Οι επιχειρηματίες των ΚΤΕΛ Αττικής ενδιαφέρονται για τις γραμμές κορμού, κυρίως αυτές που εξυπηρετούν αεροδρόμιο και λιμάνι. Πρώτη στις προτιμήσεις είναι η γραμμή εξπρές για το “Ελ. Βενιζέλος”, όπου το εισιτήριο είναι 5 ευρώ
Μέσω του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, που προβλέπεται να κατατεθεί στη Βουλή τον επόμενο μήνα, το αρμόδιο υπουργείο δρομολογεί την ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών, που εξυπηρετούν σήμερα πάνω από 180 εκατ. επιβάτες τον χρόνο, αλλά και τη νέα αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, παρά το γεγονός ότι οι αλλεπάλληλες αναπροσαρμογές της προηγούμενης τριετίας δεν έχουν αποδώσει.
Η αρχή, σύμφωνα με πληροφορίες, θα γίνει με τα λεωφορεία, που απαξιώνονται συστηματικά με την αυξανόμενη ακύρωση δρομολογίων, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται περιμένοντας στις στάσεις, με κρύο και με ζέστη.
Με αυτό το σκηνικό ακούγεται σαν ανέκδοτο η εξαγγελία του Κωστή Χατζηδάκη ότι σε μια διετία θα υπάρχει ηλεκτρονική πληροφόρηση των επιβατών που εξυπηρετούνται από λεωφορεία και τρόλεϊ, κατά τα πρότυπα του συστήματος που λειτουργεί με επιτυχία στο μετρό. Με άλλα λόγια υπόσχεται «παντεσπάνι» στους ταλαιπωρημένους.
Γραμμές «κορμού»
Οι επιχειρηματίες των ΚΤΕΛ Αττικής ενδιαφέρονται για τις γραμμές κορμού, κυρίως αυτές που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο και το λιμάνι. Πρώτη στις προτιμήσεις τους είναι η γραμμή εξπρές για το «Ελ. Βενιζέλος», όπου το εισιτήριο είναι 5 ευρώ.
Φυσικά δεν έχουν λόγους να εξυπηρετούν άλλες γραμμές που παρουσιάζουν μειωμένη επιβατική κίνηση, ούτε απομακρυσμένες περιοχές, όπως κάνει σήμερα ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) για κοινωνικούς λόγους. Υπάρχουν όμως οι επιδοτήσεις, αλλά και οι περικοπές.
Το τελευταίο δεκαήμερο, χωρίς ενημέρωση των επιβατών, ο ΟΑΣΑ κατάργησε τα δρομολόγια της Κυριακής σε δύο γραμμές τρόλεϊ (7-«Πανεπιστήμιο-Λεωφόρος Αλεξάνδρας» και 8-«Λ. Αλεξάνδρας-Ακαδημίας») και δύο λεωφορείων (404-«Σταθμός Εθνική Άμυνα-Σταθμός Χαλανδρίου» και 060-«Κυκλική Λυκαβηττού»). (Υπάρχει ανακοίνωση στην επίσημη ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ)
Η μόνιμη δοκιμασία για το επιβατικό κοινό είναι οι συχνές ακυρώσεις δρομολογίων, που ξεπερνούν το 20% των προγραμματισμένων. Σύμφωνα με τους αρμοδίους της ΟΣΥ, της νεοσύστατης εταιρείας που διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, το 2012 οι ακυρώσεις δρομολογίων για όλες τις αιτίες έφτασαν τις 272.220, αντιπροσωπεύοντας το 6,1% στο σύνολο των προγραμματισμένων.
Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. «Τα προγράμματα βγαίνουν στην αρχή του χρόνου, έχουμε όμως ακυρώσεις λόγω ελλείψεων σε προσωπικό και βλαβών στα γερασμένα λεωφορεία», εξηγεί στην «Εφ.Συν.» ο Σταύρος Μανίκας, μέλος της διοίκησης του συνδικάτου των εργαζομένων στην πρώην ΕΘΕΛ και οδηγός λεωφορείου.
Από τα στοιχεία που μας έδωσε:
*Για την κάλυψη των λεωφορειακών γραμμών χρειάζονται περίπου 7.500 οδηγοί, όταν σήμερα υπάρχουν μόνον 4.500. Για να φανούν οι επιπτώσεις από την έλλειψη προσωπικού αρκεί να αναφερθεί ότι κάθε βάρδια καλύπτει δρομολόγια συνολικού μήκους 150.000 χλμ.
*Το 25% των λεωφορείων παραμένουν ακινητοποιημένα σε μόνιμη βάση, κυρίως λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Με τον νόμο 3320 η κρατική επιχορήγηση μειώθηκε στο 40% και από τότε ξεκίνησε το «ψαλίδισμα» στα λειτουργικά έξοδα, που περιλαμβάνει και τη συντήρηση.
«Από έλλειψη κονδυλίων ο Οργανισμός χρωστά σήμερα 18 εκατ. στη ΔΕΠΑ για τον εφοδιασμό λεωφορείων με φυσικό αέριο», αποκαλύπτει ο Στ. Μανίκας και εξηγεί ότι με τη μείωση των μισθών των εργαζομένων τα τελευταία χρόνια ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) παρουσιάζει κέρδη περίπου 8 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι το Δημόσιο οφείλει σχεδόν 700 εκατ. ευρώ, ενώ με τις περικοπές στις επιδοτήσεις αναγκάζει την ΟΣΥ να δανείζεται και να φορτώνεται με τόκους. Πρωταθλητής το υπουργείο Παιδείας, το οποίο από το «πάσο» των μαθητών και των φοιτητών χρωστά πάνω από 320 εκατ., και ακολουθεί το υπουργείο Υγείας με 270 εκατ. για τις εκπτώσεις στα εισιτήρια πολυτέκνων και ατόμων τρίτης ηλικίας.
Επαγγελματικές αρρώστιες
«Δουλεύουμε σε εξοντωτικές συνθήκες», προσθέτει ο συνδικαλιστής οδηγός και αναφέρει ότι για να καλυφθούν οι βάρδιες οι οδηγοί αναγκάζονται να βρίσκονται στο τιμόνι οκτώ ώρες, με αποτέλεσμα το τελευταίο διάστημα να θερίζουν οι επαγγελματικές αρρώστιες, όπως οι καρδιοπάθειες και τα προβλήματα της μέσης. Από τα στοιχεία της ΟΣΥ προκύπτει ότι το 2012 ακυρώθηκαν 155.618 δρομολόγια, ποσοστό 3,5% στο σύνολο, λόγω ασθενειών και έκτακτων αναγκών του προσωπικού.
………………………………………………………………
Αραχνιάζουν τα τέσσερα διώροφα λεωφορεία
Στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού… αραχνιάζουν τα τέσσερα διώροφα λεωφορεία, που παραγγέλθηκαν τον Φεβρουάριο του 2009, πληρώθηκαν 1,66 εκ. ευρώ και ο ρόλος τους αχρηστεύτηκε πριν ακόμη παραληφθούν! Ως τώρα πάντως, κανένας οικονομικός εισαγγελέας δεν έχει ασχοληθεί…
Τα διώροφα οχήματα προορίζονταν για τη γραμμή 400, που εγκαινιάστηκε το 2007 και κάλυπτε το αξιοθέατα της Αθήνας, με αντίτιμο 5 ευρώ. Το πρώτο διάστημα η ανταπόκριση των τουριστών ήταν θετική και η μέση ημερήσια κυκλοφορία διαμορφώθηκε στα 220-270 άτομα. Η επιβατική κίνηση μειώθηκε όταν μπήκε στο παιχνίδι ο πρώτος ιδιώτης με οχήματα που κάνουν την ίδια διαδρομή, αλλά με πολλαπλάσιο αντίτιμο. Η νέα γραμμή καταργήθηκε και μάλιστα στα τέλη του 2010 λίγο πριν την παραλαβή των ειδικών λεωφορείων δόθηκε κατ΄ αποκλειστικότητα στους ιδιώτες, που είχαν ήδη γίνει δύο.
Η διοίκηση των λεωφορείων επιχείρησε να αξιοποιήσει τα διώροφα στη γραμμή προς Σαρωνίδα, αλλά η ιδέα δεν απέδωσε. Στα τέλη του 2012 προκήρυξε διαγωνισμό για την εκμίσθωση των οχημάτων για μια δεκαετία, με προτεινόμενη τιμή 30.000 ευρώ τον χρόνο. Η διαδικασία κηρύχθηκε άγονη, η διοίκηση κατηγόρησε τους εργαζόμενους για παρέμβαση και υποσχέθηκε ότι θα προκηρύξει νέο διαγωνισμό, χωρίς να έχει κάνει κάτι έως τώρα.
……………………………………………………………………
Το τρικ με τους κύκλους των αυξήσεων
Ένα τρικ μελετούν οι αρμόδιοι στην πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου για να αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων – και μάλιστα ανεξάρτητα από την πλήρη ή τη μερική ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Σκοπεύουν να χωρίσουν την Αττική σε 3-4 ζώνες, με διαφορετικές τιμές για κάθε μία. Με αυτόν τον τρόπο θα κάνουν μια μείωση στο ένα ευρώ για μικρές αποστάσεις, αλλά θα αυξήσουν τις τιμές για μεγάλες και κυρίως για μεσαίες διαδρομές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η χαμηλή ζώνη θα καλύπτει μετακινήσεις μέσα στα όρια του γνωστού μας δακτυλίου. Η δεύτερη «ταχύτητα», με τιμή που θα φτάσει έως 1,50 ευρώ, θα αφορά όσους θα κινούνται μέσα στα όρια του ολυμπιακού δακτυλίου, που καθορίζεται από την παραλιακή λεωφόρο, τη λεωφόρο Κηφισού, την Αττική οδό και τον άξονα Κηφισίας-Β. Σοφίας- Συγγρού. Για την επόμενη ζώνη η τιμή αναμένεται να φτάσει τα 2 ευρώ, όταν σήμερα μόνο στη γραμμή προς Σαρωνίδα ισχύει εισιτήριο 1,60 ευρώ. Τέλος, η υψηλή κλίμακα των 5 ευρώ, που ισχύει σήμερα στις γραμμές-εξπρές προς το αεροδρόμιο, είναι πιθανόν να επεκταθεί στις συνδέσεις με το λιμάνι του Πειραιά.
Οι τιμές των εισιτηρίων συνδέονται άμεσα με τις νομοθετικές ρυθμίσεις για τα ΚΤΕΛ Αττικής. Πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι η εκτός ολυμπιακού δακτυλίου συγκοινωνία θα ανατεθεί στους ιδιώτες. Αυτό σημαίνει ότι π.χ. στις γραμμές προς Μαρκόπουλο και Λούτσα, που σήμερα εξυπηρετούνται από τα μπλε λεωφορεία με 1,20 ευρώ, το εισιτήριο θα αυξηθεί αυτόματα. Με το ΚΤΕΛ η διαδρομή ως την Παλλήνη κοστίζει 1,60 ευρώ, αλλά ως το Γραμματικό φτάνει τα 4,40 ευρώ. Ακόμη και οι τιμές στη Σαρωνίδα σχεδόν θα τριπλασιαστούν, αφού το εισιτήριο στα ΚΤΕΛ είναι σήμερα 4,10 ευρώ.
…………………………………………………………………
«Επιστρατεύουν» οδηγούς λεωφορείων
Ως… αντισυστημική θέλει να εμφανίζεται η Χρυσή Αυγή, αλλά όλο και πληθαίνουν οι ενδείξεις ότι βρίσκεται μέσα στο σύστημα. Στην περίπτωση των μπλε λεωφορείων, από τους συνολικά 30 αποσπασμένους οδηγούς, έξι έχουν αποσπαστεί στα κομματικά γραφεία ή στο προσωπικό βουλευτών της!
Της Χαράς Τζαναβάρα
Μέσω του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, που προβλέπεται να κατατεθεί στη Βουλή τον επόμενο μήνα, το αρμόδιο υπουργείο δρομολογεί την ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών, που εξυπηρετούν σήμερα πάνω από 180 εκατ. επιβάτες τον χρόνο, αλλά και τη νέα αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, παρά το γεγονός ότι οι αλλεπάλληλες αναπροσαρμογές της προηγούμενης τριετίας δεν έχουν αποδώσει.
Η αρχή, σύμφωνα με πληροφορίες, θα γίνει με τα λεωφορεία, που απαξιώνονται συστηματικά με την αυξανόμενη ακύρωση δρομολογίων, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται περιμένοντας στις στάσεις, με κρύο και με ζέστη.
Με αυτό το σκηνικό ακούγεται σαν ανέκδοτο η εξαγγελία του Κωστή Χατζηδάκη ότι σε μια διετία θα υπάρχει ηλεκτρονική πληροφόρηση των επιβατών που εξυπηρετούνται από λεωφορεία και τρόλεϊ, κατά τα πρότυπα του συστήματος που λειτουργεί με επιτυχία στο μετρό. Με άλλα λόγια υπόσχεται «παντεσπάνι» στους ταλαιπωρημένους.
Γραμμές «κορμού»
Οι επιχειρηματίες των ΚΤΕΛ Αττικής ενδιαφέρονται για τις γραμμές κορμού, κυρίως αυτές που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο και το λιμάνι. Πρώτη στις προτιμήσεις τους είναι η γραμμή εξπρές για το «Ελ. Βενιζέλος», όπου το εισιτήριο είναι 5 ευρώ.
Φυσικά δεν έχουν λόγους να εξυπηρετούν άλλες γραμμές που παρουσιάζουν μειωμένη επιβατική κίνηση, ούτε απομακρυσμένες περιοχές, όπως κάνει σήμερα ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) για κοινωνικούς λόγους. Υπάρχουν όμως οι επιδοτήσεις, αλλά και οι περικοπές.
Το τελευταίο δεκαήμερο, χωρίς ενημέρωση των επιβατών, ο ΟΑΣΑ κατάργησε τα δρομολόγια της Κυριακής σε δύο γραμμές τρόλεϊ (7-«Πανεπιστήμιο-Λεωφόρος Αλεξάνδρας» και 8-«Λ. Αλεξάνδρας-Ακαδημίας») και δύο λεωφορείων (404-«Σταθμός Εθνική Άμυνα-Σταθμός Χαλανδρίου» και 060-«Κυκλική Λυκαβηττού»). (Υπάρχει ανακοίνωση στην επίσημη ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ)
Η μόνιμη δοκιμασία για το επιβατικό κοινό είναι οι συχνές ακυρώσεις δρομολογίων, που ξεπερνούν το 20% των προγραμματισμένων. Σύμφωνα με τους αρμοδίους της ΟΣΥ, της νεοσύστατης εταιρείας που διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, το 2012 οι ακυρώσεις δρομολογίων για όλες τις αιτίες έφτασαν τις 272.220, αντιπροσωπεύοντας το 6,1% στο σύνολο των προγραμματισμένων.
Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. «Τα προγράμματα βγαίνουν στην αρχή του χρόνου, έχουμε όμως ακυρώσεις λόγω ελλείψεων σε προσωπικό και βλαβών στα γερασμένα λεωφορεία», εξηγεί στην «Εφ.Συν.» ο Σταύρος Μανίκας, μέλος της διοίκησης του συνδικάτου των εργαζομένων στην πρώην ΕΘΕΛ και οδηγός λεωφορείου.
Από τα στοιχεία που μας έδωσε:
*Για την κάλυψη των λεωφορειακών γραμμών χρειάζονται περίπου 7.500 οδηγοί, όταν σήμερα υπάρχουν μόνον 4.500. Για να φανούν οι επιπτώσεις από την έλλειψη προσωπικού αρκεί να αναφερθεί ότι κάθε βάρδια καλύπτει δρομολόγια συνολικού μήκους 150.000 χλμ.
*Το 25% των λεωφορείων παραμένουν ακινητοποιημένα σε μόνιμη βάση, κυρίως λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Με τον νόμο 3320 η κρατική επιχορήγηση μειώθηκε στο 40% και από τότε ξεκίνησε το «ψαλίδισμα» στα λειτουργικά έξοδα, που περιλαμβάνει και τη συντήρηση.
«Από έλλειψη κονδυλίων ο Οργανισμός χρωστά σήμερα 18 εκατ. στη ΔΕΠΑ για τον εφοδιασμό λεωφορείων με φυσικό αέριο», αποκαλύπτει ο Στ. Μανίκας και εξηγεί ότι με τη μείωση των μισθών των εργαζομένων τα τελευταία χρόνια ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) παρουσιάζει κέρδη περίπου 8 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι το Δημόσιο οφείλει σχεδόν 700 εκατ. ευρώ, ενώ με τις περικοπές στις επιδοτήσεις αναγκάζει την ΟΣΥ να δανείζεται και να φορτώνεται με τόκους. Πρωταθλητής το υπουργείο Παιδείας, το οποίο από το «πάσο» των μαθητών και των φοιτητών χρωστά πάνω από 320 εκατ., και ακολουθεί το υπουργείο Υγείας με 270 εκατ. για τις εκπτώσεις στα εισιτήρια πολυτέκνων και ατόμων τρίτης ηλικίας.
Επαγγελματικές αρρώστιες
«Δουλεύουμε σε εξοντωτικές συνθήκες», προσθέτει ο συνδικαλιστής οδηγός και αναφέρει ότι για να καλυφθούν οι βάρδιες οι οδηγοί αναγκάζονται να βρίσκονται στο τιμόνι οκτώ ώρες, με αποτέλεσμα το τελευταίο διάστημα να θερίζουν οι επαγγελματικές αρρώστιες, όπως οι καρδιοπάθειες και τα προβλήματα της μέσης. Από τα στοιχεία της ΟΣΥ προκύπτει ότι το 2012 ακυρώθηκαν 155.618 δρομολόγια, ποσοστό 3,5% στο σύνολο, λόγω ασθενειών και έκτακτων αναγκών του προσωπικού.
………………………………………………………………
Αραχνιάζουν τα τέσσερα διώροφα λεωφορεία
Στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού… αραχνιάζουν τα τέσσερα διώροφα λεωφορεία, που παραγγέλθηκαν τον Φεβρουάριο του 2009, πληρώθηκαν 1,66 εκ. ευρώ και ο ρόλος τους αχρηστεύτηκε πριν ακόμη παραληφθούν! Ως τώρα πάντως, κανένας οικονομικός εισαγγελέας δεν έχει ασχοληθεί…
Τα διώροφα οχήματα προορίζονταν για τη γραμμή 400, που εγκαινιάστηκε το 2007 και κάλυπτε το αξιοθέατα της Αθήνας, με αντίτιμο 5 ευρώ. Το πρώτο διάστημα η ανταπόκριση των τουριστών ήταν θετική και η μέση ημερήσια κυκλοφορία διαμορφώθηκε στα 220-270 άτομα. Η επιβατική κίνηση μειώθηκε όταν μπήκε στο παιχνίδι ο πρώτος ιδιώτης με οχήματα που κάνουν την ίδια διαδρομή, αλλά με πολλαπλάσιο αντίτιμο. Η νέα γραμμή καταργήθηκε και μάλιστα στα τέλη του 2010 λίγο πριν την παραλαβή των ειδικών λεωφορείων δόθηκε κατ΄ αποκλειστικότητα στους ιδιώτες, που είχαν ήδη γίνει δύο.
Η διοίκηση των λεωφορείων επιχείρησε να αξιοποιήσει τα διώροφα στη γραμμή προς Σαρωνίδα, αλλά η ιδέα δεν απέδωσε. Στα τέλη του 2012 προκήρυξε διαγωνισμό για την εκμίσθωση των οχημάτων για μια δεκαετία, με προτεινόμενη τιμή 30.000 ευρώ τον χρόνο. Η διαδικασία κηρύχθηκε άγονη, η διοίκηση κατηγόρησε τους εργαζόμενους για παρέμβαση και υποσχέθηκε ότι θα προκηρύξει νέο διαγωνισμό, χωρίς να έχει κάνει κάτι έως τώρα.
……………………………………………………………………
Το τρικ με τους κύκλους των αυξήσεων
Ένα τρικ μελετούν οι αρμόδιοι στην πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου για να αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων – και μάλιστα ανεξάρτητα από την πλήρη ή τη μερική ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Σκοπεύουν να χωρίσουν την Αττική σε 3-4 ζώνες, με διαφορετικές τιμές για κάθε μία. Με αυτόν τον τρόπο θα κάνουν μια μείωση στο ένα ευρώ για μικρές αποστάσεις, αλλά θα αυξήσουν τις τιμές για μεγάλες και κυρίως για μεσαίες διαδρομές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η χαμηλή ζώνη θα καλύπτει μετακινήσεις μέσα στα όρια του γνωστού μας δακτυλίου. Η δεύτερη «ταχύτητα», με τιμή που θα φτάσει έως 1,50 ευρώ, θα αφορά όσους θα κινούνται μέσα στα όρια του ολυμπιακού δακτυλίου, που καθορίζεται από την παραλιακή λεωφόρο, τη λεωφόρο Κηφισού, την Αττική οδό και τον άξονα Κηφισίας-Β. Σοφίας- Συγγρού. Για την επόμενη ζώνη η τιμή αναμένεται να φτάσει τα 2 ευρώ, όταν σήμερα μόνο στη γραμμή προς Σαρωνίδα ισχύει εισιτήριο 1,60 ευρώ. Τέλος, η υψηλή κλίμακα των 5 ευρώ, που ισχύει σήμερα στις γραμμές-εξπρές προς το αεροδρόμιο, είναι πιθανόν να επεκταθεί στις συνδέσεις με το λιμάνι του Πειραιά.
Οι τιμές των εισιτηρίων συνδέονται άμεσα με τις νομοθετικές ρυθμίσεις για τα ΚΤΕΛ Αττικής. Πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι η εκτός ολυμπιακού δακτυλίου συγκοινωνία θα ανατεθεί στους ιδιώτες. Αυτό σημαίνει ότι π.χ. στις γραμμές προς Μαρκόπουλο και Λούτσα, που σήμερα εξυπηρετούνται από τα μπλε λεωφορεία με 1,20 ευρώ, το εισιτήριο θα αυξηθεί αυτόματα. Με το ΚΤΕΛ η διαδρομή ως την Παλλήνη κοστίζει 1,60 ευρώ, αλλά ως το Γραμματικό φτάνει τα 4,40 ευρώ. Ακόμη και οι τιμές στη Σαρωνίδα σχεδόν θα τριπλασιαστούν, αφού το εισιτήριο στα ΚΤΕΛ είναι σήμερα 4,10 ευρώ.
…………………………………………………………………
«Επιστρατεύουν» οδηγούς λεωφορείων
Ως… αντισυστημική θέλει να εμφανίζεται η Χρυσή Αυγή, αλλά όλο και πληθαίνουν οι ενδείξεις ότι βρίσκεται μέσα στο σύστημα. Στην περίπτωση των μπλε λεωφορείων, από τους συνολικά 30 αποσπασμένους οδηγούς, έξι έχουν αποσπαστεί στα κομματικά γραφεία ή στο προσωπικό βουλευτών της!
Της Χαράς Τζαναβάρα