Την επιστροφή στα διεθνή δρομολόγια επεξεργάζεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με κύριο στόχο την ενίσχυση της επιβατικής κίνησης, η οποία βαίνει μειούμενη λόγω της οικονομικής συγκυρίας. Όλα τα διεθνή δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν διακοπεί στο τέλος του 2010, στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης της εταιρείας, καθώς είχε κριθεί ότι ήταν ασύμφορη η διατήρησή τους.
Σήμερα ωστόσο μετά την αναπροσαρμογή των τιμολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με τον εξορθολογισμό των δρομολογίων στον οποίο έχει προχωρήσει, προκειμένου να περιορίσει τα ελλειμματικά δρομολόγια, η διοίκηση της εταιρείας επανεξετάζει την επαναδρομολόγηση ορισμένων διεθνών γραμμών.
Στην παρούσα φάση εξετάζονται τα πιθανά σενάρια μετά το άνοιγμα των γραμμών του εξωτερικού, οι οποίες ωστόσο θα βασιστούν σε ένα μοντέλο εμπορικής προώθησης και με γνώμονα πάντα την ενίσχυση των εσόδων της εταιρείας.
Τουριστικά πακέτα
Στόχος είναι, όπως επισημαίνουν κύκλοι της εταιρείας, να δημιουργηθούν τουριστικά πακέτα υπηρεσιών που να συμπεριλαμβάνουν και το σιδηροδρομικό ταξίδι, ώστε να καταστούν πιο ελκυστικά και ανταγωνιστικά σε σχέση με άλλα μέσα.
Οι συζητήσεις με τους αντίστοιχους φορείς των γειτονικών χωρών, όπου ταξίδευε μέχρι το 2012 ο ΟΣΕ, έχουν ήδη ξεκινήσει, και πληροφορίες αναφέρουν ότι και οι σιδηροδρομικοί πάροχοι Τουρκίας, ΠΓΔΜ και Βουλγαρίας έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον προκειμένου να συνεργαστούν με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη δημιουργία τουριστικών πακέτων, με βάση το τρένο.
Οι διοικητικές αλλαγές στους Βουλγαρικούς σιδηροδρόμους καθυστερούν τη σύναψη συμφωνίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ οι αντίστοιχες συνομιλίες με την ΠΓΔΜ δεν αποκλείεται να οδηγήσουν σε δρομολόγηση της γραμμής ακόμη και εντός του έτους.
Σε περίπτωση που καταλήξουν σε συμφωνία οι συζητήσεις με την Τουρκία, δεν αποκλείεται να ανοίξει η σύνδεση στις αρχές του νέου έτους.
Η μείωση της κίνησης έχει ήδη θορυβήσει τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μπορεί να εμφάνισε το πρώτο 6μηνο του 2013 καθαρά κέρδη, τα οποία όμως είναι μόλις 364.000 ευρώ, γεγονός που περιορίζει τις πιθανότητες ενισχυμένης κερδοφορίας στο τέλος του έτους. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να έχει διατηρήσει τα μερίδιά της, ωστόσο η αγορά είναι πολύ περιορισμένη.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η κίνηση όλων των μεταφορικών μέσων είναι μειωμένη κατά τουλάχιστον 20% φέτος σε σχέση με το 2013 στο τμήμα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς. Από 15.000 άτομα που μετακινούνταν κατά μήκος του εν λόγω άξονα το 2012, σε ημερήσια βάση, φέτος έχουν περιοριστεί στα 12.000. Τα τρία τέταρτα μάλιστα αυτών ξεκινούσαν ή κατέληγαν στην περιφέρεια, όπου οι μετακινήσεις έχουν περιοριστεί περισσότερο.
Στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημειώνουν ότι ενδεικτικό του περιορισμού των μετακινήσεων στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη είναι και η πρόσφατη διακοπή των πτήσεων της Olympic Air.
ΠΗΓΗ.
Σήμερα ωστόσο μετά την αναπροσαρμογή των τιμολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με τον εξορθολογισμό των δρομολογίων στον οποίο έχει προχωρήσει, προκειμένου να περιορίσει τα ελλειμματικά δρομολόγια, η διοίκηση της εταιρείας επανεξετάζει την επαναδρομολόγηση ορισμένων διεθνών γραμμών.
Στην παρούσα φάση εξετάζονται τα πιθανά σενάρια μετά το άνοιγμα των γραμμών του εξωτερικού, οι οποίες ωστόσο θα βασιστούν σε ένα μοντέλο εμπορικής προώθησης και με γνώμονα πάντα την ενίσχυση των εσόδων της εταιρείας.
Τουριστικά πακέτα
Στόχος είναι, όπως επισημαίνουν κύκλοι της εταιρείας, να δημιουργηθούν τουριστικά πακέτα υπηρεσιών που να συμπεριλαμβάνουν και το σιδηροδρομικό ταξίδι, ώστε να καταστούν πιο ελκυστικά και ανταγωνιστικά σε σχέση με άλλα μέσα.
Οι συζητήσεις με τους αντίστοιχους φορείς των γειτονικών χωρών, όπου ταξίδευε μέχρι το 2012 ο ΟΣΕ, έχουν ήδη ξεκινήσει, και πληροφορίες αναφέρουν ότι και οι σιδηροδρομικοί πάροχοι Τουρκίας, ΠΓΔΜ και Βουλγαρίας έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον προκειμένου να συνεργαστούν με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη δημιουργία τουριστικών πακέτων, με βάση το τρένο.
Οι διοικητικές αλλαγές στους Βουλγαρικούς σιδηροδρόμους καθυστερούν τη σύναψη συμφωνίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ οι αντίστοιχες συνομιλίες με την ΠΓΔΜ δεν αποκλείεται να οδηγήσουν σε δρομολόγηση της γραμμής ακόμη και εντός του έτους.
Σε περίπτωση που καταλήξουν σε συμφωνία οι συζητήσεις με την Τουρκία, δεν αποκλείεται να ανοίξει η σύνδεση στις αρχές του νέου έτους.
Η μείωση της κίνησης έχει ήδη θορυβήσει τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μπορεί να εμφάνισε το πρώτο 6μηνο του 2013 καθαρά κέρδη, τα οποία όμως είναι μόλις 364.000 ευρώ, γεγονός που περιορίζει τις πιθανότητες ενισχυμένης κερδοφορίας στο τέλος του έτους. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να έχει διατηρήσει τα μερίδιά της, ωστόσο η αγορά είναι πολύ περιορισμένη.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η κίνηση όλων των μεταφορικών μέσων είναι μειωμένη κατά τουλάχιστον 20% φέτος σε σχέση με το 2013 στο τμήμα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς. Από 15.000 άτομα που μετακινούνταν κατά μήκος του εν λόγω άξονα το 2012, σε ημερήσια βάση, φέτος έχουν περιοριστεί στα 12.000. Τα τρία τέταρτα μάλιστα αυτών ξεκινούσαν ή κατέληγαν στην περιφέρεια, όπου οι μετακινήσεις έχουν περιοριστεί περισσότερο.
Στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημειώνουν ότι ενδεικτικό του περιορισμού των μετακινήσεων στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη είναι και η πρόσφατη διακοπή των πτήσεων της Olympic Air.
ΠΗΓΗ.