Για μία ακόμα φορά γινόμαστε μάρτυρες στην πλήρη απαξίωση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου. Το δίκτυο ενός μέσου που έπρεπε να μετακινεί σύμφωνα με μελέτες του 2003 και του 2004 σήμερα σχεδόν 250.000 επιβάτες και να έχει ήδη επεκταθεί στο Λαύριο, είναι εκτεθειμένο, απογυμνωμένο με λιγότερους από 20.000 επιβάτες την ημέρα και ένα ξεπουπουλιασμένο timetable.
Εχθές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε ρυθμίσεις στο τμήμα του Προαστιακού Κιάτο – Αεροδρόμιο – Κιάτο λόγω εργασιών αναβάθμισης στην σιδηροδρομική υποδομή, που αναμένεται να διαρκέσουν εννέα μέρες. Συγκεκριμένα ανακοίνωσε την διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ των σταθμών ΣΚΑ - Μεταμόρφωση - ΣΚΑ. Οι επιβάτες που ταξιδεύουν από το Κιάτο με προορισμό το Αεροδρόμιο θα πρέπει να μετεπιβιβάζονται σε λεωφορεία από το σταθμό ΣΚΑ μέχρι τον σταθμό του Ηρακλείου και αντίστροφα.
Αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα του Προαστιακού. Εδώ και καιρό δεν λειτουργεί το τμήμα Αθήνα-Πειραιάς. Υπάρχουν επίσης εδώ και ένα έτος 2 έτοιμοι σταθμοί (ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ- ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ) που δεν έχουν αποδοθεί στο επιβατικό κοινό, λόγω διαφωνιών μεταξύ ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ.
Δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση του κεντρικού σταθμού της πόλης με το Αεροδρόμιο, δεν υπάρχει γραμμή που να συνδέει το μεγαλύτερο λιμάνι της πόλης με το κέντρο και την Αττική Οδό. Όχι γιατί δεν υπάρχουν γραμμές, αλλά γιατί υπάρχουν χίλια-μύρια προβλήματα.
Τα προβλήματα του Προαστιακού είναι τόσα πολλά και συνεχή που θα έπρεπε εδώ και καιρό να έχει τραβήξει την προσοχή του Υπουργείου ΑΝΥΠ. Κάτι που προς το παρόν δεν έχει γίνει και συνεχίζεται ο μηδενισμός ενός μέσου που στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης κατέχει σημαντικότατη θέση.
Το ypodomes.com επικοινώνησε εχθές με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον κο Αθανασόπουλο και ρώτησε σχετικά με πολλά από τα προβλήματα που έχει το μέσο. Χωρίς να μασήσει τα λόγια του μίλησε για αυτά και βέβαια φάνηκε πόσο απογυμνωμένη είναι σήμερα η εταιρεία.
Όπως μας είπε είναι αδύνατο στο αστικό τμήμα από τον Πειραιά μέχρι το ΣΚΑ να γίνουν πιο τακτικά δρομολόγια (όπως σε πολλές πόλεις της Ευρώπης που η συχνότητα φτάνει κάθε 10 λεπτά/ ώρα). Ο λόγος , όπως μας είπε, είναι πως δεν υπάρχει ούτε το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό, ούτε το τροχαίο υλικό για να καλύψει τις ανάγκες που θα προέκυπταν σε μια τέτοια περίπτωση.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι σε αναμονή όμως και για την ολοκλήρωση των έργων υποδομής, ηλεκτροκίνησης, τηλεδιοίκησης τα οποία τόσο στην περίπτωση του Προαστιακού (στο αστικό τμήμα) όσο και στην περίπτωση του διαδρόμου Αθήνα-Τιθορέα-Δομοκός δεν έχουν ολοκληρωθεί καθώς οι σχετικοί διαγωνισμοί εκκρεμούν.
Ο Προαστιακός της Αθήνας σήμερα, ουδεμία σχέση έχει με Προαστιακό Σιδηρόδρομο πόλης 5εκ. κατοίκων. Είναι ένα κακοφτιαγμένο και ξεπεσμένο μέσο που στην αντίληψη του κόσμου είναι κάτι ξένο και μακρινό. Δεν είναι κρίμα;
ΠΗΓΗ.