Το δίκτυο του Μετρό φέτος μετά από πολλά χρόνια επεκτείνεται καθώς μέχρι
τον Σεπτέμβριο θα έχει ολοκληρωθεί η προσθήκη 7 νέων σταθμών και
περίπου 8,5χλμ νέας υπόγειας γραμμής. Από το ερχόμενο Φθινόπωρο η
γραμμή 2 θα φτάνει από το Ελληνικό μέχρι την Ανθούπολη και η γραμμή 3
από την Αγία Μαρίνα στο Χαϊδάρι μέχρι την Δουκίσσης Πλακεντίας στο
Χαλάνδρι.
Μαζί με την γραμμή 1 Πειραιάς-Κηφισιά θα έχουμε για πρώτη φορά ένα αξιοπρεπές, μικρό δίκτυο γραμμών που θα καλύπτει ένα σημαντικό μέρος της πόλης. Τα κενά που υπάρχουν θα εξακολουθούν να είναι μεγάλα αλλά θα μπορούμε να μιλάμε για ένα δίκτυο που θα αποτελείται από 3 γραμμές και 65 σταθμούς.
Μετά τον Σεπτέμβριο το μόνο έργο κατασκευής Μετρό θα είναι η επέκταση της γραμμής 3 από το Χαϊδάρι στο κέντρο του Πειραιά με 7,5 χλμ και 6 σταθμούς. Υπολογιστικά, μέχρι το 2018 το δίκτυο Μετρό της πρωτεύουσας θα φτάσει τους 71 σταθμούς.
ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ
Τα σχέδια που έχει η Αττικό Μετρό είναι πολλά, όμως η χρηματοδότηση αυτών των έργων απαιτεί δις ευρώ και προς το παρόν δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για νέα έργα.
Τα νέα project της Αττικό Μετρό περιλαμβάνουν μία νέα 4η γραμμή που θα εκτείνεται από το Γαλάτσι μέχρι το κέντρο της Αθήνας και από εκεί μέχρι την Ηλιούπολη στα νότια και την Λυκόβρυση στα βόρεια. Είναι μία γραμμή κολοσσός με 33χλμ γραμμής και 29 σταθμούς με κόστος 3,3 δις ευρώ. Το πρώτο τμήμα από το Γαλάτσι μέχρι τον Ευαγγελισμό θα το δούμε να δημοπρατείται κατά προτεραιότητα. Για τα υπόλοιπα δεν υπάρχει κάτι σαφές.
Επίσης θα έχουμε την ολοκλήρωση της γραμμής 2. Προς Βορρά από την Ανθούπολη μέχρι το Ίλιον (4χλμ-3 σταθμοί) και προς Νότο από το Ελληνικό στην Γλυφάδα (3χλμ-2σταθμοί).
Τέλος στα επόμενα έργα περιμένουμε την υπογειοποίηση της γραμμής 1 από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά με την προσθήκη ενός ακόμα σταθμού.
Όταν ολοκληρωθεί όλο το πλήθος των έργων των σχεδιαζόμενων επεκτάσεων η Αθήνα θα έχει ένα δίκτυο 4 γραμμών με 106 σταθμούς, πλησιάζοντας αρκετά τον μέσο όρο αντίστοιχων με την Αθήνα πόλεων τόσο πληθυσμιακά όσο και γεωγραφικά.
Μαζί με την γραμμή 1 Πειραιάς-Κηφισιά θα έχουμε για πρώτη φορά ένα αξιοπρεπές, μικρό δίκτυο γραμμών που θα καλύπτει ένα σημαντικό μέρος της πόλης. Τα κενά που υπάρχουν θα εξακολουθούν να είναι μεγάλα αλλά θα μπορούμε να μιλάμε για ένα δίκτυο που θα αποτελείται από 3 γραμμές και 65 σταθμούς.
Μετά τον Σεπτέμβριο το μόνο έργο κατασκευής Μετρό θα είναι η επέκταση της γραμμής 3 από το Χαϊδάρι στο κέντρο του Πειραιά με 7,5 χλμ και 6 σταθμούς. Υπολογιστικά, μέχρι το 2018 το δίκτυο Μετρό της πρωτεύουσας θα φτάσει τους 71 σταθμούς.
ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ
Τα σχέδια που έχει η Αττικό Μετρό είναι πολλά, όμως η χρηματοδότηση αυτών των έργων απαιτεί δις ευρώ και προς το παρόν δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για νέα έργα.
Τα νέα project της Αττικό Μετρό περιλαμβάνουν μία νέα 4η γραμμή που θα εκτείνεται από το Γαλάτσι μέχρι το κέντρο της Αθήνας και από εκεί μέχρι την Ηλιούπολη στα νότια και την Λυκόβρυση στα βόρεια. Είναι μία γραμμή κολοσσός με 33χλμ γραμμής και 29 σταθμούς με κόστος 3,3 δις ευρώ. Το πρώτο τμήμα από το Γαλάτσι μέχρι τον Ευαγγελισμό θα το δούμε να δημοπρατείται κατά προτεραιότητα. Για τα υπόλοιπα δεν υπάρχει κάτι σαφές.
Επίσης θα έχουμε την ολοκλήρωση της γραμμής 2. Προς Βορρά από την Ανθούπολη μέχρι το Ίλιον (4χλμ-3 σταθμοί) και προς Νότο από το Ελληνικό στην Γλυφάδα (3χλμ-2σταθμοί).
Τέλος στα επόμενα έργα περιμένουμε την υπογειοποίηση της γραμμής 1 από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά με την προσθήκη ενός ακόμα σταθμού.
Όταν ολοκληρωθεί όλο το πλήθος των έργων των σχεδιαζόμενων επεκτάσεων η Αθήνα θα έχει ένα δίκτυο 4 γραμμών με 106 σταθμούς, πλησιάζοντας αρκετά τον μέσο όρο αντίστοιχων με την Αθήνα πόλεων τόσο πληθυσμιακά όσο και γεωγραφικά.