Στις 16/9/2013 πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΠΟΣ σύσκεψη των σωματείων των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής και στο σιδηρόδρομο.
Διαπιστώθηκε για άλλη μια φορά ότι οι δυνάμεις των ΠΑΣΚΕ – ΔΑΚΕ –
ΣΥΡΙΖΑ, άλλες πιστές στη στήριξη της κυβερνητικής πολιτικής και άλλες προσπαθώντας το νέο δίπολο του αστικού πολιτικού συστήματος να πατήσει πρώτα και κύρια στη δημιουργία μιας αντίστοιχης κατάστασης στο συνδικαλιστικό κίνημα, κινούνται μεταξύ του
κλαδικού βολέματος, της αποσπασματικότητας των αιτημάτων και της περιθωριοποίησης του ρόλου των εργαζομένων.
Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά αφού με τη σημερινή γραμμή πάλης το κίνημα στις αστικές συγκοινωνίες και στο σιδηρόδρομο που υιοθετεί την απελευθέρωση, την ανταγωνιστικότητα και προσφάτως την «υγιή επιχειρηματικότητα» και την ανάπτυξη μέσω ΣΔΙΤ επί της ουσίας στηρίζει τη στρατηγική της κυβέρνησης και του κεφαλαίου. Στην καλύτερη περίπτωση παλεύει μόνο για αλλαγή κυβέρνησης και όχι αλλαγή πολιτικής. Αυτό είναι καταστροφική επιλογή για το κίνημα, στηρίζει τον ευρωμονόδρομο και τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης, από τον οποίο μόνο δεινά έχουν να περιμένουν οι εργαζόμενοι.
Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ αναφέρθηκαν αναλυτικά πριν απ’ όλα στις εξελίξεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς και γενικά στην επίθεση ενάντια στα λαϊκά στρώματα που μεγαλώνει μέσα από:
- σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις
- απολύσεις
- νέο ασφαλιστικό
- υγεία
- παιδεία, κ.λ.π
Αναδείξαμε την αναγκαιότητα ανάσχεσης και ανατροπής αυτής της πολιτικής μέσα από την ανάπτυξη του αγώνα στα μέσα μαζικής μεταφοράς και ταυτόχρονα μέσα από ενιαία λαϊκή αντεπίθεση, αφού ενιαία είναι και η επίθεση κυβέρνησης, κεφαλαίου και Ε.Ε. Στην αναγκαιότητα συντονισμένου αγώνα όλων των εργαζομένων όλων των κλάδων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Συντονισμένου αγώνα των εργαζόμενων στα μέσα μαζικής μεταφοράς και επιβατών, δασκάλων με μαθητές και γονείς, εργαζομένων στην υγεία και λαϊκών στρωμάτων που διεκδικούν τα δικαιώματά τους σ’ αυτήν, εργατών, υπαλλήλων, αυτοαπασχολούμενων, φτωχών αγροτών, για μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας από τις συνέπειες της κρίσης. Για αξιοπρεπείς μισθούς, για ζωή με δικαιώματα, για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης που θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες, με το λαό αφέντη στον πλούτο που παράγει. Τέτοιους αγώνες, τέτοιο κίνημα χρειαζόμαστε σήμερα. Με αυτό το περιεχόμενο και με αυτή την προοπτική.
Αυτοί οι αγώνες ασκούν τη μεγαλύτερη πίεση, ζορίζουν κυβέρνηση και πλουτοκρατία, γίνονται αποτελεσματικοί και στο σήμερα και στην προοπτική του αύριο.
Μόνο μια τέτοια πάλη συνδέει τους αγώνες του σήμερα με την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής – και όχι μόνο της συγκεκριμένης κυβέρνησης – φτάνοντας τις διεκδικήσεις μέχρι την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων.
Το ΠΑΜΕ με στόχο την αλλαγή πολιτικής και όχι μόνο του μίγματος διαχείρισης της κρίσης, την ενιαιοποίηση αιτημάτων και αγώνα, τη μη περιθωριοποίηση του ρόλου των εργαζομένων, τη μη απολυτοποίηση της σημασίας των μορφών του αγώνα, την παραπέρα συσπείρωση και μαχητικοποίηση των εργαζομένων, έκανε την παρακάτω πρόταση:
Α) Το αμέσως επόμενο διάστημα να πραγματοποιηθούν συγκεντρώσεις και γενικές συνελεύσεις σε αστικές συγκοινωνίες και ΟΣΕ, για να αποφασίσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι κλαδική 24ωρη προειδοποιητική απεργία με αιτήματα:
- ενάντια στην ιδιωτικοποίηση για μεταφορές, λαϊκή περιουσία.
- διεκδίκηση ΣΣΕ χωρίς μείωση μισθών για μισθούς στα επίπεδα του 2009.
- Μείωση της τιμής του εισιτηρίου για όλους και δωρεάν για τους ανέργους, φοιτητές, ΑΜΕΑ.
- πληρότητα τροχαίου υλικού και ασφαλή κυκλοφορία του.
- προσλήψεις με συγκροτημένα δικαιώματα.
Β) Παναττική σύσκεψη συνδικάτων για κλιμάκωση κοινής δράσης, κοινούς αγώνες, διεκδίκηση κοινών αιτημάτων.
ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
ΜΕ ΤΑΞΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ
ΓΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΟΝΟΠΩΛΙΩΝ
ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΕΣ Π.Α.ΜΕ.
ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Διαπιστώθηκε για άλλη μια φορά ότι οι δυνάμεις των ΠΑΣΚΕ – ΔΑΚΕ –
ΣΥΡΙΖΑ, άλλες πιστές στη στήριξη της κυβερνητικής πολιτικής και άλλες προσπαθώντας το νέο δίπολο του αστικού πολιτικού συστήματος να πατήσει πρώτα και κύρια στη δημιουργία μιας αντίστοιχης κατάστασης στο συνδικαλιστικό κίνημα, κινούνται μεταξύ του
κλαδικού βολέματος, της αποσπασματικότητας των αιτημάτων και της περιθωριοποίησης του ρόλου των εργαζομένων.
Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά αφού με τη σημερινή γραμμή πάλης το κίνημα στις αστικές συγκοινωνίες και στο σιδηρόδρομο που υιοθετεί την απελευθέρωση, την ανταγωνιστικότητα και προσφάτως την «υγιή επιχειρηματικότητα» και την ανάπτυξη μέσω ΣΔΙΤ επί της ουσίας στηρίζει τη στρατηγική της κυβέρνησης και του κεφαλαίου. Στην καλύτερη περίπτωση παλεύει μόνο για αλλαγή κυβέρνησης και όχι αλλαγή πολιτικής. Αυτό είναι καταστροφική επιλογή για το κίνημα, στηρίζει τον ευρωμονόδρομο και τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης, από τον οποίο μόνο δεινά έχουν να περιμένουν οι εργαζόμενοι.
Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ αναφέρθηκαν αναλυτικά πριν απ’ όλα στις εξελίξεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς και γενικά στην επίθεση ενάντια στα λαϊκά στρώματα που μεγαλώνει μέσα από:
- σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις
- απολύσεις
- νέο ασφαλιστικό
- υγεία
- παιδεία, κ.λ.π
Αναδείξαμε την αναγκαιότητα ανάσχεσης και ανατροπής αυτής της πολιτικής μέσα από την ανάπτυξη του αγώνα στα μέσα μαζικής μεταφοράς και ταυτόχρονα μέσα από ενιαία λαϊκή αντεπίθεση, αφού ενιαία είναι και η επίθεση κυβέρνησης, κεφαλαίου και Ε.Ε. Στην αναγκαιότητα συντονισμένου αγώνα όλων των εργαζομένων όλων των κλάδων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Συντονισμένου αγώνα των εργαζόμενων στα μέσα μαζικής μεταφοράς και επιβατών, δασκάλων με μαθητές και γονείς, εργαζομένων στην υγεία και λαϊκών στρωμάτων που διεκδικούν τα δικαιώματά τους σ’ αυτήν, εργατών, υπαλλήλων, αυτοαπασχολούμενων, φτωχών αγροτών, για μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας από τις συνέπειες της κρίσης. Για αξιοπρεπείς μισθούς, για ζωή με δικαιώματα, για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης που θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες, με το λαό αφέντη στον πλούτο που παράγει. Τέτοιους αγώνες, τέτοιο κίνημα χρειαζόμαστε σήμερα. Με αυτό το περιεχόμενο και με αυτή την προοπτική.
Αυτοί οι αγώνες ασκούν τη μεγαλύτερη πίεση, ζορίζουν κυβέρνηση και πλουτοκρατία, γίνονται αποτελεσματικοί και στο σήμερα και στην προοπτική του αύριο.
Μόνο μια τέτοια πάλη συνδέει τους αγώνες του σήμερα με την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής – και όχι μόνο της συγκεκριμένης κυβέρνησης – φτάνοντας τις διεκδικήσεις μέχρι την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων.
Το ΠΑΜΕ με στόχο την αλλαγή πολιτικής και όχι μόνο του μίγματος διαχείρισης της κρίσης, την ενιαιοποίηση αιτημάτων και αγώνα, τη μη περιθωριοποίηση του ρόλου των εργαζομένων, τη μη απολυτοποίηση της σημασίας των μορφών του αγώνα, την παραπέρα συσπείρωση και μαχητικοποίηση των εργαζομένων, έκανε την παρακάτω πρόταση:
Α) Το αμέσως επόμενο διάστημα να πραγματοποιηθούν συγκεντρώσεις και γενικές συνελεύσεις σε αστικές συγκοινωνίες και ΟΣΕ, για να αποφασίσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι κλαδική 24ωρη προειδοποιητική απεργία με αιτήματα:
- ενάντια στην ιδιωτικοποίηση για μεταφορές, λαϊκή περιουσία.
- διεκδίκηση ΣΣΕ χωρίς μείωση μισθών για μισθούς στα επίπεδα του 2009.
- Μείωση της τιμής του εισιτηρίου για όλους και δωρεάν για τους ανέργους, φοιτητές, ΑΜΕΑ.
- πληρότητα τροχαίου υλικού και ασφαλή κυκλοφορία του.
- προσλήψεις με συγκροτημένα δικαιώματα.
Β) Παναττική σύσκεψη συνδικάτων για κλιμάκωση κοινής δράσης, κοινούς αγώνες, διεκδίκηση κοινών αιτημάτων.
ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
ΜΕ ΤΑΞΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ
ΓΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΟΝΟΠΩΛΙΩΝ
ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΕΣ Π.Α.ΜΕ.
ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ