O.SY. BUS DRIVERS Ταλαιπωρία χωρίς τέλος για το επιβατικό κοινό "Τα λεωφορεία της... υπομονής" - "O.SY. BUS DRIVERS®"
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » » Ταλαιπωρία χωρίς τέλος για το επιβατικό κοινό "Τα λεωφορεία της... υπομονής"

Ταλαιπωρία χωρίς τέλος για το επιβατικό κοινό "Τα λεωφορεία της... υπομονής"

Written By OsyBusDrivers on Τετάρτη 10 Απριλίου 2013 | 12:50 μ.μ.


Σε... είδος εν ανεπαρκεία κινδυνεύουν να μετατραπούν τα αστικά λεωφορεία στην Αθήνα, τα οποία γίνονται όλο και πιο δυσεύρετα εξαιτίας των καταργήσεων γραμμών, των μειώσεων συχνοτήτων αλλά και των ελλείψεων σε ανταλλακτικά που παρατηρούνται την τελευταία τριετία.Σύμφωνα με τους εργαζομένους, οι βάρδιες στα λεωφορεία έχουν μειωθεί κατά 35% τις καθημερινές και κατά 25% τα Σαββατοκύριακα, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι πολλών περιοχών του λεκανοπεδίου να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στις μετακινήσεις τους
Οι περικοπές αυτές έχουν συρρικνώσει πάνω από το 1/3 τον αριθμό των εκτελούμενων δρομολογίων τις καθημερινές και περίπου στο μισό τα Σαββατοκύριακα.
Υπολογίζεται ότι κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών υλοποιήθηκαν 600 προσωρινές και 300 μόνιμες τροποποιήσεις υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ. Σε ορισμένες περιπτώσεις ιδρύθηκαν και νέες γραμμές, αλλά στις περισσότερες οι διοικήσεις του ΟΑΣΑ εφάρμοσαν το μέτρο της συγχώνευσης γραμμών, το οποίο οδήγησε μοιραία στη μείωση των προσφερόμενων θέσεων.
Σύμφωνα με τους εργαζομένους στα αστικά λεωφορεία, οι καθυστερήσεις σε όλες τις γραμμές φτάνουν πλέον τα 25 λεπτά, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις οι επιβάτες αναγκάζονται να περιμένουν το επόμενο λεωφορείο ακόμα και 50 λεπτά. Καλύτερη είναι η κατάσταση στα τρόλεϊ, αν και εκεί δεν είναι σπάνιες οι καθυστερήσεις των δρομολογίων λόγω της ανυπαρξίας εφεδρειών στις βάρδιες τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες.
«Οι βάρδιες αυτή την περίοδο στα λεωφορεία έχουν μειωθεί κατά 35% τις καθημερινές και περίπου άλλο 25% τα Σάββατα και τις Κυριακές. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα Σαββατοκύριακα βγαίνουν για δρομολόγια τέσσερα από τα δέκα λεωφορεία και μεγάλες περιοχές όπως τα Λιόσια αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα», λέει στο «Εθνος» ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΑ Λεωνίδας Σκούλλος.
Αποτέλεσμα είναι από τα 2.100 λεωφορεία που αριθμεί ο στόλος της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) δρομολόγια να εκτελούν περίπου τα 1.100. «Ακόμα κι αν δεν είχαν μειωθεί όμως τα δρομολόγια, δύσκολα θα μπορούσε να δρομολογήσει η εταιρεία περισσότερα οχήματα αφού δεν υπάρχουν οδηγοί για πιο πολλές βάρδιες. Από τους περίπου 5.500 οδηγούς που δούλευαν το 2009 φέτος είμαστε 3.986», λέει ο κ. Σκούλλος.
Οι μεγάλες καθυστερήσεις έχουν ως αποτέλεσμα τον εκνευρισμό των επιβατών, ο οποίος συχνά οδηγεί σε καβγάδες με τους οδηγούς των λεωφορείων: «Γινόμαστε σάκος του μποξ χωρίς να φταίμε», λένε οι οδηγοί, το συνδικάτο των οποίων αναγκάστηκε να βγάλει και ειδική ανακοίνωση πριν από λίγους μήνες με την οποία ενημέρωνε τους επιβάτες για τα τηλέφωνα στα οποία μπορούν να απευθύνονται για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις μετακινήσεις τους.
Το πρόβλημα
Εκτός από τη συρρίκνωση των δρομολογίων όμως σημαντικό πρόβλημα στη λειτουργία λεωφορείων και τρόλεϊ έχει δημιουργήσει και η έλλειψη ανταλλακτικών: «Η μείωση του συγκοινωνιακού έργου μπορεί να έκρυψε τις ελλείψεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν», λέει ο πρόεδρος των τεχνικών Αποστόλης Ραφτόπουλος, προσθέτοντας ότι τα τελευταία δύο χρόνια που η εταιρεία αδυνατούσε να αποπληρώσει τους προμηθευτές, οι αποθήκες ήταν άδειες από ανταλλακτικά: «Παίρναμε εξαρτήματα από τα ακινητοποιημένα λεωφορεία στα αμαξοστάσια και να τα τοποθετούσαμε σε αυτά που έκαναν δρομολόγια», τονίζει.
Αντίστοιχη είναι και η κατάσταση στα τρόλεϊ, καθώς, σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων Νίκο Ξυδάκη, από τα 365 οχήματα που αριθμεί ο στόλος, δρομολόγια εκτελούν περίπου 190-200.
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ «ΚΟΚΚΙΝΟ»
«Χειρόφρενο» από τις μαζικές συνταξιοδοτήσεις
Στο «κόκκινο» κινδυνεύει να φτάσει η λειτουργία των λεωφορείων εντός του 2013 εξαιτίας των κενών που αφήνουν στην εταιρεία οι ελλείψεις σε προσωπικό αλλά και οι προσεχείς μαζικές αποχωρήσεις εργαζομένων με συνταξιοδότηση, οι οποίες δημιουργούν... πονοκέφαλο στη νέα διοίκηση της εταιρείας.
«Αν και το 95% των βαρδιών εκτελείται κανονικά, οι ελλείψεις είναι μεγάλες και το πρόβλημα αναμένεται να χειροτερέψει φέτος και του χρόνου, καθώς εκτιμάται ότι μόνο έως το τέλος της χρονιάς θα συνταξιοδοτηθούν άλλοι 350 οδηγοί και τεχνίτες» λέει στο «Εθνος» ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), Γιάννης Οικονόμου. Ο ίδιος μάλιστα προσανατολίζεται να θέσει ζήτημα προσλήψεων στο ποσοστό του 1/10 που έχει καθοριστεί και στα περιθώρια που αφήνει το μνημόνιο.
Την ίδια στιγμή θετικά είναι τα μηνύματα από το... μέτωπο των προμηθειών, καθώς έχουν ήδη αρχίσει να εισρέουν ανταλλακτικά στην εταιρεία δεδομένου ότι η ΟΣΥ κατάφερε να λάβει τη δόση για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών και αναμένεται να εξοφλήσει οφειλές ύψους περίπου 30 εκατ. ευρώ εντός του επόμενου τριμήνου.
Σε επίπεδο δρομολογίων, η διοίκηση της εταιρείας αναμένεται να προχωρήσει στον ανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου. Ηδη μάλιστα εξετάζει το ενδεχόμενο να διακόψει ορισμένα νυχτερινά δρομολόγια που αποφέρουν λιγοστά έσοδα στην εταιρεία προκειμένου να μπορέσει να ενισχύσει άλλα σε περιοχές που εμφανίζουν αυξημένη ζήτηση.
Παράλληλα θα διερευνηθούν οι ανάγκες που θα δημιουργήσει η παράδοση των νέων σταθμών του μετρό προκειμένου να αναπροσαρμοστούν τα δρομολόγια και να γίνουν τροφοδοτικά των μέσων σταθερής τροχιάς, ενώ ήδη γίνεται συζήτηση για τα αλληλοσυμπληρούμενα δρομολόγια λεωφορείων και ΚΤΕΛ.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

ΠΗΓΗ.
Share this article :

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ YOU - TUBE

 
Support : Copyright © 2012. "O.SY. BUS DRIVERS®" - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger
back to top