Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για τη Μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε την Τετάρτη 15 Μαΐου, στο 4ο Φόρουμ που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του έργου ATTAC στο πολιτιστικό κέντρο του δήμου Θέρμης υπό τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πρόκειται για στρατηγικό πλάνο δράσης που αποσκοπεί στο να καλύψει τις ανάγκες κινητικότητας των ανθρώπων τόσο στη σημερινή εποχή όσο και μελλοντικά, με απώτερο στόχο τη διαμόρφωση μιας καλύτερης ποιότητας ζωής στις πόλεις και τα περίχωρα τους.
Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) ανέλυσε ο συγκοινωνιολόγος, Γιώργος Εμμανουηλίδης, επισημαίνοντας πως:
το ενιαίο σύστημα κομίστρου
οι λεωφορειολωρίδες
η ενημέρωση των πολιτών
η διασύνδεση όλων των μέσων μεταξύ τους
η ενιαία πολιτική στάθμευσης
οι πεζοδρομήσεις
οι ποδηλατόδρομοιθα δώσουν λύσεις στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι μεγάλες πόλεις.
«Θέλουμε με κάθε τρόπο να περιορίσουμε την χρήση των αυτοκινήτων μέσα στις πόλεις. Πρέπει να γίνει συνείδηση ότι η μετακίνηση των πολιτών οφείλει να γίνεται αποκλειστικά με τα Μ.Μ.Μ.. Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι πρέπει να γίνει τάχιστα η αναβάθμιση των μέσων αυτών και η συνεργασία με εκείνα που πρόκειται να υπάρξουν τα επόμενα χρόνια», τόνισε σε δηλώσεις του ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης, Θεόδωρος Καράογλου.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, εξήγησε:
«Εμείς ως δήμος δίνουμε προτεραιότητα στην δημιουργία πεζόδρομων αλλά και την μετατροπή μεγάλων δρόμων σε δρόμους ήπιας κινητικότητας. Όλοι οι δήμοι θα πρέπει να πιέσουν για να εξελιχθεί το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, γιατί αυτό είναι προς το συμφέρων των πολιτών».
ΠΗΓΗ