Βασιλίσσης Ολγας.