Οι νέοι σταθμοί του μετρό προς Ελληνικό θα λειτουργήσουν σε λίγες μέρες, μετά από καθυστερήσεις τριών χρόνων. Ο δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης, υποστήριξε με κάθε τρόπο και με πρωτοβουλίες -όπως η κοινή παρέμβαση 5 δημάρχων- την επίσπευση της λειτουργίας των επεκτάσεων του μετρό και αισθάνεται ικανοποίηση.
Ωστόσο, «παρότι από μακρού, αλλά και πρόσφατα, έχουμε διατυπώσει προς όλους τους αρμόδιους (με επιστολές και συναντήσεις) ορισμένες απόλυτα λογικές, ρεαλιστικές και άμεσα υλοποιήσιμες προτάσεις που αφορούν στην καλύτερη λειτουργία του μετρό, δεν έχουμε ακόμη πάρει θετικές και πρακτικές απαντήσεις».
Ο δήμαρχος με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων και Εθνικής Άμυνας, τους Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας και Μεταφορών, το ΤΑΙΠΕΔ και την ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ, που κοινοποιεί στον ΟΑΣΑ και την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ διατυπώνει για μια ακόμη φορά τις προτάσεις του δήμου.
«1. Να παραχωρηθεί χώρος (έχουμε υποδείξει δύο εναλλακτικούς) μέσα στο πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού κοντά στο μετρό για τη λειτουργία σταθμού μετεπιβίβασης των λεωφορείων του ΟΑΣΑ. Αυτό το ζητάμε από κοινού με τον ΟΑΣΑ από το 2009. Η πρόταση συζητήθηκε με τους Γ.Γ. Μεταφορών και Δημόσιας Περιουσίας και φαίνεται ότι θα υλοποιηθεί, δεν έχουμε όμως ακόμη επίσημη και οριστική απάντηση.
2. Να λειτουργήσουν δύο παρκινγκ μέσα στο πρώην αεροδρόμιο, ένα κοντά στο σταθμό Ελληνικού και ένα κοντά στο σταθμό Αργυρούπολης όπως προβλέπονταν και στον αρχικό σχεδιασμό της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ. Η πρόταση συζητήθηκε με τους Γ.Γ. Μεταφορών και Δημόσιας Περιουσίας και ενώ θεωρήθηκε απολύτως λογική, δεν υλοποιείται.
Μέχρι την εξεύρεση οριστικής λύσης προτείνουμε:
• για το σταθμό του Ελληνικού να χρησιμοποιηθεί άμεσα και δωρεάν το παρκινγκ του παλιού ανατολικού αερολιμένα και να υπάρχει λεωφορείο από τον ΟΑΣΑ ή την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ για τη συνεχή μεταφορά των επιβατών από και προς το σταθμό (η απόσταση είναι περίπου 700 μέτρα)
• για τον σταθμό της Αργυρούπολης να χρησιμοποιηθεί άμεσα και δωρεάν ο δρόμος με τις θέσεις στάθμευσης που διαθέτει, ο οποίος ξεκινάει πριν την είσοδο του ΚΕΑ και οδηγεί προς το ΣΕΠΑ, αφού μεταφερθεί το φυλάκιο εισόδου του ΣΕΠΑ.
3. Να δημιουργηθεί δίοδος για πεζούς από τη συνοικία της Αγίας Παρασκευής προς το σταθμό της Αργυρούπολης μέσα από την ελληνική αεροπορική βάση. Σε συνάντηση που είχαμε με τον διοικητή του ΚΕΑ μας ενημέρωσε ότι η μονάδα είναι προς αποχώρηση μέχρι το τέλος του χρόνου και ότι μέχρι τότε το αίτημά μας υπερβαίνει τη δική του αρμοδιότητα. Θεωρούμε ότι, μέχρι την αποχώρηση της μονάδας και την απελευθέρωση του χώρου, θα μπορούσε να διανοιχτεί η δίοδος, με κατάλληλη και ασφαλή περίφραξη, που θα αποτρέπει την πρόσβαση του κοινού σε εγκαταστάσεις όπου ακόμη φυλάσσονται υλικά της μονάδας».
Ο δήμος, προκρίνει τις λύσεις που προτείνει και επιρρίπτει ευθύνες στους αρμοδίους για «αδικαιολόγητη καθυστέρηση η/και άρνηση για την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που εμποδίζουν την εύρυθμη λειτουργία ενός τόσο σημαντικού από κοινωνική και οικονομική άποψη έργου, όπως είναι το μετρό, που θα εξυπηρετήσει εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες».
Ο δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης με δική του πρωτοβουλία προχωρά:
«1. Διαμορφώνουμε το οικόπεδο του δήμου στην 33η για δωρεάν χρήση παρκινγκ (η χωρητικότητα του είναι περίπου 250 θέσεις).
2. Προωθούμε για υλοποίηση το συντομότερο δυνατό τις εξής κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:
• Αλλαγή της φοράς της μονοδρόμησης των οδών Ύδρας και Μπουμπουλίνας, όπως ζήτησαν και οι κάτοικοι.
• Παρέμβαση που θα προστατεύει τους δύο μεγάλους χώρους πρασίνου στο σταθμό στην Ψαρών από το να μετατραπούν σε χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων.
• Μονοδρόμηση της 35ης ανάμεσα στην υπεραγορά και το παρκάκι.
• Υλοποίηση της πεζοδρόμησης της 35ης μπροστά από ΕΠΑΛ Ελληνικού και 2ο δημοτικό.
• Προέκταση της νησίδας στη συμβολή Ρ. Ιμβριώτη & 33ης.
• Ρύθμιση της στάθμευσης στην Ιασωνίδου.
• Ρύθμιση της στάθμευσης στη Ελ. Βενιζέλου.
3. Φροντίζουμε για την αποκατάσταση και τον καθαρισμό των χώρων γύρω από τους σταθμούς, των χώρων πρασίνου και των νησίδων της Βουλιαγμένης. Πολλές από τις παρεμβάσεις αυτές είναι αρμοδιότητα άλλων φορέων που δυστυχώς ολιγωρούν.
4. Διερευνούμε τη δυνατότητα λειτουργίας τοπικής συγκοινωνίας που θα καλύπτει την περιοχή της Άνω Αργυρούπολης.
5. Διερευνούμε τη δυνατότητα εφαρμογής ελεγχόμενης στάθμευσης γύρω από το τερματικό σταθμό και στην Ιασωνίδου.
Συμπολίτισσες και συμπολίτες,
Συμπορευτείτε με το δήμο μας στον αγώνα για τη σωστή λειτουργία του μετρό και των δημοσίων συγκοινωνιών. Η εμπειρία δείχνει ότι η αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων είναι δύσκολη και διαρκής υπόθεση και οι παράγοντες που την επηρεάζουν πολλοί. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Όμως ο δήμος μας, μέσα σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες για την τοπική αυτοδιοίκηση, που επιδεινώνονται δραματικά με τις νέες αποφάσεις της κυβέρνησης για επιπλέον διαθεσιμότητες – απολύσεις, αγωνίζεται για το καλύτερο».
Ωστόσο, «παρότι από μακρού, αλλά και πρόσφατα, έχουμε διατυπώσει προς όλους τους αρμόδιους (με επιστολές και συναντήσεις) ορισμένες απόλυτα λογικές, ρεαλιστικές και άμεσα υλοποιήσιμες προτάσεις που αφορούν στην καλύτερη λειτουργία του μετρό, δεν έχουμε ακόμη πάρει θετικές και πρακτικές απαντήσεις».
Ο δήμαρχος με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων και Εθνικής Άμυνας, τους Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας και Μεταφορών, το ΤΑΙΠΕΔ και την ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ, που κοινοποιεί στον ΟΑΣΑ και την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ διατυπώνει για μια ακόμη φορά τις προτάσεις του δήμου.
«1. Να παραχωρηθεί χώρος (έχουμε υποδείξει δύο εναλλακτικούς) μέσα στο πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού κοντά στο μετρό για τη λειτουργία σταθμού μετεπιβίβασης των λεωφορείων του ΟΑΣΑ. Αυτό το ζητάμε από κοινού με τον ΟΑΣΑ από το 2009. Η πρόταση συζητήθηκε με τους Γ.Γ. Μεταφορών και Δημόσιας Περιουσίας και φαίνεται ότι θα υλοποιηθεί, δεν έχουμε όμως ακόμη επίσημη και οριστική απάντηση.
2. Να λειτουργήσουν δύο παρκινγκ μέσα στο πρώην αεροδρόμιο, ένα κοντά στο σταθμό Ελληνικού και ένα κοντά στο σταθμό Αργυρούπολης όπως προβλέπονταν και στον αρχικό σχεδιασμό της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ. Η πρόταση συζητήθηκε με τους Γ.Γ. Μεταφορών και Δημόσιας Περιουσίας και ενώ θεωρήθηκε απολύτως λογική, δεν υλοποιείται.
Μέχρι την εξεύρεση οριστικής λύσης προτείνουμε:
• για το σταθμό του Ελληνικού να χρησιμοποιηθεί άμεσα και δωρεάν το παρκινγκ του παλιού ανατολικού αερολιμένα και να υπάρχει λεωφορείο από τον ΟΑΣΑ ή την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ για τη συνεχή μεταφορά των επιβατών από και προς το σταθμό (η απόσταση είναι περίπου 700 μέτρα)
• για τον σταθμό της Αργυρούπολης να χρησιμοποιηθεί άμεσα και δωρεάν ο δρόμος με τις θέσεις στάθμευσης που διαθέτει, ο οποίος ξεκινάει πριν την είσοδο του ΚΕΑ και οδηγεί προς το ΣΕΠΑ, αφού μεταφερθεί το φυλάκιο εισόδου του ΣΕΠΑ.
3. Να δημιουργηθεί δίοδος για πεζούς από τη συνοικία της Αγίας Παρασκευής προς το σταθμό της Αργυρούπολης μέσα από την ελληνική αεροπορική βάση. Σε συνάντηση που είχαμε με τον διοικητή του ΚΕΑ μας ενημέρωσε ότι η μονάδα είναι προς αποχώρηση μέχρι το τέλος του χρόνου και ότι μέχρι τότε το αίτημά μας υπερβαίνει τη δική του αρμοδιότητα. Θεωρούμε ότι, μέχρι την αποχώρηση της μονάδας και την απελευθέρωση του χώρου, θα μπορούσε να διανοιχτεί η δίοδος, με κατάλληλη και ασφαλή περίφραξη, που θα αποτρέπει την πρόσβαση του κοινού σε εγκαταστάσεις όπου ακόμη φυλάσσονται υλικά της μονάδας».
Ο δήμος, προκρίνει τις λύσεις που προτείνει και επιρρίπτει ευθύνες στους αρμοδίους για «αδικαιολόγητη καθυστέρηση η/και άρνηση για την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που εμποδίζουν την εύρυθμη λειτουργία ενός τόσο σημαντικού από κοινωνική και οικονομική άποψη έργου, όπως είναι το μετρό, που θα εξυπηρετήσει εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες».
Ο δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης με δική του πρωτοβουλία προχωρά:
«1. Διαμορφώνουμε το οικόπεδο του δήμου στην 33η για δωρεάν χρήση παρκινγκ (η χωρητικότητα του είναι περίπου 250 θέσεις).
2. Προωθούμε για υλοποίηση το συντομότερο δυνατό τις εξής κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:
• Αλλαγή της φοράς της μονοδρόμησης των οδών Ύδρας και Μπουμπουλίνας, όπως ζήτησαν και οι κάτοικοι.
• Παρέμβαση που θα προστατεύει τους δύο μεγάλους χώρους πρασίνου στο σταθμό στην Ψαρών από το να μετατραπούν σε χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων.
• Μονοδρόμηση της 35ης ανάμεσα στην υπεραγορά και το παρκάκι.
• Υλοποίηση της πεζοδρόμησης της 35ης μπροστά από ΕΠΑΛ Ελληνικού και 2ο δημοτικό.
• Προέκταση της νησίδας στη συμβολή Ρ. Ιμβριώτη & 33ης.
• Ρύθμιση της στάθμευσης στην Ιασωνίδου.
• Ρύθμιση της στάθμευσης στη Ελ. Βενιζέλου.
3. Φροντίζουμε για την αποκατάσταση και τον καθαρισμό των χώρων γύρω από τους σταθμούς, των χώρων πρασίνου και των νησίδων της Βουλιαγμένης. Πολλές από τις παρεμβάσεις αυτές είναι αρμοδιότητα άλλων φορέων που δυστυχώς ολιγωρούν.
4. Διερευνούμε τη δυνατότητα λειτουργίας τοπικής συγκοινωνίας που θα καλύπτει την περιοχή της Άνω Αργυρούπολης.
5. Διερευνούμε τη δυνατότητα εφαρμογής ελεγχόμενης στάθμευσης γύρω από το τερματικό σταθμό και στην Ιασωνίδου.
Συμπολίτισσες και συμπολίτες,
Συμπορευτείτε με το δήμο μας στον αγώνα για τη σωστή λειτουργία του μετρό και των δημοσίων συγκοινωνιών. Η εμπειρία δείχνει ότι η αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων είναι δύσκολη και διαρκής υπόθεση και οι παράγοντες που την επηρεάζουν πολλοί. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Όμως ο δήμος μας, μέσα σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες για την τοπική αυτοδιοίκηση, που επιδεινώνονται δραματικά με τις νέες αποφάσεις της κυβέρνησης για επιπλέον διαθεσιμότητες – απολύσεις, αγωνίζεται για το καλύτερο».